Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

amar

amar

15-11-2009 om 11:35

Popcorn tracteren

zoons 12-jarige leeftijd wordt binnenkort ook op school gevierd, dwz hij gaat dan tracteren en het liefst op gedeeltelijk zoute en gedeeltelijk zoete popcorn( zodat iedereen kan kiezen wat hij wil).
Nu vind ik popcorn tracteren prima, alleen de vraag is hoe verpak ik het zo dat het knapperig blijft?
Er zijn volgens mij geen kleine zakjes popcorn te krijgen. Heeft iemand tips?
bedankt alvast voor het reageren/meedenken,
amar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een paar zakken meegeven?

En dan gekleurde plastic bekertjes/bakjes zodat ze zelf kunnen pakken? Omdat je 2 smaken wil geven weet je toch niet hoeveel je van elke smaak moet hebben en zo heb je altijd genoeg?

Linda99

Linda99

15-11-2009 om 13:03

Hier

Al twee keer getrakteerd op popcorn. Ik koop kant en klare popcorn, leuke bekertjes en een boel cellofaan. Avond ervoor bekers vullen, cellofaan eromheen en met lintje vastknopen. Groot succes!

wat we bij zowel bij oudste als bij jongste (ivm doorslaand succes) deden; koop een pak van die plastic handschoenen (o.a. bij Kruidvat geloof ik). Je weet wel, die ook bij benzine-stations hangen.
Ga met zoonlief zitten en vul alle handschoenen. Heel geestig, je krijgt echt' handen'. Wij deden er nog een dropveter-ring bij om de ringvinger.

Moet wel zeggen dat we dat in groep 5 resp. 6 deden dus hoop dat het niet kinderachtig is?

Succes!
Mare

Papieren zakjes

Hier heeft jongste vorig jaar op pop-corn getrakteerd en daarvoor hebben we zelf pop-corn gebakken (veel goedkoper namelijk dan kant en klare), dat wil zeggen, dochter heeft het gebakken, niet ik.
Voor de traktatie hadden we papieren zakjes gekocht bij de hema. Die hadden ze daar en ik zag ze toevallig liggen toen we het idee al hadden. gewone papieren zakjes, zo'n rechthoek als een echte popcornzak, met verschillende bedrukkingen in vrolijke kleuren, niet te kinderachtig, gewoon vrolijk. En erbovenop een plakkertje om de zakjes dicht te vouwen en dan te plakken. We hebben 2 soorten zakjes gekocht. Voor de zoute en de zoete. Er ging wel wat meer in dan in een bekertje (dat leek me een nadeel aan die bekertje, voor een groep 7 kan er best 'weinig' in of je moet een groot formaat beker hebben...) die handen kende ik ook, maar dat wilde dochter niet, te kinderachtig....volgens haar.
De zakjes hadden ook het voordeel dat ze zo weer dicht konden. Dus veel kinderen namen nog een gedeelte mee naar huis.
groeten albana

costa

costa

16-11-2009 om 11:51

In een beker

Hier wel eens getrakteerd op popcorn. De avond ervoor popcorn in een plastic beker gedaan, doorzichtig inpakfolie eromheen en dichtbinden met een leuk lintje. Bij dochter in groep drie nog een satéprikker met een dolfijntje erop erin gestoken maar dat is voor groep 8 te kinderachtig denk ik.

amar

amar

17-11-2009 om 09:02

Handschoenen-zakjes-(grote popcorn)bekers

Die tip van die handschoen vind ik zo leuk, ik zie het voor me,die gevulde handen. Ik ben alleen bang dat er niet zo veel popcorn in kan? In groep 8 heb je van die grote jongens en meisjes, die vullen hun holle kies met een vinger.
Die zakjes lijken me ook een goed idee, blijf het daarin ook knapperig?
En die plastic bekers, ik heb ze gezien.Zoon vond ze 'klein', die dacht echt aan die grote bekers die je in de bioscoop ook ziet.Kennen jullie die?
amar

Spokenhoofdjes met popcorn

Neem een paar dozen magnetronpopcorn.
Pop de corn de avond van te voren.
Eet niet alles op
Stop popcorn steeds met een handjevol in een boterhamzakje en dichtknopen.
Darna wit servetje overheen en aan onderkant met touwtje dichtknopen.
Op servet twee zwarte ogen en een mond tekenen en je hebt een spokenhoofd.
Doe dit zovaak als je tractaties nodig hebt.

Pak een witte kussensloop. Stop alle spokenhoofdjes erin, bindt onderkant vast met strik. Teken op kussensloop ook twee ogen en een mond en klaar is je reuzenspokenhoofd.

Was meerdere keren groot succes bij mijn kinderen. Een tip: teken de ogen en mond niet met zwarte watervaste stift op je sloop anders slaap je nog jaren, net als ik, op een spokenhoofd

groeten
Ekeim

Puck2

Puck2

18-11-2009 om 11:25

Amar

"Die tip van die handschoen vind ik zo leuk, ik zie het voor me,die gevulde handen. Ik ben alleen bang dat er niet zo veel popcorn in kan? In groep 8 heb je van die grote jongens en meisjes, die vullen hun holle kies met een vinger. "
Je verbaast je erover hoeveel er in een handschoen gaat. En een handje popcorn is toch voldoende, ook voor kinderen uit groep 8? Ze hoeven er geen hele maaltijd aan te hebben toch. Ik zou het belachelijk veel vinden als een kind aankomt met het formaat zoals in de bioscoop verkocht wordt.
Let er bij het kopen van de handschoenen wel even op dat je ongepoederde handschoenen koopt.....

Josien Thyssen

Josien Thyssen

18-11-2009 om 12:50

Xenos

Hoi amar,

Xenos heeft stevige, vrij grote rechthoekige kartonnen bekers, bakjes (bakken). In het rood en er
staat "popcorn" op. Je kan ze zelf vullen.

Groetjes,

Brigitte

amar

amar

19-11-2009 om 21:14

LlJ

Lang Leve Jullie dus! Ik ga morgen eerst naar de Xenos en daarna die poederloze handschoenen bekijken.
hartstikkebedankt.
amar

amar

amar

19-11-2009 om 21:16

Llj

Die J moet dus JUIST met hoofdletter.

amar

amar

19-11-2009 om 21:18

Niet interessant

maar zie nu voor het eerst in mijn bijna 50-jarige leven dat de hoofdletter J die ik in de 'titel' zet een kleine j wordt in het draadje.Vind ik eigenlijk Wonderlijk.

Amar ot

Zie je dat echt voor het eerst? Grappig In de titel pikt-ie alleen de eerste letter als hoofdletter. En die zou je niet eens klein kunnen krijgen als je wilde.
On topic: ik vind popcorn een goed tracteer-idee en dat ga ik de volgende keer ook doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.