Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

buuf

buuf

29-06-2009 om 16:09

Poes buren piest in onze tuin

Bah, bah wat stinkt dat. Steeds op dezelfde plek. Iemand een tip om te zorgen dat die kat niet meer in onze tuin piest?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

29-06-2009 om 16:19

Waterpistool

Een goede manier is om de kat zodra hij in de tuin komt weg te jagen met een straal water uit een waterpistool.

buuf

buuf

29-06-2009 om 16:54

Helaas ...

doet ie het als ik het niet zie of niet in de buurt ben. Op de bak die er staat zie je gewoon de pies zitten. Schoonmaken met ammonia? Zal dat hem weghouden??

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2009 om 20:11

Nee

Ammonia lijkt op urinegeur. Als het mogelijk is, ik weet niet wat er in de bak zit, zou je er aluminiumfolie overheen kunnen leggen.

Lindis

Lindis

29-06-2009 om 20:38

Koffiedrap

Ik heb hier ooit eens gelezen dat poezen niet van koffiedrap houden. Je kunt het wellicht proberen.

buuf

buuf

29-06-2009 om 22:25

Grrrrrr

Wat een K..kat.
Eind van de middag alles grondig gereinigd. Via tip op één of andere website met oma's tips eerst met allesreiniger en daarna met alcohol. Wat denk je ... kom ik net thuis (na even een uurtje gewerkt te hebben), is die @#$%^&* kat weer langsgeweest en weer mijn bak onder gepiest.
Het is tegen de zwarte afvalcontainer aan en tegen een langwerpige bak met speelgoed erin van de kinderen.
Ik ga morgen aluminiumfolie halen en nu koffiedrap ervoor leggen.

Peper?

Dat heb ik wel eens gehoord. Peper strooien, niet te zuinig zijn. Dit heb ik van onze buuf
Jonne (met katten die bij de buren piesen....)

reina

reina

30-06-2009 om 06:55

Tja

Alle middeltjes klinken leuk, maar als je drab gooit gaan ze er gewoon naast zitten, het waterpistool lijken ze te ruiken, ze zijn weg voor ik 'm gepakt had, ook wijnruit en andere aangeraden middeltjes hielpen niet, ik heb het opgegeven! Ik heb gelukkig geen gras meer in de tuin, want een van de buurtkatten had mijn ghrasveld als kattenbak gehuurd, dat vond ik echt vies !

Mamvantwee

Mamvantwee

30-06-2009 om 08:54

Sproeisysteem met sensor

Ik jaag systematisch alle katten weg, het kost wat energie, maar het lijkt te helpen (al dan niet tijdelijk). Peper strooien helpt wel, maar je moet het regelmatig herhalen. En flink veel. Ik strooi cayennepeper.

Maar het beste is toch een sproeisysteem met bewegingssensor. Ik hoorde ooit van een collega dat dat heel gemakkelijk zelf te maken is, al moet ik zeggen dat ik er niet zo handig mee ben. Met een bewegingssensor (van een buitenlamp), een sproeistuk (plat en breed) en een tuinslang en electriciteit (voor de sensor) knutsel je dat blijkbaar in elkaar. Misschien ben je zelf zo handig, of ken je iemand die dat kan?

En als dat gelukt is, wil ik er ook één bestellen!

groet, Mamvantwee

buuf

buuf

30-06-2009 om 11:40

De volgende ochtend ...

heeft ondanks de koffiedrap de kat toch weer gepist.
Ergens las ik ook dat ze niet houden van menthollucht. Nu aluminiumfolie gespannen, ingesmeerd met inhalatiezalf en peperkorrels.
Ook las ik ergens dat mottenballen zouden helpen. Enig idee waar die (nog) te koop zijn.
En helaas mamvantwee, gaat het mij denk ik ook niet lukken om een sproeisysteem te fabriceren.

