Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Piek - en dalprijzen

Vanochtend in het AD; het plan om piek- en dalprijzen te gaan hanteren. Iets wat minder vlot verkoopt, wordt goedkoper (op een bepaald moment van de dag) iets waarnaar minder vraag is duurder. Dit beleid zou mensen op 'daluren' naar de winkels moeten lokken.

Hopelijk blijft dit bij een dwaas idee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

24-07-2010 om 15:45 Topicstarter

Er stond een verhaal over een tankstation

waar de raketijsjes op zaterdag duurder waren dan op maandag, idem dito flesjes water.
En daar was een heel artikel aan gehangen, dat het handig zou zijn op deze manier mensen op 'daluren' naar een winkel te krijgen. 'k Weet niet of het ook op internet staat, ik zag het vanochtend op mijn werk in het AD.

Heel raar

Volgens het artikel kostte begin juli een raket op maandag 93 cent en op de zaterdag erna 63 cent. Maar een flesje spa blauw kostte maandag 1,32 en zaterdag 1,58. Het een is dus doordeweeks goedkoper en het ander in het weekend.

Het bewuste tankstation vind het "te gortig om de consument meerdere keren per dag te confronteren met wisselende prijzen". Alsof je meerdere keren per dag in hetzelfde tankstation komt.

De computer berekent continue of het raadzaam is de prijzen te veranderen en zo ja met hoeveel met als uiteindelijk doel een hogere marge, je moet dan denken aan 1 of 2 procent.

Lynna

Lynna

24-07-2010 om 20:06

Australië

Ik was een paar jaar geleden naar Australië toen mijn oom op maandagmiddag ging tanken want dan was de benzine goedkoper. Daar hanteerden ze ook piek- en dalprijzen.

Het lijkt mij allemaal maar lastig.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2010 om 21:54

Dat doen ze in Zeeland (toeristen) al jaren. Als het seizoen begint, wordt alles nét ietsje duurder.

Tirza

Maxime.M

Maxime.M

25-07-2010 om 12:12

Jemig

pff ik weet nu al nooit de prijzen te onthouden, van wat waar goedkoper is (mijn moeder weet dat precies, koffie koopt ze bij Dirk v/d Broek en iets anders juist weer bij Albertheijn en ze gaat voor weer iets anders naar de C1000)... dus als het nu ook al per dag of uur gaat veranderen dan geef ik de moed helemaal op....

Maxime

Marlou H.

Marlou H.

25-07-2010 om 13:19

Ponypark slagharen ook

Ponypark slagharen werkt ook met dal en piektarieven. Dus zijn we in het voorjaar voor 25 euro voor het hele gezin een dagje naar Slagharen geweest. Met ijsjes of flesjes water wordt het wel wat verwarrend lijkt me.

Marlou

Puck

Puck

26-07-2010 om 08:50

Vakantiedingen vs "normale" dingen

Dat pretparken, vakantieaccommodaties en toeristisch getinte dingen in het hoogseizoen andre prijzen rekenen is redelijk algemeen bekend. Maar om nu de daagelijkse boodschappen etc. ook al van piek- en dal-tarief te voorzien dat gaat me wel ver. Ik vind het nu al niet prettig dat ik door school gedwongen wordt om in de dure periode op vakantie te gaan (oke, ze dwingen me niet, maar ik ben er wel aan gebonden als ik wil), maar als ik door mijn werk nu ook alleen op dure uren mijn dagelijkse boodschappen zou moeten doen..... Als ik de mogelijkheid heb ga ik al in de "daluren" omdat het dan lekker rustig is. Ik zou me toch wel benadeeld voelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.