Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Siena

Siena

02-12-2009 om 12:01

Plastic afval frustratie

Ja, alweer over dat plastic inzamelen. Ik hoef niks met dit bericht hoor, alleen wat frustratie kwijt.
In onze gemeente wordt sinds een paar maanden 1x per maand apart plastic opgehaald. Je mag die zakken niet al 's avonds aan de straat zetten zoals de groene of grijze bak. Snap ik. Er staat in de folder dat ze vóór half acht 's morgens aan de straat moeten staan. Maar de vorige keren werden ze zo rond een uur of twee 's middags weggehaald, net als de groengrijsbakken.
Woensdag is de enige dag dat ik niet vroeg uit bed hoef dus ik wil graag rustig opstaan en nog lekker even in m'n pyjama rondkeutelen. Zo ook vanmorgen. Daar was ik net mee bezig toen ik om 10 voor 8 die auto door de straat hoorde rijden. %^&$#*!! Zit ik hier met twee zakken plastic. Nou, die gaan mooi de grijsbak in straks.
Ben ik nou raar als ik vind dat de gemeente dat onhandig aanlegt? Er zullen wel meer mensen zijn die geen zin hebben om de wekker te zetten om dat spul voor half acht buiten te gaan zetten. Als het niet 's avonds kan, ga dan op een fatsoenlijke tijd beginnen met ophalen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

02-12-2009 om 12:46

En gaan ze het ook al gescheiden verwerken?

Zolang dat niet helder is, zou ik al die plastic zooi gewoon in de grijze bak kieperen. Wat een zoethouderij allemaal, en het ziet er niet uit, die plastic zakken met vieze plastic afvaldingetjes buiten, aan het hek gebonden wegens wegwaaigevaar.

tonny

Jacoline29

Jacoline29

02-12-2009 om 15:36

Bij ons

Wordt het niet opgehaald,maar zijn er containers geplaatst waar je het in kan doen.
Ze zijn er gisteren mee begonnen in onze gemeente.Overal zijn die bakken en 1 van die bakken is op de hoek bij mij.Ook staan er bij veel supermarkten die bakken,dus als ik mijn wekelijkse boodschappen ging doen in het dorp naast ons,kieperde ik het gewoon daar weg.kleine moeite.Misschien gewoon bij de supermarkt in zo'n oranje poppetje container gooien als je boodschapjes gaat doen?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-12-2009 om 21:13

De groene en grijze kliko's

mogen hier ook niet de avond tevoren neer worden gezet. Maar iedereen doet het gewoon.
Die plastic zakken zet ik in de voortuin net op het randje. Aan elkaar geknoopt, zodat ze niet wegwaaien. Zolang ze vanaf de weg te zien zijn worden ze ook meegenomen.

Dendy

Siena

Siena

02-12-2009 om 22:12

Volgende maand

zet ik de zakken ook maar de avond van tevoren buiten, ik ga echt de wekker niet zetten. Dat het niet mag snap ik wel, de kans op wegwaaien of huisdieren die zakken openscheuren is natuurlijk veel meer aanwezig dan bij de bakken. Die mogen hier vanaf 22.00 uur aan de straat.
Tonny, het wordt idd gescheiden verwerkt. En Jacoline, die containers hebbben we hier dus niet! Het wordt 1 x per maand opgehaald.

Puck2

Puck2

03-12-2009 om 09:38

Tegen wegwaaien

Laatst iets gelezen om te voorkomen dat het wegwaait. Ik weet het niet meer precies dus je moet de klok en de klepel nog zelf even goed assembleren, maar het was iets met een plastic fles onderin de nieuwe lege zak doen en die dan vullen met water. Ik weet niet meer of ik die tip hier heb gelezen, op de site van de gemeente of op de site van plastic heroes.

Siena

Siena

03-12-2009 om 17:29

da's een goeie Puck. Volgende maand sluip ik 's avonds naar buiten met mijn zakken inclusief waterfles. Gelukkig is het winter en vroeg donker. Van de zomer zien we wel weer dan.

Bastet

Bastet

04-12-2009 om 17:43

En hier.....

Hier bij het winkelcentrum net een nieuwe ondergrondse container,dus het wordt niet opgehaald.Met ingang van volgende week,vermoed ik.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.