Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Plantenbak vullen

Hoi

Mijn moeder is vrijdag jarig, ze wordt 63 en werkt nog bijna fulltime dus druk druk druk. Nu heeft ze een heel mooi huis met een keukenerker met daarvoor een gemetselde bloembak van ongeveer 2,5 bij 0,50 cm op buikhoogte. Het huis is een soort Tuindorp huis jaren dertig stijl maar dan nieuwbouw.

Ze heeft er van alles in gehad, maar nu is het kaal en leeg. Ze had geen tijd in de winter om bolletjes te planten, omdat ze naast haar werk vooral heel veel voor mij heeft gedaan (ik was overspannen). Nu wil ik als verrassing en vooral als dank voor haar verjaardag de bloembak gaan vullen. Maar wat kan ik er nu in doen, waar ze wat langer plezier van heeft. Ze heeft al heel veel hortensia´s in de voortuin dus die vallen af. Wie heeft er een idee???? Ik weet niet zo goed wat ik nu kan planten....

Groetjes Mama2005

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

01-03-2010 om 13:47

Voorjaarsspul en tweejarige planten

Ik moet zeggen dat ik ook nog moet beginnen aan het vullen van de perken in de tuin...kan nog best, dacht ik? Wat denk je van voorjaarsbollen zoals hyacinthen, tulpen, narcissen? Die kun je nog planten en die gaan nog groeien.

En daartussendoor tweejarigen: die komen pas volgend jaar in bloei, maar als je die dit jaar en volgend jaar plant, heb je daarna elk jaar bloeiers.

Ik zou er ook een paar vaste plantjes tussenzetten.

Leuk idee trouwens!

groet, Mamvantwee

maan.

maan.

01-03-2010 om 19:53

Bollen..

Als je direct een leuk plaatje wilt kun je natuurlijk ook wat narcisplantjes (blauwe druif enz) kopen, dus reeds bloeiende bollen. Hoef je niet op bloemetjes te wachten.

Dit weekend zelf ook aan de bloembak gewerkt; bolletjes waren al geplant en komen iets op (de rest was dood gegaan.. zucht). heb er een viburnum in gezet, wat viooltjes en een hederaatje.

De plantenzaak in het winkelcentrum hier heeft een beperkt assortiment, maar het staat wel erg leuk. Ga gewoon eens kijken wat er om de hoek wordt verkocht, is ook vaak vele malen goedkoper dan een tuincentrum.

Primula's

Volgens mij worden er nu zolangzamerhand ook weer primula's verkocht. Spotgoedkoop, in allerlei gezellige kleurtjes, en als het meezit staan ze jaren (ze worden als eenjarige verkocht, maar ik heb er gehad die minstens vier jaar in de volle grond stonden en elk jaar uitbundig bloeiden). Ze ruiken nog lekker ook (de lichtgele in elk geval).

Verder inderdaad violen en bloeiende bolletjes. Als je tete-a-tetenarcisjes koopt kan je ze gewoon laten staan, die bloeien volgend jaar weer.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.