Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Plakhaken, werkt dat?

Er moet nog het een en ander aan decoraties worden opgehangen in huis. Soms moet daarvoor een degelijke haak worden gebruikt, dus dat betekent boren, maar dat levert in sommige van onze muren problemen op.

Nu zijn er vziw erschillende merken plakhaakjes op de markt, en die claimen dat ze a)makkelijk zijn aan te brengen (dat geloof ik wel), b) tot ettelijke kilo's kunnen houden (twijfel....) en c) desgewenst restloos te verwijderen zijn (nog meer twijfel).

Zijn die dingen echt zo goed? Wie kan mij hier geruststellen met de mededeling dat hij/zij al maandenlang een loodzwaar schilderij met zo'n haakje op de gelatexte muur heeft hangen?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

21-06-2010 om 12:17

Nou, als dat waar is...

Dan wacht ik nog even met boren. De muren hier zijn onvoorspelbaar. Soms gaat het in een keer goed, maar ik heb ook al eens een uitschietende boor gehad en vervolgens een gat dat drie keer zo groot was als bedoeld. En als je dan opnieuw gaat boren krijg je een soort Buurman & Buurman effect. Nu was ik eigenlijk van plan om straks een spiegel op te gaan hangen, maar wacht heel even de antwoorden af hier.

angela

angela

21-06-2010 om 13:13

Op latex?

mmmmm dat betwijfel ik. Die heb ik nog nooit gezien.
Ik gebruik die plakhaken van....hoe heet dat merk ook alweer? die inderdaad makkelijk weg te halen zijn, alleen in de badkamer. Daar hangt inderdaad lang en met gemak een zware badjas aan. Maar op latex??? staat dat op de verpakking dat dat kan. Dan kan het denk ik wel.

angela

angela

21-06-2010 om 13:14

O ja

VETVRIJ! is het sleutelwoord.
Eerst heeeeeel goed ontvetten en dan pas plakken

Temet

Temet

21-06-2010 om 13:23 Topicstarter

Angela

Even voor de goede orde, ik bedoel dus niet die met zuignapjes, maar die met een soort tape aan de achterkant. Bedoel jij die ook?

Groeten,

Temet

ishtar

ishtar

21-06-2010 om 13:35

Temet

er hing aan ons raam aan de buitenkant wel een hele tijd een 'te koop' bord. In weer en (veel)wind. En ik moest heel wat moeite doen om het eraf te krijgen. Dat was met een soort tape onder een 'blokje' wat je eronder vandaan kon trekken.
Aan de andere kant heb ik ook dat soort blokjes voor die schuimen cars-autootjes die je aan de muur/deur kunt hangen. Bouwmarkten verkopen die veel. En dat ding komt elke zoveel tijd weer naar beneden.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-06-2010 om 13:58

Timmeren

Als het probleem een betonmuur is, dan kun je ook kunststofhaakjes krijgen met een paar pinnetjes erin. Die pinnetjes moet je heel hard in de muur rammen, gewoon met een hamer en die blijven dan de rest van je leven zitten.

Temet

Temet

21-06-2010 om 14:09 Topicstarter

Tijgeroog

Betonhaakjes heten die dingen geloof ik. Die hangen vziw op het laagje stuc of spuitpleister dat er meestal op het beton zit. Dat laagje is bij onze muren zo dun dat ik dat niet durf te gokken, ik heb in mijn vorige (ook nieuwbouw)huis slechte ervaringen gehad met betonhaakjes en grotere dingen. De verjaarskalender in de wc hangt er wel aan, dat durf ik nog net

Groeten,

Temet

Maxime.M

Maxime.M

21-06-2010 om 16:15

Ondergrond

volgens mij ligt het heel erg aan de ondergrond.
Ik heb hier haakjes die al jaren zitten (op een tegel in de toilet) en ook eentje die ik iedere keer opnieuw moet kopen.
Ik heb zo'n mega haak wel gezien in de winkel, maar vraag me inderdaad af of dat op latex ook wel zal gaan, zelf heb ik voor mijn dochters kamer (ook van die verschrikkelijke muren, die zijn gesaust met latex en korrels erin) een spiegel gewoon met montagekit aan de muur geplakt (ik zie later de schade wel als ie er ooit af moet) en die hangt prima (het is een spiegel van 120 breed en 80 hoog en megazwaar) heb hem even een dag gestut met een soort construktie van wat latten die de boel bleven aandrukken (kon daar natuurlijk moeilijk zelf een paar uur blijven staan) en het zit als een huis.

Maxime

angela

angela

21-06-2010 om 18:53

Temet

ja die bedoel ik ook met dat plakspul vasn tesa !nu weet ik de naam wer. Zat de hele dag met teva, wasa....tesa is het. Maar ja latex? ik weet niet hoor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.