Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

17-07-2011 om 22:19

Platte schoenen onder een jurk?

Ik wil voor de vakantie ook wat jurkjes/rokjes meenemen. En het liefst wil ik daaronder dan platte schoenen dragen, omdat 6 cm hak me niet praktisch lijkt in de Oostenrijkse bergen. De platte schoenen die ik heb zijn allemaal gympen, en dat kan dus niet onder een jurk Wat zal ik dan doen? Ik wil niet zoveel uitgeven omdat ik niet verwacht die schoenen buiten de vakantie nog te dragen. Ballerina's?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nely

Nely

17-07-2011 om 22:24

Ballerina's of

sandalen met smalle bandjes die er leuk uitzien. Zelf draag ik meestal ook platte schoenen onder jurkjes en rokken omdat ik moeite heb met het lopen op schoenen met hakken.

Uhhh

onder sommige jurkjes vind ik Birckenstock nog wel geinig staan (i know i know, the forbidden word, maar ik zeg het toch maar).

groetjes van Purk

Snuggle's

Snuggle's

17-07-2011 om 22:32

Uitstraling

Ik vind dat er heel veel kan onder jurken, vaak krijgt een jurk er een hele andere uitstraling door wat juist wel eens leuk kan zijn.
Ballerina's kunnen natuurlijk, slippers, sandalen, maar je gympen zouden ook best leuk kunnen staan. Zelfs kisten vind ik leuk onder een jurk, dus misschien ben ik niet helemaal de goede maatstaf haha.

Snuggle's

Vic

Vic

17-07-2011 om 22:41

Oh ja

Slippers en sandalen draag ik nooit, ik houd er niet van om tenen te zien. Ook niet die van een ander, maar daar trekken de meeste mensen zich niets van aan

Roosje Katoen

Roosje Katoen

17-07-2011 om 22:42

Op vakantie

doe ik gewoon slippers aan onder een jurkje. Of anders platte sandaaltjes, dus eigenlijk ook een soort slippers maar dan met een bandje achter je voet om.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

17-07-2011 om 22:45

Je laatste berichtje had ik even gemist

Ik vind bruine voeten met mooi gelakte nagels juist mooi, en lekker luchtig ook nog, dus kan je geen tips geven over dichte platte schoenen...

Fiorucci

Fiorucci

18-07-2011 om 08:12

Maar

Zijn ballerina's dan wel practisch in oostenrijkse bergen?

Een spijkerrokje of iets soortgelijks ...

...doet het prima met bergschoenen.

Ingrid (over 2 1/2 week naar de oostenrijkse bergen)

Vic

Vic

18-07-2011 om 10:17

Geen bergwandelingen

Ik bedoel eigenlijk gewoon platte schoenen waar ik, net als op mijn gympen, makkelijk een eindje op kan lopen. Ik was niet van plan om bergtochten van 10 km te gaan maken.

koentje

koentje

18-07-2011 om 10:18

Hee vic

ik zou wel eens willen weten wat jij dan allemaal associeert met die tenen....☺

Maar om op je vraag terug te komen: je hebt toch voor kinderen wel van die sandaalachtigen waar je toch een dichte neus in hebt. Ik heb zelf ook een stel van die sportsandalen noemden ze dat geloof ik: wel geinige goed lopende sandalen. Dus....

koentje

koentje

18-07-2011 om 10:18

Je hebt ook van die

gympachtige laarzen die staan wel leuk onder de meeste rokken of jurken, toch?

van die Bensimonnetjes, zonder veters natuurlijk. Lopen heerlijk. Bensimon. Je hebt verschillende modellen. Ze lijken sprekend op de goedkope gymschoentjes die ik voor mijn dochter bij schoenenreus koop.

Lol vic....

je had het toch echt over de oostenrijkse bergen in je openingsposting....ga je die echt alleen maar vanuit het dal bekijken? Zonde!