Puck2

Puck2

30-06-2009 om 12:39

Mottenballen en wegjaagsysteem

Mottenballen zijn volgens mij gewoon te koop bij de drogist. Een wegjaagsysteem is via internet te koop. Het werkt alleen niet met sproeien maar met piepend geluid dat mensen niet/nauwelijks kunnen horen.

MaximeM

MaximeM

30-06-2009 om 13:11

Spray van de dierenwinkel

Hoi,

Ik heb ooit een soort spray gekocht bij de dierenwinkel, het heet training aid. Dat kon je dan op plekken spuiten waar de kat niet mocht plassen/krabben e.d. Ik heb op de fles gekeken maar zie geen ingredienten staan, er zit blijkbaar een goedje in wat katten vies vinden ruiken.

Oh en dat piepgeluid-ding hebben mijn ouders en dat hoor je dus WEL en is erg irritant, je jaagt er niet alleen katten mee weg maar niemand wil meer in je tuin zitten, ook jijzelf niet

Maxime

Iris

Iris

30-06-2009 om 13:28

Leeuwenstront

Klinkt raar, maar is eer een dierentuin in de buurt? Ga daar leeuwenstront halen en leg dat aan de rand van je tuin. Komen ze niet meer binnen. Stinkt misschien wel.

Puck2

Puck2

30-06-2009 om 13:52

Maxime

MAxime: "Oh en dat piepgeluid-ding hebben mijn ouders en dat hoor je dus WEL en is erg irritant, je jaagt er niet alleen katten mee weg maar niemand wil meer in je tuin zitten, ook jijzelf niet "
Ja, ik hoor hem ook wel, maar je kunt dat ding gewoon uitzetten als je zelf in de tuin zit. Buuf geeft aan dat de kat alleen in haar tuin piest als ze het niet ziet. Dan lijkt een irritant piepje me geen probleem. Weet de buurvrouw ook wanneer haar kat iets doet wat niet netjes is

Rembrand

Rembrand

30-06-2009 om 14:10

Iris.

De kanten komen niet meer binnen, maar jij komt ook niet meer buiten
Weet je hoe erg dat stinkt !
M.

Millenia

Millenia

30-06-2009 om 15:25

De kunst is

de kat het gevoel te geven datie ook het haasje is, als er niemand lijkt te zijn. Daarom werkt dat waterpistool niet, daarvan hebben ze door dat er een mens aan vast zit.
Beste remedie: sleutelbos of iets anders zwaars en rammelends naar de kat gooien. Ze hebben het gevoel dat dat "uit de lucht komt vallen".

MaximeM

MaximeM

30-06-2009 om 16:26

Sensor

Hoi,

Oh trouwens de katten trokken zich eigenlijk helemaal niets aan van die sensor, ik wel, en de buren ook (irritant geluid) maar de katten bleven komen. Ikzelf heb die kattenspray binnen gebruikt omdat mijn katten aan mijn bank krabden, dat heeft wel gewerkt.
Verder heb ik ook een flesje cat-nip, daar is mijn kat helemaal verliefd op. Als ik dat op een knuffelbeestje spuit, gaat ze het een uur kopjes liggen geven. Als uiterste redmiddel zou je dat eens op je bak kunnen spuiten, misschien dat die kat het dan zonde vind om daar te gaan plassen (en gaat ie je bak kopjes zitten geven (het is na een paar uur uitgewerkt hoor, maar misschien is het een ommekeer voor de kat??)

Maxime

buuf

buuf

30-06-2009 om 20:03

Was ik vandaag ...

onderweg naar het winkelcentrum en me voorgenomen om langs de dierenwinkel te gaan. Kom ik thuis ... ben ik dat dus vergeten :-s
Maxime, dat spul wat jij beschrijft ( training AID" dat helpt dus wel om katten weg te houden? Dan zal ik daar eens naar op zoek gaan.
Oja, de geur die het beest achterlaat is ook niet te houden. Hebben jullie daar nog tips voor om die geur weg te krijgen? Ik heb al allesreiniger, spiritus, soda en alcohol geprobeerd
groetjes maar weer !

