Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

24-10-2010 om 14:43

Piepende ruitenwissers

De ruitenwissers van onze auto piepen vreselijk bij tijd en wijle. Zelfs moeilijk uit te houden voor een ontzettende niet-hsp'er als ik, die gewoon zonder problemen met haar mes over het bord kan krassen en met de tanden tegen de lepel tikken.
Kent iemand dit probleem en is er iets aan te doen? Smeren bijvoorbeeld? Ik ben alleen bang dat er dan smeerspul op de ruit komt, vandaar dat ik eerst maar eens hier navraag doe.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vervangen?

Ik zou eens kijken of die dingen niet moeten worden vervangen. Ze gaan nl. niet oneindig mee.

Misschien zijn ze wel versleten waardoor ze zo piepen? Je kunt dat bij sommige merken zien aan een oranje-achtig rondje op de ruitenwissers dat dan van kleur veranderd.

Het kan ook zijn dat de stang waaraan de ruitenwisser vast zit, niet op de juiste hoek staat tov de ruit. Dat kan ook piepgeluiden geven.

Tinus_p

Tinus_p

25-10-2010 om 09:37

Jups, vervangen

Begin idd eens met nieuwe ruitenwisserbladen. Voor de meeste soorten auto's (helaas niet de mijne natuurlijk...) kun je bij de Praxis nieuwe bladen kopen voor een 10tje ofzo. Verwisselen is simpel en 1 minuut werk.

Guinevere

Guinevere

25-10-2010 om 21:40

Wat piept er?

Wat piept er eigenlijk? Het rubber of het mechanisme? Het mechanisme kun je wel smeren natuurlijk. Alleen: als het probleem door vuil of roest wordt veroorzaakt, schiet dat niet zo erg op. Hier moest het hele mechanisme uit elkaar in elk geval. Nu lopen de wissers weer als een zonnetje/regentje.

Asa Torell

Asa Torell

25-10-2010 om 22:41

Het mechanisme

Het is dan ook een terugkerend probleem, ook met nieuwe ruitenwissers. Evengoed was ik bang dat olie uit het mechanisme op de ruit kan lopen, maar blijkbaar valt dat mee. Enfin, daar begin ik maar eens mee dan, uit elkaar kan altijd nog.

Jessica O

Jessica O

26-10-2010 om 07:52

Nissan

De nissan van manlief heeft er ook last van. Het mechanisme zal vervangen moeten worden (maar hij hoeft nog maar 20.000 mee dus dat doet de leasemaatschappij niet meer). Schijnt dat de qasqai er vaker last van heeft.

Oftewel, het kan zijn dat je er zelf niks aan kunt doen.

Jessica

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.