Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pgb inkomen bij hypotheekverstrekking?

Hallo,

ik ben benieuwd of het salaris wat bruto van een pgb wordt betaald meegenomen kan worden als salaris om een hypotheek af te sluiten. heeft iemand daar ervaring in ?
groetjes ponpon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen ervaring, maar...

... ik zou denken, waarom niet? Geld is geld. Misschien moet je wel gewoon een werkgeversverklaring laten invullen.

Groeten,

Temet

Tihama

Tihama

26-01-2009 om 16:02

Kan onder voorwaarden

Ja, het kan meegenomen worden onder bepaalde voorwaarden. Ik heb een tijd geleden voor iemand de hypotheek geregeld, die ook PGB als persoonlijk inkomen had. De meneer van de NHG gaf aan dat dit mocht mits er een bepaalde indicatietijd was afgegeven en het al minstens zoveel jaar liep en duidelijk was dat de aard van de zorg zodanig was dat er ook geen verwachting was dat dit op korte termijn zou verdwijnen. Het wordt dan als het ware beschouwd als een zelfstandigeninkomen.
Ik weet dus niet meer wat de exacte regels waren, maar dat er mogelijkheden zijn weet ik nog wel.

Ik zou gaan bellen met de NHG.

Tihama

ponpon

ponpon

26-01-2009 om 16:17 Topicstarter

Dank je wel

We gaan er eens achter aan.
Dank je wel !!

Nasha 1st

Nasha 1st

26-01-2009 om 19:43

Gelet op de ontwikkelingen

in PGB land, zou ik er niet voor kiezen het mee te nemen eerlijk gezegd.....

ponpon

ponpon

26-01-2009 om 22:45 Topicstarter

Misschien niet

misschien beter om niet mee te nemen in een hypotheek aanvraag. Het zou alleen als noodoplossing zijn.
En ik heb toch nog wel wat vertrouwen dan pgb blijft in de toekomst. Anders worden de problemen enkel verlegd en dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-01-2009 om 16:20

Minder positief

dan jij ponpon, want ik denk dat weg ook echt weg is....en als het al terugkomt, dan niet in de vorm van PGB waardoor jij het voor je inkomen kwijt bent, daarom zou ik het niet laten meetellen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.