Kiki

Kiki

30-06-2009 om 20:15

Toch een sproeier met bewegingssensor kopen

en op de plasplek mikken. Wij hebben zo'n sproeier langs de schutting staan, omdat mijn kat een keer ernstig huisgehouden heeft in het huis van de buren.

Iedere keer als ze in de buurt van die schutting komt wordt ze natgespoten. Iets anders werkt bij ons gespuis gewoon niet.

Niet zelf de bewegingssensor vergeten, uit ervaring kan ik je vertellen dat dit in de winter heel erg koud is.

Swaantje

Swaantje

30-06-2009 om 21:07

Ecodor

Surf eens naar de site van Ecodor.

Zij hebben diverse middelen hiervoor, even contact met hun opnemen om te vragen wat een oplossing zou kunnen zijn?

Heb voor/tegen poezebeest daar iets aangeschaft tegen sproeien, perfect spul.

Ineke P.

Ineke P.

01-07-2009 om 09:15

Echt het enige dat helpt

is schrikdraad. Dat kun je kopen voor kleine dieren (is helemaal niet zo gemeen als het lijkt) Gegarandeert dat je dan van je probleem af bent. Hier ook eerst al het andere geprobeert en nu eindelijk sinds een jaar de tuin kat(tepies-en stront)vrij.

Ineke p

"schrikdraad. Dat kun je kopen voor kleine dieren"

Waar?

En zeg nou alsjeblieft niet Boerenbond of zo'n prachtwinkel die we hier in Amsterdam (vziw) niet hebben

Groeten,

Temet

Ineke P.

Ineke P.

01-07-2009 om 12:22

Tja

Ik heb het du wel bij de welkoop gehaals, maar op internet kun je gelukkig ook terecht.
http://www.hobbyelektronica.nu/05/05.htm

Rafelkap

Rafelkap

01-07-2009 om 19:57

En kinderen

Op diverse plekken hangen, met (jonge) kinderen?? Ik durf er niet aan..

Oef

Dat ziet er wel ingewikkeld uit allemaal. Hoewel, mijn broer kan dat ongetwijfeld zonder problemen aanleggen.

Vraag me nu wel af wat er gebeurt als je met het sproeien van de tuin per ongeluk de draden raakt (heb de tekst niet helemaal gelezen).

En die foto van schrikdraad op de schutting, van onderen genomen, roept bij mij associaties op met een gevangenis, maar een mens moet misschien maar wat overhebben voor het goede doel. Spitten in de kattenpoep is ook niet alles

Groeten,

Temet

Ineke P.

Ineke P.

02-07-2009 om 09:27

Wat reakties

Kinderen krijgen er helemaal niks van hoor, het is niet eens zielig. Er staat zooo weinig stroom op, ze schrikken even en net als de katten weten ze snel genoeg dat ze eraf moeten blijven(of het wordt een spelletje). Je hoeft het ook niet door de hele tuin te hangen, alleen langs de randen. En als je een schutting hebt is het helemaal makkelijk, wij hebben een draadje op de rand van de schutting en een draadje er vlak boven, zo spectaculair als op de site hebben wij dus niet gedaan. Met sproeien merk je niets, zelf per ongeluk aanraken ed is allemaal niet erg.

Sassie

Sassie

06-07-2009 om 14:51

Nou...

Hier pissen en schijten die krengen ook continu en niets lijkt er tegen opgewassen te zijn. Ja, schrikdraad op 220 volt zetten of de kat een schot hagel in zijn reet schieten is dan nog een oplossing! Alles heb ik geprobeerd! Ik heb op zich niets tegen katten, maar de lol van deze beestjes vergaat je echt wel als je tuin tot openbaar urinoir gebombardeerd wordt. Ik erger me het meest aan de baasjes die zogenaamd van toeten nog blazen weten. Die staan je dan met zo'n schijnheilig 'dat-doet-hij-anders-nooit' gezicht aan te kijken.

