Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Shifra

Shifra

04-07-2010 om 15:20

Prepaid bellen in buitenland, of anders?

ha allemaal,

As ex gaat met de kinderen 3 weken op vakantie naar het buitenland. Frankrijk. We zijn bezig te scheiden, ik woon nog in het huis totdat de financieele zaken duidelijk zijn.
Ik wil dat de kinderen vrij zijn mij op vakantie te bellen als ze dat willen of als ze me missen. Daarom dacht ik er goed aan te doen als ik ze een ruime prepaid telefoonkaart meegeef.
Alleen zei as ex nu dat het voordeliger zou zijn als ze zouden bellen via zíjn mobiel, hij heeft een gewoon/vast abonnement op zijn mobiel.De kinderen hebben een prepaid kaart.
Ik voorzie nu,gezien mijn huidige ervaringen met as ex, dat hij wb dit bellen heel erg op de rem zal gaan staan als de kinderen mij willen bellen. Hij gunt hen en mij dat niet.
Ik heb rondgekeken op internet, het schijnt zo te zijn dat als ik de kinderen terugbel als zij mij bellen, zij óók nog moeten betalen omdat ze een prepaid kaart hebben.Ik zoek naar een betaalbare manier dat zij mij gewoon kunnen bellen zonder dat as ex er bovenop gaat zitten en zonder dat zij van hem afhankelijk zijn.
Hebben jullie misschien tips hoe de kinderen het goedkoopst zouden kunnen bellen naar mij in nederland?
Ik ben op dit moment zo giftig op as ex( vanwege andere gebeurtenissen) dat ik niet helder kan denken hoe ik dit goed voor hen oplos.En ze gaan deze week al weg!
dank voor het meedenken.
Shifra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Shifra

Shifra

04-07-2010 om 16:53

Pelle

wat bedoel je met 'stukje nl. uit en fr. in'? Dat soort dingen snap ik dus al niet. Wat betekent dat nou concreet? Zij betalen toch voor alle tikken die zij bellen dan, ook al zitten ze diep in frankrijk of net over de grens?
dank trouwens voor je reageren
shifra

Minet

Minet

04-07-2010 om 17:09

Shifra

Als jij hen belt betaal jij maar tot aan de grens van ned. Vanaf daar zijn de kosten voor het ontvangende 06 nummer, dus de prepaidkaart van je kinderen.
Kun je hen niet collect call laten bellen met hun mobieltje? Dan zijn nl. alle kosten voor jou. ALs dat kan kun je dat nummer programmeren in hun telefoon.

Shifra

Shifra

04-07-2010 om 17:14

Minet

ik ga meteen kijken of dat kan. Het klinkt heel logisch eigenlijk,stel je voor dat dat lukt!! dank voor je reaktie en je hoort nog of het lukt. shifra

Shifra

Shifra

04-07-2010 om 17:52

Nou

kom er nu niet achter of collect call bellen met prepaid card vanuit franrijk kan,niemand is op zondag te bereiken. Morgenochtend ga ik meteen bellen met kpn.
shifra

Maxime.M

Maxime.M

04-07-2010 om 18:40

Hebben ze kpn?

Hoi,

Onlangs hoorde in een reclameberichtje over collectcall en sms. Ik heb even gegoogled en de tekst gekopieerd:

De prepaidbeller kent het probleem: als het beltegoed (bijna) op is, valt er weinig meer te bellen. KPN introduceert daarom Collect Call voor mobiele bellers, waarmee u vanuit Nederland vanaf uw mobieltje naar een vast toestel kunt bellen zonder zelf te hoeven betalen. Niet alleen voor prepaid-bellers, maar wel met name bedoeld voor die groep. De gebelde partij moet overigens wel de Collect Call accepteren.
Echt voordelig is de dienst niet. Wilt u hiervan gebruik maken, dan moet u daarvoor bellen met het gratis nummer 0800-0101. Voor de gebelde partij is het uiteraard niet gratis. De Collect Call kost de ontvanger €0,75 per minuut. Naast KPN doet ook Orange mee met de dienst. Deze operator krijgt een niet nader genoemd percentage van de gesprekskosten overgemaakt van KPN. Vodafone en T-Mobile konden niet zeggen of ze ook Collect Call zullen aanbieden. Telfort zegt in elk geval dat niet te zullen doen. Volgens KPN is de dienst echter beschikbaar voor alle mobiele operators en bellers, omdat het een open 0800-nummer is.

Succes
Maxime

Maxime.M

Maxime.M

04-07-2010 om 18:41

Oh jee... alleen vanuit nederland?

