Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

11-09-2010 om 18:35

Prijs gewonnen! (met productdemonstratie)

Ik kreeg gisteren een prachtige brief waarin stond dat ik speciaal geselecteerd ben als prijswinnaar. Nooit ergens aan mee gedaan, maar uit mijn postcodegebied kwam ik toch als winnaar uit de bus. De prijs heeft een gegarandeerde waarde van 300 euro en kan niet per post worden verzonden. Hij wordt uitgereikt tijdens een productdemonstratie in een zaaltje hier in de buurt. Als ik wil komen moet ik een antwoordkaartje opsturen naar een postbus van het Hollandsch Evenemeten Burenau (haha) te Rheden en voor meer informatie kan ik een 0900 nummer bellen.
Ik ben natuurlijk gelijk gaan googlen en kwam door het zoeken op het telefoonnummer op de website van Radar (wat een verrassing). Het blijkt om zo'n eng louche bedrijfje te gaan met agressieve verkoopdemonstraties van dekbedden voor 6000 euro enzo. De prijs blijkt een kortingsbon voor een vakantiereis Eigenlijk zou ik best eens zo'n demonstratie willen meemaken, maar ik ga er geen vrije dag voor nemen. Ik zou ook mijn ouders kunnen laten gaan, hebben die ook een dagje uit met koffie en soep, maar ik vrees dat ze dan met een pulserend voetenbad van 400 euro thuis komen. De nieuwsgierigheid blijft
Wie is wel eens geweest? Hoe was het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

11-09-2010 om 20:12

Hahaha

Haha, ik kreeg gisteren een telefoontje dat ik random geselecteerd was voor een prijs: een reis naar de Bahama's ofzo. En dan in het Engels. Ik heb de hoorn maar op de haak gegooid, dus ik zal nooit weten in wat voor een spannende verkoopmethode ik terecht zou zijn gekomen...

Ik wel

Ik ben ooit (is wel al zeker 10 jaar of langer geleden) meegeweest met een oudere buurvrouw...Die kreeg ook een uitnodiging en ging altijd en kon zich maar amper inhouden om niet wat te kopen. Zij ging altijd met een vriendin (in de hoop dan dus minder te kopen)en die was die keer verhinderd. Dus vroeg ze mij...verder was het een vrij eenzame vrouw en had ze ook niemand...dus ik ging meer mee dat er geen andere optie was dan dat ik er zelf zo n zin in had. En oke...ik was toen ook wel nieuwschierig. Ik werk veel met 65+ ers en toen was dit een hot-item onder hen.
Afijn dit ging met een bus...eerst werden we opgepikt. En dan kregen we ergens uitgebereid koffie met wat erbij...Daar begon het al. De verkoper kwam uitgebreid bij je zitten en vertelde 100 uit met wat smakelijke details over hoe belangrijk zijn baan wel niet voor 'm was en hoe afhankelijk hij ervan was en dat ie bepaalde hoeveel heden moest verkopen anders verloor hij zijn baan en hij was hevig geïnterresseerd in jouw en je relatie etc. etc.. (dit had ik op het moment zelf overigens niet door..dat besef kwam pas veel later). Toen de butocht...was prima, maar erg saai...meer voor andere doelgroep maar goed er waren er die het wél erg leuk vonden. Dan lunch weer ergens anders en dan begon de verkoop..
En echt ze zijn daar goed in!
Ze spelen in op je gevoel...je begint je op een gegeven moment hardstikke schuldig te voelen als je niks koopt en dat die arme,arme verkoper die zó z'n best doet en het zo goed bedoeld niet verlost van z'n verkoopwaar.
En dan kent ie je situatie ook nog...want dat gesprekje was alleen bedoeld om dat te gebruiken, dus de wollen deken kan jij albana met die 2 kinderen toch wel gebruiken??
Zoiets dus.
Uiteindelijk ging ik naar huis met een sapmolen die ik gekocht had (ik wilde mijn kinderen die vitaminen toch niet onthouden?) en die het welgeteld 1 week heeft gedaan en de buurvrouw ook nog met wat dingen. De kado's waren van zo'n belazerde kwaliteit dat we daar ook al niks aan hadden.
Afijn we waren weer yhuis.
En een belevnis rijker.
groeten albana

Tihama

Tihama

12-09-2010 om 18:13

Ik ook

Meegeweest met mijn oma. Een reisje met de bus naar Königswinter. Mijn oma heeft altijd gevaren op Duitsland en het leek haar wel leuk om er weer eens een kijkje te nemen. Maar ja, ze was tegen de 90, en je weet niet of je veel moet lopen, dus kleindochter (ik was begin 20) ging mee.
De reis was best leuk. Je zag nog eens wat en in Königswinter hadden we ruim de tijd.
De producten waren wollen dekens en een of andere massage-olie. Tijdens de lunch begon het spektakel. Of er iemand was die hoofdpijn had? Jazeker. En de verkoper gaf een massage met de geweldige olie. Wat denk je? Hoofdpijn verdwenen.
Ik ergerde me rot. Ja, laat een goede masseur aan de gang gaan en je komt best van je hoofdpijn af. Placebo-effect doet de rest.

Idem de wollen dekens.

Mijn oma had het prima door, maar heel veel mensen kochten de illusie van een olie die hoofdpijn liet verdwijnen. Tja, ze hadden wel een dagreis naar Königswinter met lunch en diner voor de prijs van 19,50 gulden (!).
En je kreeg nog een glazenset cadeau. Die staat nog steeds hier in de kast

Ik vroeg later aan mijn oma wat ze hier nu van vond, want ze ging regelmatig met dit soort reisjes mee. Ze kocht nooit iets want ze doorzag het bedrog meteen, maar voor haar was het een mooie manier om regelmatig naar Duitsland te gaan voor weinig geld.

Tihama

Ben benieuwd..

Ja, ook ik heb wat gewonnen! Afgelopen vrijdag werd ik gebeld, en als ik de vraag goed beantwoorde dan had ik drie hotelovernachtingen gewonnen. En ja hoor, ik had de vraag goed. Nou ja, nu maar afwachten of ik binnenkort ook echt drie hotelovernachtingen heb gewonnen, ik heb er nu al zin in, haha!

Altijd maar gek hoor die dingen, gelukkig ben ik vrij sceptisch. Maar mensen die dat niet zijn, zijn al snel slachtoffer in dit soort situaties, jammer en triest.

Olijvje

dc

dc

13-09-2010 om 19:06

it sounds too good to be true, it usually isn't!

Ik was laatst ook bijna de pineut. Gelukkig gegoogled en erachter gekomen dat het ook om heel agressieve verkooppraatjes ging. Maar niet gegaan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.