Ingrid

Rieke

Rieke

18-07-2011 om 12:11

Elnaturalista

de schoenen van elnaturalista. En dan het lage model wakataua. Loopt heerlijk en ziet er leuk uit. Geen open teen.
Ik heb een vriendin die dat ook nooit wil, heel apart. Ze voelt zich bloot met naakte tenen, haha. Echt waar. Niet voor jou bedoelt Vic. Echt niet, maar het intrigeert me wel.

Merel

Merel

18-07-2011 om 15:21

Lelijke tenen!

Ik vind mijn voeten in slippers nog wel leuk, maar in schoenen met een hakje met open neus vind ik het geen gezicht, mijn tenen worden dan in een puntje 'geperst' en de verhouding is helemaal zoek, dan lijkt het wel of ik een reuzen-grote teen heb. Ik wil graag van die schoenen met hoge sleehak van riet en dan met dichte neus, zie je helaas niet veel, alleen open neus, en dat is dus geen gezicht, vind ik dan.

Terpi

Terpi

18-07-2011 om 16:47

Interessante vraag....

Ik *heb* namelijk geen hakken, hakjes of andere damesachtige schoenen hahaha. Ik draag allerlei rokjes en jurkjes, heb sandalen van Doc Martens, slippers (van het verboden merk, wel extra mooi met steentjes en sterren erop) en ja, ook een paar gympen voor eronder. Dus ik zou zeggen, go for it!

Merel

Merel

18-07-2011 om 18:12

Wat is het elegantst?

Ik heb ook eigenlijk geen hakken, ja een paar zwarte pumps die bij ieder chique feestje maar weer voor de dag gehaald worden, verder loop ik op allstars, uggs, cowboylaazen of slippers. Maar ja ik vind een jurkje ook wel leuk en met gypmen (ik heb maat 40) ben ik al gauw flappie de clown (alleen blote benen met die gympen) en met slippers is het al snel zo camping achtig (ik draag 90% van de tijd spijkerbroeken) Ik vind het altijd lastig hoor. Bij ballerina's lijken mijn voeten ook nog steeds zo groot.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-07-2011 om 18:22

Merel

Het hangt van het merk ballerina af hoe het aan je voet staat. In heb ballerina's van ik meen Paul Green (kan niet controleren, zit 1200 km van mijn schoenenkast vandaan) en die staan met mijn ruime maat 40 zelfs leuk. Ik heb pumps van Fred de la Bretoniere en krijg als ik die aan heb altijd complimenten over mijn kleine voeten. Echt waar! Hoe zijn ballerina's vallen weet ik niet.
Je kan ook nog van die hippe klompjes kopen, ik heb ze van St. Oliver en ook daar krijg ik veel complimenten over.
In het ergste geval kan je nog ballerina's van crocs aan .

Vic

Vic

18-07-2011 om 18:36

Het is geworden

Het was nog helemaal niet eenvoudig om iets te vinden. Bij de meeste schoenwinkels is de zomercollectie aardig uitgedund. Uiteindelijk heb ik schoenen van Hush puppies gekocht. Blauw met een bandje met klittenband, lijkt wel op van die ouderwetse meisjesschoenen met een gespje. Ballerina's vond ik echt helemaal niets.

Valkyre

Valkyre

19-07-2011 om 07:20

Ook toevallig!

Dat wilde ik net zeggen, Vic: Mary Janes (zo heten die schoenen met een bandje) van Hush Puppies of Ecco. Helaas heeft Ecco ze deze zomer niet - erg jammer, want die hebben dan weer een iets eleganter zooltje. Maar voor de bergen lijken die hush puppies me perfect.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

19-07-2011 om 21:59

Goh

In een schoenendraadje van een paar maanden geleden had ik het over een ander soort schoenen. Die bleken ook zomaar een typenaam te hebben (Oxford pumps). Voortaan kom ik eerst hier even vragen hoe een schoentype heet voor ik ernaar op zoek ga. Mary Janes, nooit van gehoord

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.