Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Clarisse

Clarisse

20-06-2011 om 17:02

Poes en vakantie: thuis of bij oppas?

Wij hebben een nog jonge poes, nu 7 maanden. Ze is heel erg gezellig en sociaal. Als ik wel eens een weekendje weg ben dan laat ik mijn buurvrouwtje eten geven. Zij zit dan meestal ook nog even om te knuffelen.

Nu komt de zomervakantie en moet ik een oppas regelen voor haar. Ik hoor vaak dat katten het liefst thuisblijven, liever dan bij iemand anders in huis. Maar omdat ze zo van gezelligheid houdt, vind ik eigenlijk een beetje sneu om 2, 3 weken zo alleen in huis te blijven. Ik denk er aan om haar bij iemand in huis te doen.

Wat zijn jullie ervaringen? Thuis laten met 1x per dag iemand die eten komt geven en de bak schoonmaakt. Of bij een oppas in huis brengen?

Clarisse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

20-06-2011 om 17:07

Thuis

Ik heb ze altijd thuis gehouden. Ik denk dat een kat gezelschap natuurlijk leuk vind, maar zijn/haar eigen plekje nog fijner.
Mijn zus heeft een meisje wat graag in huis kwam die drie weken, vond ze leuk (jaar of 18) en kon dan gelijk gezelschap zijn voor de kat.

Taps

Taps

20-06-2011 om 17:26

Jonge poes-ouwe poes

Poes is nu nog jong, ik denk dat je haar nog overal aan kunt laten wennen.

Onze rooie kater van 18 wordt elk jaar ongelukkiger van thuisblijven. Ook al wordt hij nog zo goed verzorgd door de buren. Laatste keer waren we 1 week weg. Was hij na drie dagen zijn stem kwijt, zo vreselijk mauwde hij. Dus die gaat nu bij anderen in huis.

angel3

angel3

20-06-2011 om 18:32

Iemand in huis

Kun je niet regelen dat iemand tijdje un je huis komt ? Onze kat is 2 en een knuffel. Ergens anders is niet handig omdat ze dan niet naar buiten kan. Via vakantieoppas.nl komt er nu iemand op o s huis passen en de kat en de tuin is ook meteen geregeld. Is dat iets ?

Thuislaten

Ik zou ook voor de optie thuislaten gaan.

1 a 2x per dag iemand even langs voor de aandacht/voer. Of nog beter natuurlijk: iemand die bij je in huis komt.

Ons poezenbeest is het liefste thuis. Het eerste jaar dat we haar hadden dacht ik er goed aan te doen haar onder te brengen in een asiel, vakantieopvang. Never nooit meer. Gelukkig ben ik gezegend met goede buren die 2 a 3 x per dag poezenbeest komen vertroetelen (en dat doen wij vise versa) als wij met vakantie zijn.

Dus als je de keuze hebt zou ik zeker je kat thuislaten. Daar voelen ze zich toch het lekkerst.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2011 om 22:09

Je zou kunnen ovewegen

om iemand echt voor een uur per dag oppasgeld te geven en diegene te vragen 2 keer per dag een half uurtje bij de kat te blijven. Een beetje aandacht is wel fijn. Je zou kunnen denken aan 5 euro per dag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.