Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sjillie

Sjillie

23-05-2009 om 08:41

Plastic of curver sap kan met goede deksel

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een plastic/ curver achtige sapkan met deksel.
De deksel mag bij vallen er niet gelijk afvallen!

Ben bij de blokker, hema, euroland, xenos, kampeerwinkel Eindhoven geweest maar helaas.
We gaan nog bij tuincentra kijken.

heeft iemand een idee waar zo'n kan te koop is?

Gr Sjillie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

23-05-2009 om 14:04

Vallen?

Hallo
Laat je dan zo vaak dingen uit je handen vallen dan?
Ik heb een sapkan van Tupperware en daar ben ik heel tevreden over. Of het deksel blijft zitten bij laten vallen weet ik niet, want dat is voor zover ik weet nog niet gebeurd.
Groetjes

Inge M

Inge M

23-05-2009 om 20:08

Ook zoiets gezocht (en niet gevonden)

Mijn eis was dat de kan in de koelkast past.
Ik heb nu een glazen kan met deksel (wel met schenkopening). Die bevalt redelijk. Nadeel is het gewicht. Ik zou 'm zo willen inruilen voor een plastic versie.
Wij gebruiken de kan voor koud water. Knoeien is dus niet snel een probleem. Smaak aannemen van de koelkast wel.

Inge M

Inge M

23-05-2009 om 20:24

Pandia

Past deze kan in de koelkastdeur? Zo op het oog niet. Daarom wil ik graag een vierkante vorm.

Wilma

Wilma

24-05-2009 om 19:06

Deze past in de koelkastdeur

Die van ons past in de koelkastdeur en 't is zo'n hele goedkope van Zeeman. Ze hebben 'm nu ook weer in 't assortiment. Een plastik kan met deksel en met vier bekers erbij voor een minimaal prijsje. Wij hebben er twee en hebben er heel veel plezier van, al vorig jaar gekocht, maar nu zag ik ze weer.

'k Heb ze nog niet laten vallen, 'k vrees dat de deksel er wel af gaat, maar voor dát geld zou ik maar hopen dat ie niet te vaak valt.

Groetjes,
Wilma

Tupper

Ook hier een tupperkan en ik moet zeggen dat die echt geweldig is. Lekt nooit en supermakkelijk schoon te maken: alle onderdelen kunnen uit elkaar.
Het was niet goedkoop, maar de aanschaf zeker waard.
n@nny

Sjillie

Sjillie

25-05-2009 om 14:24

Reactie

Bedankt voor alle reacties.

Het is niet zo dat wij om de haverklap wat omgooien.
Nee, deze kan is voor op vakantie, bij de tent. Het leefoppervlak is daar allemaal wat krapper en daar is de kans op vallen wel groter.
Onze dochter heeft een ernstige wespen allergie, we moeten alles dus extra goed afdekken om geen wespen aan te trekken.
Als een kan sap valt en de hele boel ligt over de grond (gras) blijft dat toch wat langer zoet en mogelijk kans op aantrekken van wespen.

Vandaar dat de deksel er niet gelijk af schieten.

Tupperware is dus aan te bevelen, je betaalt ervoor maar wel duurzaam...

Gr Sjillie

Minnie

Minnie

25-05-2009 om 20:12

Maar waarom...

..dan niet gewoon een fles-met-schroefdop? Die kan je laten stuiteren, schenkt goed in, is overal te krijgen. Wij zijn behoorlijk fanatieke kampeerders, maar een sapkan gaat bij ons niet mee op vakantie

Ook kampeerders

Hier dus ook niet de sapkan maar gewone kleine flesjes (0,5 l) flesjes. Evt. per persoon. Daar zit gewoon een schroefdop of zo'n bidondop op en dus af te sluiten.
Hier ook geen wespenfan. Meestal zet ik aan de zijkant van de tent zo'n wespenvanger neer.
Een sapkan neemt bij ons te veel plaats in, kan ik echt niet kwijt in de koelbox en in de tent is het dus ook een trekpleister voor mieren ed. Nee flesjes werkt bij ons beter.
Gr. Rymcke

Vera*

Vera*

26-05-2009 om 12:02

Wespenvanger ot

Mijn zus zet altijd, een eindje bij haar tent vandaan, een wespenvanger neer. Wij doen dat niet, we hebben de perfecte wespenvanger gevonden. Op tafel staan meer dan genoeg glaasjes, al leeg of met een bewust bodempje, en zodra er een wesp het glas in gaat doen we er een ander op/in. Doordat bij ons model glaasjes de lucht er gewoon nog langs kan wordt de wesp er niet uitgeblazen door het luchtdrukverschil. Het bovenste glaasje iets omhoog doen en dan wil de wesp ook een stukje hoger. Dan het bovenste glaasje weer naar beneden duwen en de wesp zit klem en kun je hem pletten. Dan merk je ook dat wespen heel harde pantsers hebben.

Sjillie

Sjillie

28-05-2009 om 09:22

Fles

Daar heb ik nog niet aan gedacht!

Wij hebben ooit van mijn schoonvader zo'n set gekregen met kan en bekers. Die paste er makkelijk bij in de kampkist, dus dat is geen probleem.

Echter de kan staat overdag onder de tentluifel, kunnen de kinderen zelf drinken pakken, maar ja die wordt nog wel eens omgelopen....en de dop vliegt er dan als eerste af!
Nu we weten dat dochter zo allergisch reageert op steken (moet noodmedicatie en naar het zkh) willen we dit soort dingen zo veel mogelijk voorkomen.
Dit is ook onze eerste vakantie nadat we weten van de allergie.

Maar inderdaad een fles met schroefdop, beter kan het niet!!!

Thanks.

Wat betreft wespenvangers, die zetten wij dus liever niet op tafel, maar aan de zijkant, waar dochter niet (mag) lopen.

Gr Sjillie

Inge M

Inge M

28-05-2009 om 17:41

Aldi heeft een handige fles

De halve literflesjes vinden wij onhandig in de koeling van de vouwwagen (er zit meer hoogte in dat ding die je dan slecht gebruikt). En er kan te weinig in dus je blijft limo bijmaken.
We gebruiken thuis voor de aanmaaklimonade een literfles van de Aldi. Hier zit oorspronkelijk een soort ontbijtdrank in. Het is een brede fles met een brede dop. Makkelijk schoon te krijgen dus (thuis zelfs in de afwasmachine). Het etiket is precies het afmeetstreepje voor de aanmaak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.