Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ishtar

ishtar

08-03-2009 om 11:43

Plantenvraag

Onze voortuin op het noorden is wat hoger 'gebouwd. Het is een hoge 'bak' met een laag muurtje. (schat het zo'n 40 cm) Erg leuk, maar ik zou het nog leuker vinden als er wat over dat muurtje naar beneden hangt/groeit. Wie heeft er leuke ideeen voor plantjes die daar geschikt voor zijn, en ook nog aan mijn 'eisen' voldoen
Geschikt zijn voor noord, wit, rose of blauw bloeiend, 'decoratief' in de winter, overblijvende plant.
Ik heb zelf al gedacht aan rozemarijn (geeft van die mooie 'slierten', maar het is even afwachten of dat ook lukt op noord, wel veel licht, maar vrij laat zon) muurpeper (even zoeken naar een roze) en lieve-vrouwe-bedstro. Dat mag iig de bodem bedekken, en even kijken of het ook gaat 'afhangen'.
Wie heeft er ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

08-03-2009 om 11:54

Ishtar

De geboemde planten kunnen wel, hoor. Al ken ik lievevrouwenbedstro alleen wit ( of heb je dat ook in het roze), je zou er ook nog zeepkruid tussen kunnen doen, dat is niet overblijvend, maar is in het voorjaar en zomer wel erg leuk!

ishtar

ishtar

08-03-2009 om 11:57

Reina

Ik wil ook witbloeiende planten, en ik ken lievevrouwebedstro ook alleen in wit. Het is zo'n lief bloemetje
Zeepkruid is inderdaad ook leuk. Zaait zich ook nog wel eens uit. Dank je.

Bastet

Bastet

08-03-2009 om 15:41

En....

Muurleeuwebek is mooi,maar de latijnse naam ken ik zo gauw niet.Als je in de buurt woont,kan je een stukkie komen halen..) Ik woon in Zoetermeer.
Groetjes,Bastet

Margriet*

Margriet*

09-03-2009 om 12:54

Maagdenpalm

is ook leuk, groen blijvend. Verder Campanula bloeien beiden paars.
Verder hebben we nog een bodembedekker in de tuin die door onze lieve vrouwe bedstro (zoiets heet het toch ) groeit, maar daarvan ken ik de naam niet. Bloeit paars en de bloemetjes komen in april mei en lijken net torentjes. (beetje vaag)

ishtar

ishtar

09-03-2009 om 20:10

Margriet

Maagdenpalm staat er ook in, maar vind ik zelf niet zo leuk om naar beneden te laten groeien. Leuk plantje verder, hoor, en hij blijft er ook zeker in staan. Wist je trouwens dat ze ze ook in rood(achtig) en witbloeiend hebben, en met bontgekleurd blad(helaas bloeit die niet)
Campanula ben ik gek op!! Heb een hele 'verzameling' achtergelaten 2 huizen geleden, ga die zeker weer opbouwen.
Die paarse torentjes, is dat ajuga (kruipend zenegroen, klinkt dat bekend?) Dat is inderdaad nog een goed idee!
Bedankt voor je reactie.

reina

reina

10-03-2009 om 07:03

Ishtar

"bontgekleurd blad(helaas bloeit die niet)"Hier bloiet de bonte maagdenpalm net zo als de groen. En inderdaad, ajuga, da's leuk. Kruiptijm trouwens ook.

ishtar

ishtar

10-03-2009 om 10:00

Reina

Potverdikkie, bij mij deed ie dat niet! (bloeien van de bonte maagdenpalm) en ik heb nog wel zo vriendelijk tegen hem gepraat, vertroeteld ed!
Kruiptijm , heeft die niet wat meer zon nodig?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.