Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leandra

Leandra

05-06-2010 om 23:40

Pizza maken

Hoi,

Vrijdag geeft mijn zoon een slaapfeestje en wil ik pizza maken met de jongens (4 kids). Ik koop knt en klare bodems. Maar wat voor tomtensus moet er dan op? Nog ideeén en tips voor het beleggen van de pizza's? Ik ook even navragenwat ze keker vinden, zodat ik passend beleg kan kopen. Maar ik heb geen ervarng met zelf pizza maken, dus ideeën en tips zijn welkom!

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk

werkt hier ook altijd erg goed. Kant en klare bodems, of nog makkelijker, tortilla wraps.

een pastasaus als basis en dan 'opleuken' met: paprika, schijfjes tomaat, mais, natuurlijk (veel) geraspte kaas, chorizo/salami/ham/gebakken kipreepjes, voor de culinaire durfallen artisjokken, of zelfs voorgegrilde reepjes courgette.

Meestal zijn de kinderen niet zo creatief, maar ik heb wel gemerkt dat als het op tafel staat, ze het toch sneller eten dan als je het vantevoren vraagt

Veel plezier!
Jons

Lekker

hier zijn ze dol op zelf pizza maken,ham/kaas/ananas ,is bij jongste favoriet.Tonijn/uien,knoflook bij oudste.
kindje van vriendin(4) eet het liefst pizza met knakworstjes en kaas

Tomaten in blokjes

Je kunt rijpe tomaten ook in blokjes snijden en erop doen; beetje peper en zout erbij en oregano en klaar!

Als ik pizza maak met mijn kinderen en hun vriendjes, snij ik alle ingredienten alvast, doe ze in bakjes en laat de kinderen het erop leggen. let op dat je niet dikke lagen op de pizza legt, dan wordt de bodem nooit gaar en knapperig.

Beetje kaas erop en in de oven.

Veel plezier! Wij hebben gisteren een verjaardagsfeestje van dochter gehad en die wilde BBQ; ze hebben allemaal gesmuld.

Dorry

maan.

maan.

06-06-2010 om 10:59

Pizzabodem

Als wij hier zelf pizza's maken dan halen we zo'n gekoelde pizzabodem van AH, zit net als croissantdeeg ingepakt en er zit al kant en klare pizzasaus bij.

Smaakt prima (hoewel er naar onze smaak relatief veel saus bij zit).

De potjes van de saus zijn hier trouwens gebruikt om met glasverf op te leuken en handig voor geplukte bloemetjes (voor de liefhebbers).

Qua ingredienten denk ik niet dat ik nog iets kan toevoegen aan wat al genoemd is.

Hermiena

Hermiena

06-06-2010 om 11:38

Pizzabodem

Waarom maak je de pizzabodems niet zelf. Dat is nou net het leukste van de pizza maken (vinden mijn kinderen). Je kunt pizzadeegmix in pakken kopen, beetje water en olie erbij, mengen,uitrollen, leuk vormpje maken (mickey is hier favoriet en je bent klaar.

Jesse_1

Jesse_1

06-06-2010 om 13:36

Wat wij gebruiken...

Sugo saus Basilicum van AH (in zo'n vierkant pakje) voor de bodem.
Standaard voor er op: salami, ham, ananas, paprika, ui, tonijn, mais.
Je kunt ook een bestellijst van de pizzeria bekijken om nog inspiratie op te doen voor beleg.
Jesse

Leandra

Leandra

06-06-2010 om 18:26

Leuke ideeën

Hoi!

Leuke en lekkere ideeën! Hermiena, waar koop je die pizzadeeg of welk merk is het? Voor hoeveel pizza's is zo'n pakje? Ik denk dat ik gewone pastasaus als bodem doe en inderdaad schaaltjes met beleg klaarzet.En veel geraspte kaas dus.Het zijn jongens van 9, dus ik verwacht wel enige creativiteit . Ik neem aan dat de temperatuur en baktijd op de doos van het pizzadeeg staat? Nou, ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Groetjes Leandra

Hermiena

Hermiena

06-06-2010 om 20:09

Overal

Die pakken kun je volgens mij in elke supermarkt kopen. Staan vaak bij de pannenkoekenmixen. Of je maakt het helemaal zelf. Voor een grappig mannenrecept zie
http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/908-koken-voor-mannen-pizzadeeg.html

Pizaadeeg=brooddeeg

Ik gebruik als pizzadeeg gewoon brooddeeg. Zelfs Jamie Oliver roept dat...
Alle pakjes die pizza-deeg erop zetten willen vooral winst maken.
Dus bloem, gist, water en zout. That's all. En gist gebruik ik altijd gedroogde; dan kun je altijd pizza maken.

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.