Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

31-05-2010 om 17:10

Platte tv

Pelleman zit al een poos te azen op een platte tv maar dat zouden we pas doen als de tv op zolder of in de woonkamer stuk zou gaan. Nou begint de eerste kuren te krijgen (joepie of helaas... ik weet het nog niet) en mijn vraag is: wat zijn de do's en don'ts in de wereld van die platte zooi? Hij heeft zijn zinnen gezet op LED maar volgens mij is het enige voordeel dat een LED zuiniger is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

31-05-2010 om 18:02

Hier

Platte tv's vrágen erom om niet 'los' in de ruimte te staan. Ik vind het echt van die dingen voor tegen een muur (of ophangen aan de muur, evt. met zwenkarm).
Wij (man dus) heeft net een nieuw tv'tje voor aan het voeteneinde van zijn bed gekocht. Het is een LED tv, ze zijn veel scherper dan een lcd tv, zelfs ik kon dat zien . Wij hebben dan maar een kleintje maar de led tv is platter en lichter van gewicht dan het lcd tv'tje dat er eerst stond (en in de winkel stonden). Ook neemt ie hem gemakkelijker onder zijn arm mee naar de badkamer voor een uitgebreide badsessie.
Wij hebben beneden een belachelijk grote tv (108 cm) en die staat in de boekenkast zodat ie gelukkig niet zo opvalt. De familie vindt de grote tv wel prettig als je gaat wii-en.
Het is wel de goede tijd om een tv te kopen, je wilt het voetbal tenslotte niet hoeven missen straks .

krin

krin

31-05-2010 om 19:10

Ultraplatte led hier

want ons bakbeest van een Sony (jaargenoot van de jouwe, waarschijnlijk), was zomaar ineens van de kast gevallen terwijl we zaten te wachten tot hij stuk ging. Zo raar!
Nee hoor, zo erg zijn we niet. LED is inderdaad haarscherp, vanuit veel hoeken houd je goed beeld, WII'en erop gaat uitstekend, en hij is ondanks de enorme beeldbreedte (tja, dat mocht man zeggen) voor het oog een stuk bescheidener dan zo'n beeldbuisbak met toeter aan de achterkant.
Wij zijn zelfs zo tevreden dat we de beamer hebben weggedaan, en dat wil voor film- en serieverslaafde man best veel zeggen.

Hier

Volgens vriendlief maakt het niet veel uit, LED, LCD of zoals wij hebben, plasma. LED is goedkoper qua energie, dat wel.

Voor een groot formaat tv maakt het geloof ik wel wat uit, dan blijft plasma het scherpste. Wij hebben dus ook een grote t.v. In de slaapkamer een kleine en dat is LCD. Was gewoon de goedkoopste in de maat die wel wilden.

Oh ja, onze grote t.v. hangt niet aan de muur maar staat op een niet al te diep dressoir. Gaat perfect. Vind het zelfs mooier omdat je geen gedoe hebt met hangende kabels.

Even rbman aan het woord laten..

..die heeft 'm uitgezocht.
Mijn eigen opmerking: ga in de winkel kijken want bij ons is ie toch wel erg groot, via internet aangeschaft grr (32 inch, went wel maar ik kan je melden dat de woonkamer helaas niet meegroeit).

Man zegt dat het maar is wat je wilt... wat je belangrijk vindt... hij heeft gekozen voor goede beeldkwaliteit terwijl als je genoegen zou nemen met iets minder dan heb je bijv. een hogere zappsnelheid. Als je het topmodel neemt is ie vrij lang bezig om het beeld op te bouwen waardoor je niet meer kan zappen. Goed om in de winkel ff uit te proberen.

Plasma is stroomvreter..led is steeds meer in opkomst... wij hebben lcd. Led is nog dunner, maar ja, of je dat belangrijk vindt...

