Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pussycat

pussycat

16-01-2011 om 13:39

Poes met allergie

Afgelopen oktober postte ik over mijn poes die zo'n last van allergie had, veel krabplekken en jeuk had ze. Na een dieet van paardenvlees geprobeerd te hebben, wat niet echt werkte, van een opengekrabt hoofdje verhuisde de plekken naar een opengerabte rug. Toch doorgezet met dieetvoor van de dierenarts (konijn met rijst) en het heeft een tijd geduurd, pas na 8 weken zag ik langzaam resultaat komen en nu is het beestje korstjes vrij!. Ze eet alleen dat voer en lust het ook en is weer helemaal in orde! Dus wij blijven doorgaan op dit voer.
Wilde het even doorgeven voor alle meedenkers van toen en bij mensen met een soortgelijk probleem doorgeven dat het soms dus wel 2 maanden kan duren voordat je ook maar iets van resultaat ziet met ander voer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Allergie

onze oude kater was allergisch voor vlooienbeten. En de huidige poes is allergisch voor gewoon kattenvoer dus die krijgt sensitive brokjes. In het begin kocht ik die van de dierenarts, super duur, en toen vond ik in de supermarkt goedkope sensitive en daar doet ze het ook op.

Pussycat

Pussycat

17-01-2011 om 11:51

Welk merk manda?

Welk merk heb je? Voorlopig hou ik het nog wel even bij deze voeding hoor, maar wie weet dat ik dat over een tijd eens durf te proberen. Nu betaal ik 28 euro voor 3 kilo. (gelukkig eet poes niet zo veel, dus doe ik er wel even mee) Ze is inderdaad ook allergisch voor vlooienbeten, dus ze krijgt om de 3 weken frontline combo.
Ach ik ben al erg blij dat het weer helemaal goed met haar gaat!

Pussycat

als een kat allergisch is voor vlooienbeten vraag ik mij af waarom je dan speciaal voer moet hebben.
Dan kan je beter je kat de antivlooien prik elk half jaar geven (we moeten in maart weer) dan heb je sowieso geen vlooien in huis (de diertjes worden er onvruchtbaar van dus geen plaag mogelijk) en daarnaast een vlooienbandje doen.

Puck

Puck

17-01-2011 om 12:54

Manda

lees OOK allergisch voor vlooienbeten. Bij de kat van pussycat spelen er kennelijk ook voedselallergiën.

Nou puck

je kan die OOK OOK lezen als OOK onze kat is allergisch voor vlooienbeten.

Puck

Puck

17-01-2011 om 14:41

Juist manda

Zoals jij OOK leest kan idd OOK

pussycat

pussycat

18-01-2011 om 12:54

Allebei

Hoi Manda en Puck, ik zal jullie even uit de verwarring halen poes heeft last van voeding én ook van vlooienbeten. Maar goed, tot nu toe ziet ze er goed uit, dus die voeding werkt. Maar wat was het merk voer wat jij dan hebt? (voor ooit )

Aha

ook ook dus.

Merk, ik kan er niet op komen. Het zijn witte zakken met een foto van een poes erop, sensitive heb ik altijd.

Pussycat

Pussycat

18-01-2011 om 21:13

Perfect fit?

is het perfect fit? Jij schrijft over witte zakken en meteen schoot me een beeld te binnen van een zak die ik wel denk gezien te hebben bij de super de boer. Al googlend op wat plaatjes kwam ik de naam perfect fit tegen: zie hier een plaatje: http://www.diervoerwinkel.nl/Kattenvoer_blik/Perfect%20Fit

Ik ga deze week eens kijken naar de ingredienten op een zak, wellicht dat ik het ooit eens probeer.

dat is hem. Ik had dus eerst van de dierenarts, toen van royal canin (want de poes heeft altijd royal canin gekregen) maar daar moest ze ook zo van overgeven en daarna dus in mijn wanhoop een goedkope zak gekocht (is echt opvallend goedkoop) en daar ging het ook goed op.

Hier is de poes ook allergisch voor iets wat in die reguliere kattenbrokken zit waarvan de dierenarts niet kon zeggen wat het precies is, want dat kon ze niet testen.

Ze doet het ook goed op gekookte kipfilet maar dat vind ik weer zo bewerkelijk.

Perfect fit

Is nu wel Pets product van het jaar 2011. Onze vorige poes en onze hond zat en zit er op. Hond is heel gevoelig. Maar hierop gaat het super. En idd qua kosten valt het reuze mee. Stukken goedkoper als Royal Canin ed. 4 euro voor kat voor 750 gr.
Laatst waren wij in Duitsland (TOOM) Nou daar heb ik mijn ogen uitgekeken, wat is daar een groot assortiment, kan NL niet aan tippen. Want lang niet in alle supermarkten is het te krijgen. Vind ik het enigste nadeel Of geen kitten of geen hond. Nu zit onze kitten nog op Royal Canin, heb een beetje veel gekregen (heb nog 2 kg staan) en als dat op is is mevrouw 6 maanden en gaat ze langzaam over naar Perfect Fit.
Gr. Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.