Huis, Tuin en Keuken
Maro
21-04-2020 om 20:24
Postzegels
Ik wil een kaart versturen maar heb alleen oude postzegels liggen 2014 enzo. Kan ik die gebruiken? Desnoods gewoon meerdere?
Temet
21-04-2020 om 20:28
Nakijken
Daar gelden vziw wel beperkingen voor. Kijk even op de site van de post, daar zou dat moeten staan.
Groeten,
Temet
Famke
21-04-2020 om 20:32
Postzegels
in euro's blijven geldig, maar je moet wel bijplakken tot het juiste tarief.
https://www.postnl.nl/klantenservice/tarieven-postzegels/geldigheid/postzegels
Wilgenkatje
21-04-2020 om 20:54
Als er een 1 op staat
Dan is die prima bruikbaar. Misschien heb je er destijds 86 cent voor betaald of minder, dat is aan die zegel niet te zien. Dus gewoon gebruiken, bijplakken is nergens voor nodig.
Als je toen ze met die 1 en 2 zegels begonnen een hele lading had aangeschaft, had je lekker winst gemaakt want ze worden de laatste tijd elk jaar (toch?) duurder.
Zegels waarop een eurowaarde staat, daar moet je wel bijplakken tot de actuele waarde. Volgens mij nu 91 cent per brief/ kaart tot 20 gram.
Famke
21-04-2020 om 21:01
Postzegels
met een 1 of 2 erop mogen sowieso. Zie mijn link en de reactie van Flavia in #2. Het is geen kwestie van niet kunnen handhaven, het mag gewoon. Die postzegels zijn ontwikkeld om de problemen met prijsstijgingen op te lossen.
Postbode
21-04-2020 om 21:32
simpel
Als er een geldbedrag op staat moet je bijplakken. Staat er een nummer op dan mag je die gewoon gebruiken. Net met de decemberzegels: staat er december op dan hoef je niet bij te plakken
Maro
21-04-2020 om 21:55
Dank
Dan kan ik nog even vooruit met mijn zegels. Ik wilde ze al allemaal erop gaan plakken voor de zekerheid
Postbode
21-04-2020 om 21:58
Famke
Logisch ja, maar toch niet. Afgelopen jaar vanaf 4 nov tot en met 3 januari.
Famke
21-04-2020 om 22:05
Dat
geloof ik meteen, maar ik wilde Maro zekerheidshalve waarschuwen dat als ze decemberzegels heeft, ze die nu dus even niet kan gebruiken. In de decemberperiode, zegt de website. Niet zo helder.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.