Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leandra

Leandra

07-06-2009 om 17:44

Picnicktips feestje

Hallo!

Volgende week geeft mijn zoon een feestje voor zijn 8ste verjaardag. We gaan dan naar een natuurgebied om eerst te picnicken en te spelen en om daarna te midgetgolfen. Wat kan ik nu meenemen met de picnick? Ik zat te denken aan o.a. koude pannenkoeken en chocoladecroissantjes. Mijn zoon lust ook graag vis en filet americain ed., maar van 1 vriendje weet ik al dat hij alleen witbrood met chocopasta lust. Wie heeft Ideeën voor leuke kleine en ook nog gezonde hapjes? Zoet en hartig. We zijn met 6 kids en 2 volwassenen. Niet al te ingewikkeld graag, want ik zit ook nog midden in een verhuizing

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Knakworst + broodjes

Broodjes meenemen, blikje knakworst. Broodje open, worstje erop, evt. nog mayo + ketchup (tubes!) klaar! Ook altijd lekker zijn geschrapte worteltjes , kan je kant en klaar kopen, een bak fruitsalade (gekocht of zelf gemaakt) Groet Suus

Anne K.

Anne K.

07-06-2009 om 19:16

Warme knakworstjes mee in thermoskan

Hallo,

in aanvulling op voorgaand bericht: ik warm de knakworstjes altijd eerst op en doe vervolgens de worstjes en het warme water in een thermosfles.

Groetjes,
Anne K.

Annet

Annet

07-06-2009 om 21:03

Voor de kids: knakworstjes met brood en chocolade croissants

voor de volwassenen: sandwich met zalm en ander hartig beleg.

Prulletje

Prulletje

07-06-2009 om 22:04

Knakworstfans?

Houden al jullie kinderen van knakworst? De mijne niet hoor! Wel van komkommer, appel, broodjes, pizza, banaan. En ik zal nog even verder denken.

Prulletje

Hier ooit

ook picknick: broodjes thuis al doorgesneden en besmeerd met boter, aldaar knakworstjes (gewoon koud) ertussen met optie mayo of kethcup, stukjes komkommer, kerstomaatjes (vooral die van de lidl zijn errug lekker), kaasstengels, druiven, bananen, appel in partjes gesneden, zakje chips, pakjes wicky. Verder nog mee voor op broodjes hagelslag, pindakaas en chocopasta.
Op het eind allemaal nog een zakje chips als afsluitin van de picknick.

Groetjes van Purk

beertje

beertje

08-06-2009 om 19:47

Couscous-salade met kip!

Ok, niet weggelegd voor ieder kind maar hier zeker een succes: couscous-salade met kip/koriander/snijboontjes + sojasaus-dressing. Ook een topper: wraps met sla/paprika/kruidenkaas en plakjes kip of zalm. Als toetje watermeloen. Ik vind het trouwens helemaal niks als een kind alleen maar een boterham met chocopasta lust! Belachelijk: ik hou daar nou echt geen rekening mee. Ben een voorstander dat mijn kinderen alles moeten proberen en leren eten, zeker als ze wat ouder worden. Als ik soms ouders hoor van : Nou, die van mij lust dit en dat niet hoor enz. , gaan mijn haren overeind staan. Leer je kinderen gezond en gevarieerd eten.....!

En een zakje chips na een picknick?! Is dat dan het toetje ofzo? Mag je ze nog wel 6 rondjes door het park laten rennen om al dat suiker te verbranden

Leandra

Leandra

08-06-2009 om 20:19

Leuke tips!

Ook dat van die worstjes in een thermofles. Zoon wil ook graag knakworstjes. Fruit gaat ook mee en wraps vind ik ook een leuk idee. Chips krijgen ze eind van de middag. Beertje, het betreffende jongetje lustte vanmiddag ook geen smeerkaas die hij saus noemde . Zijn broertje daarentegen is een alleseter.Ik neem ook nog voorgesneden broodjes mee, goed idee! Met gevarieerd beleg denk ik. Meer tips nog steeds welkom. Gaan we gewoon heeeeeel lang picnicken!!!

Groetjes Leandra

reina

reina

08-06-2009 om 20:50

Simpel

Gewoon krentenbollen en pannenkoekjes zijn ook lekker enmakkelijk. Misschien, voor de ongezonde trek , muffins en/of donuts?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.