Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pandia

pandia

25-08-2009 om 12:11

Plafondventilator

Ik ben op zoek naar een ventilator aan het plafond, maar ben er nog niet uit. Helpt zo'n ding nu echt om het wat aangenamer te maken in de kamer of moet je er dan echt onder gaan staan? Er staan nu 3 ventilators (van die gewone)op de kasten; die nemen veel ruimte in, stekkers in beslag en buiten dat vind ik het geen gezicht, staan ze altijd net te hard of te zacht en lopen er net iets te graag 2 langharige katten langs...

In het geval dat jullie positieve ervaringen hebben, dan zou ik heel graag wat merken, prijzen, verkoopadressen willen. Het was hier steeds 26 graden ondanks screens en dichte lamellen en dat is zacht gezegd vrij warm voor binnen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

25-08-2009 om 12:52

Heerlijk

Wij hebben er 1 in de huiskamer en in alle slaapkamers. Ik vind het heerlijke dingen. Nemen inderdaad geen ruimte in, zijn gecombineerd met een lamp en het blijft lekker luchtig. Je moet niet de illusie hebben dat je er een hele ruimte koel mee aan kunt laten voelen, maar in een straal van een meter of 3 werkt het toch wel.

daantje123

daantje123

25-08-2009 om 13:08

Wij hebben deze:

http://www.rietveldlicht.nl/artikel.php?art_id=1573
Hij is geweldig en heeft ook een timer en een afstandbediening.
Ik heb geen aandelen hoor, maar deze is echt perfect. Hij koelt de hele slaapkamer (die groot is), is stil en de timer is ook heel handig.
Op de kinderlaapkamers hebben we kleinere (van Bestron) die redelijk zijn, daar moet je echt onder staan/liggen wil je er wat van merken.
ik zie nu op de site dat deze uitverkocht is, maar zoek iets vergelijkbaars met net zulke bladen en je wordt vast blij!
Succes Daan

Minet

Minet

25-08-2009 om 15:16

26 blijft 26 met ventilator

Pandia, met een plafondventilator zal de temperatuur geen 0,1 graad dalen, simpelweg omdat hij niet koelt, maar de lucht in beweging zet waardoor je op je huid koelte voelt. Gevoelsmatig lijkt het dus in de omgeving van de ventilator koeler, maar dit komt alleen door de verdamping van het vocht op jouw huid.
Om te koelen heb je echt een airco nodig.
Groetjes, Minet

Tegen muggen

Sinds mijn ouders een plafondventilator hebben (al jaren), heeft m'n moeder geen last meer van dat ze wordt gestoken door muggen. M'n vader had er toch al nooit last van, omdat ze m'n moeder veel lekkerder vinden! Zij willen dus niet meer zonder. Prijs, merk e.d. zou ik niet weten.

Caroro

Brianna F

Brianna F

25-08-2009 om 16:01

Juist

Klopt ja, muggen kunnen absoluut niet tegen tocht, dat is zo'n beetje de reden dat de fan draait. De kamer koelt er niet van af, maar geeft net voldoende wind om het iets aangenamer te maken.

daantje123

daantje123

25-08-2009 om 16:09

Oke, koelt niet, maar....

het slaapt veel aangenamer met een ventilator. Omdat de lucht verplaatst wordt, koelt je huid wel makkelijker af.
Ben in de tropen geweest en ook daar zie je overal plafondventilators!

Doei!
Daan

Puck2

Puck2

25-08-2009 om 16:21

Minet

Volgens mij schrijft Pandia ook nergens dat ze het wil koelen. Ze schrijft dat ze het aangenamer wil maken. En dat kan met een plafondventilator ook uitstekend.

Puck2

Puck2

25-08-2009 om 17:20

Pandia

Wij hebben gewoon die dingen die je bij de kwantum e.d. kan kopen. Die is dan wel niet zo luxe als die mooie die Daantje13 heeft, maar ook die goedkope functioneren hier prima hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.