Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

04-06-2010 om 12:48

Pofaardappel

Hoi,

Gisteren heb ik een zak reuzen aardappelen gekocht bij Super de Boer (5kg voor 1 euro!) en heb ik de aardappels gepoft in de magnetron. Het was mijn eerste keer (had ze eerst een kwartier in de oven op 250 graden) maar vond toen ergens op internet dat ze dan wel 1,5 uur in de oven moesten. Daarna dus de aardappelen er weer uitgehaald, in plasticfolie met een paar gaatjes gedaan en 10 min. in de magnetron. Het was hartstikke goed gelukt. Alleen heb ik nu dus een vraag, wat eet je daar nou verder bij? Het was best veel, zo'n grote aardappel (ik had hem voor mijn zoontje in stukken gesneden en het was dus een bord vol aardappel)
Heeft iemand nog een idee, ik kan er sla bij doen maar verder is mijn inspiratie even op, en het is ook wel saai, alleen maar zo'n aardappel, en wat kruidenboter.

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sera

Sera

04-06-2010 om 13:05

Vullingen

Je kan de aardappelen ook vullen. Na het roosteren een kruisvorm snijden in de aardappel waardoor er wat ruimte ontstaat en daar kan je dan een vulling indoen. Bijvoorbeeld witte bonen in tomaten saus of tonijn met mayonaise en maïs gemengd of stukjes kip in saus of coleslaw of wat je maar wilt.
Mijn kinderen vinden jacket potatoes met witte bonen in tomatensaus het lekkerst.

Nog meer vullingen, eenvoudig en uitgebreid

In Zweden wordt er heel vaak gepofte aardappel aangeboden. Daar zijn de vullingen met zure room en garnalen en dille favoriet.
Heel simpel is een vulling van een klontje roomboter en peper zout (evt. nog wat peterselie)
En ik vind de vullingen op basis van zure room met peper en zout erg lekker. Daar kun je bijv. lenteui door doen, of knoflook, of gehakte zongedroogde tomaatjes met parmezaanse kaas. Of stukjes kipfilet met tandoori-kruiden door de zure room.

Er is nu ook een slankere variant van zure room; en die is ook heel lekker!

Dorry

Jamaarjammarr...een aardappel blijft toch gewoon een aardappel?

Of je hem nou kookt, bakt, frituurt, pureert of poft...het blijft een aardappel, een bijgerecht, een onderdeel van een maaltijd. De koolhydraten zeg maar. Je eet toch ook geen bord puree? Of gebakken aardappels met niks erbij?.

Dus een klodder zure room erin, met evt wat kruiderij of andere opleuk, en dan lekker serveren bij een lekker stukje (gegrild) vlees met salade of zo.

Maxime.M

Maxime.M

05-06-2010 om 17:46

Ingrid

Ingrid, ik wil iets in of over de pof aardappel kunnen doen. Op zich is de aardappel gewoon groot , dus iets erbij, zoals je bij gewone puree of gebakken aardappelen doet, is eigenlijk te veel. En om nou maar 2 aardappels te poffen en dan iedereen een halve geven vind ik ook zo suf.

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

05-06-2010 om 17:49

Foutje

in of over of in...dat is wel heel dubbelop

Vic

Vic

05-06-2010 om 18:28

Maar waarom

Waarom maak je het dan niet met normale aardappels? Dan kun je er wel een of twee op. Ik doe ze meestal in de oven, is toch net iets lekkerder en in de magnetron worden ze nog wel eens 'lijmig'.

Maxime.M

Maxime.M

05-06-2010 om 23:30

Omdat

Omdat ik al een zak van 5kg heb gekocht (voor maar 1 euro hoor) en omdat je dat ook altijd zo krijgt in een restaurant....zo'n grote pof aardappel. Alleen wil ik nu dus wat leuke ideetjes hoe je ze kan vullen.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.