Hmm, balen, zie nu pas dat het alleen vanuit nederland zou kunnen.
Sorry, aan mijn berichtje heb je dus niets.

Maxime

De anwb

De ANWB had vroeger en ik denk nog steeds wel prepay telefonkaarten die je vanuit een telefooncel kan gebruiken om goedkoop naar het buitenland te bellen. Ik vind dat altijd een handige oplossing en gebruik ze regelmatig als ik reis.

Verder is mobiel bellen in het buitenland gewoon duur. Je kan even kijken bij je mobiele telefoon provider hoe duur. Daar moet gewoon een lijstje van op internet staan. Sommige providers hebben een optie goedkoper buitenland bellen, mijn broer heeft dat van Orange bijvoorbeeld gehad, maar vaak is dat lastiger voor prepay. Kijk even op de site van de provider.

Hoe oud zijn je kinderen. Zijn ze niet gewoon monds genoeg om tegen vader te zeggen dat ze willen bellen? En hoe vaak moeten ze je nou echt bellen in drie weken tijd?

Mariel

Shifra

Shifra

04-07-2010 om 18:57

Maxime en pelle,

dank jullie wel, wat fijn dat jullie meedenken.

Het is inderdaad alleen vanuit nederland mogelijk om collect call te bellen met een mobiel naar een vast nummer.Althans, dat begreep ik ook uit de info op internet.

groet, shifra.

Shifra

Shifra

04-07-2010 om 19:03

Mariel

Mijn kinderen zijn zeker monds genoeg om aan te geven dat ze willen bellen. Dat is het punt niet.
Het gaat er meer om dat as ex manipulatief dwars zal gaan liggen als zij mij willen bellen op zijn, voor mij bekende maar voor hen nog onbekende, manieren als zij mij zullen gaan bellen. En daar kunnen zij nu nog niet tegenop ,het heeft mij ook jaren gekost dit te gaan herkennen.
groet van Shifra
ps ik ga kijken bij de anwb.dank voor de tip.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

04-07-2010 om 20:54

Sim only?

Hoi Shifra, Kan je niet een goedkoop sim-only abonnement voor ze kopen? Bij Telfort zie ik er één voor 3,95 per maand, voor 1 jaar is dat 47,40. Ik weet niet hoeveel zo'n prepaid kaart kost maar met eigen abonnementje zijn jullie niet afhankelijk van de grillen van je ex. Ik weet niet hoeveel kosten je verder dan nog maakt voor het bellen uit het buitenland maar misschien is het de moeite waard om dat uit te zoeken. Succes!

Een heel andere mogelijkheid

Ga met een gewone NL mobiel naar een telefooncel. Zoek de nummer van de telefooncel op. (Staat in de cel goed aangegeven, denk wel aan 0033). Bel heel kort met de mobiel naar NL om het nummer van de telefooncel door te geven. Bel dan vanuit NL naar de telefooncel. Dit is niet duur (KPN ca 4-6 cent per minuut).

Zo doen we het al jaren met het thuisfront tijdens de vakantie.

Angelika

Shifra

Shifra

05-07-2010 om 21:35

Mobiel collect call bellen naar nederland

een medewerker van KPN heeft mij verzekerd dat het mogelijk is collect call te bellen vanuit een mobiel in het buitenland naar nederland.
Dat gaat als volgt: eerst bel je het landnummer, daarna kies je de optie 2 van een bandje en daarna toets je het mobielnummer in. Dit zou dus moeten lukken.
Volgende week ga ik het uitproberen! Ik ben alleen vergeten te vragen hoe duur het is......
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken,dat jullie dat deden hielp mij ook al erg.
groet van opgeluchte Shifra

Vera*

Vera*

06-07-2010 om 07:34

Shifra

Ik zou de kpn nog een keer bellen en kijken of je van iemand anders het zelfde verhaal te horen krijgt (en dan niet zeggen dat je al gebeld hebt).

Shifra

Shifra

09-07-2010 om 15:34

Toch anders....

ik heb nog een keer gebeld en kreeg een andere versie van de mogelijkheid.
Vanuit het buitenland( in dit geval Frankrijk) met een mobiel collect call bellen naar nederland kan als volgt:
-eerst het landnummer bellen van Frankrijk,
-dan optie 2 kiezen,
- daarna het mobiele nummer bellen of het vaste nummer wat je in nederland wilt bellen.Waarschijnlijk moet je dan de 0 weglaten.
En vooral geen berichten inspreken als ze geen gehoor krijgen, maar een smsje sturen,da's veel goedkoper.
Affijn, we gaan het proberen volgende week.
dank jullie wel,
Shifra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.