Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zomaar een naam

zomaar een naam

10-07-2010 om 16:05

Ph waarde zwembad

Hoe erg is het als de ph waarde van je zwembad te laag is.
Ik heb een zwembad in de tuin en heb net de ph waarde gemeten maar die is flink te laag.
Nu las ik op internet dat dat spul om je ph waarde te verhogen niet zo maar bij je chloortabletten mag ik heb wel een chloor drijver in mijn zwembad.
Mijn eerste gedachte was om al het wateer te verversen maar als ik dat ph meet stripje in een glas kraanwater doet is het ook te laag ?
Dat gaat dus niet werken. Ik ga nu kijken of ik nog van dat spul kan kopen om de ph waarde te verhogen maar moet dan eerst dat chloor water eruit??
En mag mijn kind er gewoon in als ik dat spul er net ingedaan heb?
Het water ziet er overigens gewoon helder uit

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
zomaar een naam

zomaar een naam

10-07-2010 om 17:20

Alles op

Extra probleem zijn net maar de winkels geweest om iets te halen om de ph maar beneden te krijgen maar het is overal op. Dat wordt toch maar water verversen.
Hoewel ik niet weet of dat gaat helpen.

Ik weet niet hoe zuur het kraanwater bij jullie is maar volgens mij zou gewoon kraanwater geen te lage ph-waarde moeten geven. Maw daar zou je gewoon in moeten kunnen zwemmen. Doen mij kinderen ook al jaren, alleen gooi ik het water 's avonds dan weer weg en hoef ik dus niet moeilijk te gaan doen met stripjes en pilletjes etc.

Ik weet overigens niet of je nog wat hebt aan dit bericht, want het was bepaald wel zwemweer de afgelopen dagen.

Wat je kunt doen is het water (gedeeltelijk) verversen. Dat zou de zuurwaarde van het water weer naar wat acceptabelere hoogten moeten brengen.

Als je niet alle water wilt weggooien kun je ook proberen om (tevens) de pH kunstmatig wat te verhogen. Ik weet niet welk spul je hebt om de pH waarde te verhogen en ik weet niet hoe zuur je het water gemaakt hebt, maar het grootste risico dat je volgens mij kunt lopen is dat er een te heftige reactie ontstaat. Deze heftige reactie kun je voorkomen door niet al te veel van dit spul te gelijk toe te voegen aan je zwemwater en dit bij voorkeur te verdunnen met kraanwater.

Overigens kun je de chloordrijver er rustig uithalen als de pH waarde te laag is. De pH neutraliseren en dan de drijver weer terugzetten.

Of het verstandig is om je kinderen nog in het water te laten zwemmen kan ik zo niet zeggen. Dat ligt eraan hoe laag de pH van je water precies is.

Puck

Puck

13-07-2010 om 08:55

Dees

"alleen gooi ik het water 's avonds dan weer weg en hoef ik dus niet moeilijk te gaan doen met stripjes en pilletjes etc. "
Het badje in onze tuin heeft minimaal een paar duizend lieter water. Dat ga ik echt niet elke avond weggooien. Dus hier ook "moeilijk doen met stripjes en pilletjes"
De pH-waarde van het water hier is ook aan de lage kant maar ik doe er eigenlijk niets aan. Ik weet ook niet wat de teststrip aangeeft als "te laag", maar het zal vast geen azijn zijn. Voor een zwembad zal het misschein niet een optimale waarde zijn, maar volgens mij krijgen de kinderen er niets van. Ze hebben tenminste nog allemaal intacte huidjes en ik hoor ze ook niet klagen.

Vera*

Vera*

13-07-2010 om 09:25

Hier

gaf het teststrookje weer eens een heel erg laag ph aan. Bij de Boerenbond weer een nieuwe bus ph plus gehaald (er was ook ph minus) en de waardes zijn nu weer in evenwicht.
Aangezien zoon het liefst zo veel mogelijk water in zo een kort mogelijke tijd uit het bad wil laten moeten we zeer regelmatig bijvullen. Het badwater wordt ook gebruikt om de plantjes water te geven op plekken waar al dat overstroomde badwater niet komt.

Aanvullende vraag

Hoe lang katen jullie het water in het zwembad zitten? Dus wanneer ga je het verversen?
Het chloor is goed op peil en de ph-waarde ook, maar heb steeds het idee, dat het misschien toch een keer ververst moet worden. Het zit er nu anderhalve week in.

groetjes van Charlotte

Puck

Puck

20-07-2010 om 09:08

Hoe lang

Als het water goed blijft laat ik het rustig de hele zomer staan. Waarom zou je het na 1,5 week alweer willen verversen? Is wel iedere keer weer 2-3 kuub water die je kwijt moet en niet over de tuin kan uitgieten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.