Ik laat mijn hond toch ook niet kakken en pissen in hun tuin? Dan zijn ineens de rapen gaar hoor als ik mijn herdershond bij die bewuste buurman in zijn tuin haar behoefte laat doen.....(die neiging krijg ik nu wel eerlijk gezegd) Laat ze hun katten lekker bij zich houden!

Mijn schoonmoeder (goed voor 3 van die pluizebollen) had ook nog zo'n sterke: "ze plassen en poepen bij ons altijd op de kattenbak". Yeh, right! en dat hebben die katten hun zeker persoonlijk verteld als ze na een dag buiten gebivakkeerd te hebben weer binnen komen!

Ik betaal als hondeneigenaar best een bedrag aan hondenbelasting (wat gewoon een extra pot is voor de gemeente) en ik vind het een prima plan om ook kattenbelasting te gaan heffen! Het gepis en gekak en het slopen (want dat doen ze ook nog) hou je er niet mee tegen, maar ik zie het wel als een vorm van gerechtigheid.

Sassie

Amen!

Nu hebben we er gelukkig geen last van, maar de tuin van ons vorige huis was 1 grote kattenbak. Ik moest eerst drollen rapen voordat ik mijn kinderen er in kon loslaten. En die stank! Wat een ellende!
Het was zelfs zo erg dat als ik de tuindeuren openliet en even de deur uitging er een kat in onze woonkamer pieste!
Echt eerst was ik een kattenliefhebber maar daardoor vind ik het nu smerige dieren.

Of afschaffen hondenbelasting (hebben hondeneigenaren ook geen excuus meer om die hondenstront niet op te ruimen) of invoeren kattenbelasting.

buuf

buuf

07-07-2009 om 09:25

Het lijkt over te zijn...

maar roep het niet te hard vor hij weer terugkomt.
Ik heb het stukje steeg waar het steeds gebeurde tig duizend keer schoongeschrobd en geboend met alles wat ik kon vinden in huis (zo raakten ook eindelijk eens al die flessen op die ik ooit eens had gekocht omdat het "superspul" zou zijn :-p)
Ook heb ik de hond van een vriendin van mij een paar middagjes geleased. En deze hond houdt absoluut niet van katten!
Tot nu toe is de kat dus niet meer geweest. Hopelijk blijft dat zo, maar over een week gaan we op vakantie, dus ik zie de bui al hangen.

Kattenhater

Kattenhater

07-07-2009 om 14:15

Weg met al die katten en nog een tip

Ik zal niet echt een kat schoppen of zo, kat kan er ook niks aan doen dat-ie kat is, maar ik begin er wel een pesthekel aan te krijgen!
Steeds dat gepoep in de tuin, gekrab als je net nieuwe plantjes hebt gezet, poepen in de zandbak als je het even niet hebt afgedekt, piesen over het stro voor de konijnen, bah, bah. Er zijn 5 miljoen katten in ons land en ze zijn ook nog eens een probleem voor de vogelstand. Vossen krijgen altijd de schuld, maar de echte daders zijn katten! Laat die beesten 's avonds, 's morgens en 's nachts binnen.
Misschien nog een tip: timmer stiekum de kattenluikjes dicht.

Tirza G.

Tirza G.

07-07-2009 om 15:37

Schoppen

Je mag een kat gerust schoppen. Dat lukt je toch niet. Eigenaren meppen hun katten tenslotte ook van het aanrecht. Ik zucht met je mee. Het hele blok (! 14 huizen) heeft hier geen katten. En zelfs in het blok aan de overkant (nog eens 14 huizen) woont er maar eentje. En toch is mijn tuin er ver-ge-ven van.

Behalve als het regent of anderszins slecht weer is. Dan hoeven katten ineens blijkbaar niet de natuur in. Raar.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.