[nu is man weg, zoon halen van Avondvierdaagse]

En het klopt idd dat wij niet meer kunnen zappen. Duurt veeeeel te lang. Kunnen alleen nog maar via gids kijken. In het begin wel misverstanden over gehad, waarom druk je nou niet... het duurde echt volle vijf seconden voordat TV reageerde. Soms nog langer (als ie net aan staat).

Hebben HDTV.. da's inderdaad wel mooi.

Maar dat supergrote zou ik niet nog een keer doen. De pukkels van Journaalpresentoren of hun oorhaar... dan zie je dat het echt niet bij alle programma's nodig is om supergoed beeld te hebben.

Niet doen...

wat je vooral NIET moet doen is je jongste met een vulpotlood in de buurt van de tv dulden. De grafiet-krassen gaan er nog wel af, maar de krassen van het metalen stukje van het vulpotlood zijn blijvend...

Wij kunnen dus niet meer zappen

Ik kom er nog even op terug. Het ging dan van
joh, waarom doe je nou niet RTL4 voor het weerbericht? ja, dat heb ik al gedaan..
eerst kwam er dan een nummer in beeld en dan moest ie nog een keer heeeeeel goed nadenken en dan zag je de aftiteling van het weerbericht

Of we hadden in ons enthousiasme zender 4444 (en maar blijven drukken omdat er niets gebeurde) gekozen en kregen de melding dat die niet geprogrammeerd is.

Of je wilt hem aanzetten en dan moet er eerst nog en authentication process gestart worden, na een seconde of 10 krijg je dan wel beeld maar dat is dan Nickelodeon van de kinderen terwijl je weet dat je favo serie al aan het beginnen is en dan doe je dus nog zo'n fout met een paar keer drukken en dan ben je eerlijk een minuut verder en heb je wat er vorige keer gebeurde al gemist..

We zijn echt veeeeeel minder gaan kijken. Vnl DVD's of eigen opnames van programma's die te laat worden uitgezonden (Child of our time staat klaar op de harde schijf met dank aan Petal). Even snel een rondje zappen als je niet kan slapen is er niet meer bij.

amk

amk

01-06-2010 om 13:07

Alle

want ik heb niet zo'n supersonisch ding, maar wel een platte omdat de woonkamer niet zo groot is. Maar ook dat ding is rete traag bij het sappen. En dat is een kleine 48cm.

krin

krin

01-06-2010 om 13:07

Zapprobleem

Heeft dat niet meer met de ontvanger te maken? Daar heb ik last (nou ja, last) van, dat je de ontvanger aanzet en dat die dan eerst nog even op z'n dooie akkertje gaat booten of updaten.
Het zappen gaat inderdaad niet supersnel, maar als je je ritme eenmaal hebt aangepast aan het apparaat, red je het er prima mee tot het eind van de bankhangavond. Maar misschien ben ik van mezelf geen snelle zapper.

Kari1

Kari1

01-06-2010 om 13:27

Hier

nooit zapproblemen. (Hoewel, tienerzoon zapt zo gruwelijk snel dat je er misseijk van wordt als je het beeld probeert te volgen
TV is een aantal jaar oude lcd van 52 cm, een kleintje dus. Het komt binnen via Ziggo.
Kari

Zappen platte lcd-tv

Hier sinds een dik jaar een Philips 32 inch lcd-tv. We kunnen nog gewoon zappen, maar je hebt wel twee volle seconden zwart beeld voor je het volgende kanaal te zien krijgt. Dat is erg lang als je gewend bent om naadloos door te zappen, maar het went.

Chris

Minet

Minet

01-06-2010 om 20:32

Voor- en nadelen led

Wij hebben sinds een maand of 2 een prachtige LED televisie. Geweldig mooi beeld, zeker bij HD-uitzendingen. Maar....een LED tv is bijna altijd voorzien van een glanzende glazen voorplaat. Je moet er dus rekening mee houden waar je deze TV neerzet omdat je enorme spiegeling van ruiten en lampen in deze tv's hebt.

Hier lcd

37 inch sony KDL-37W5500. Perfect superscherp beeld en helemaal geen wazige beeldvorming bij sportbeelden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.