Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

27-11-2009 om 14:15

Pfff winkelen ;-(

Ben ik de enige die niet van winkelen houdt? Vanmorgen ging ik vol goede moed op pad met mijn 5 dec. lijstje. Mijn zus heeft de irritante gewoonte om haar wensen heel precies te omschrijven, 'de sjaal op blz 16 van de Hema-folder'. Bij de Hema bleek dat het de folder van vorige week betrof en dat die sjaals uitverkocht waren. Gesmst naar zus die antwoordde dat ze ook wel een legging van winkel X wilde. Winkel X zit niet in ons dorp, en een legging van de Hema wilde ze niet. En dan vindt ze dat ik moeilijk doe Bij Intertoys bleek een run op de DS-spelletjes te zijn geweest, waardoor de enige twee die mijn oudste wilde beide uitverkocht waren. En de lavalamp die ook op het lijstje stond was er ook niet meer. Online bestellen vind ik op zo korte termijn te riskant (Sint komt woensdag bij ons), dus ik vrees dat ik er nog een winkelronde aan moet wagen.
Heel verstandig, die mensen die in augustus al alles in huis hebben. Dat ga ik volgend jaar ook proberen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

27-11-2009 om 14:35

Inderdaad

Gewoon voor Sint al maanden van te voren af en toe iets scoren. Op het laatste moment betekent voor mij zowiezoe al een black-out: geen enkele inspiratie.
Groetjes,
Bibi

Guinevere

Guinevere

27-11-2009 om 14:39

Dat zijn geen leuke kadootjes

Vic, persoonlijk zou ik er ook geen bal aan vinden als iemand me precies opdraagt wat je moet kopen. Het mag toch wel een béétje verrassend zijn? Ik ga gewoon naar een paar winkels, snuffelen en proberen iets te kiezen dat bij de ontvanger past. Als ze precies weten wat ze willen, gaan ze zelf maar naar de winkel. "Alsjeblieft zus, hier heb je de sjaal van blz 16 a 9,95..." leuk hoor.

Bastet

Bastet

27-11-2009 om 14:47

Begin november

Mijn sintinkopen deed ik altijd begin november,scheelt zoveel stress en wachten bij kassa's!!
Groetjes,bastet

Vic

Ik pak dat héél anders aan. In principe bekijk ik cadeautjes eerst op rijmpotentie. Er moet gewoon een geinig gedichtje voor de betreffende persoon of het betreffende cadeautje in zitten. Dán kijk ik pas of er ook zoiets op het verlanglijstje staat. In viczus geval zou ik de betreffende sjaal uit de folder knippen er een leuk gedichtje bij maken over haar optimale modegevoel en er vervolgens een actionsjaaltje van 2 euro bij in doen. Het gaat toch vooral om de leuk en de knipoog, toch?

Vic

Vic

27-11-2009 om 14:55

Zonder gedichten

Wij vieren het vooral voor de kinderen, en kopen ook cadeautjes voor de volwassenen. Er komen ook geen gedichten bij dus het gaat vooral om het cadeautje. Ik denk dat ik maar gewoon een andere leuke sjaal koop want ik zie het ook niet zitten om naar het centrum van Haarlem te gaan om een legging te kopen bij de voorgeschreven winkel. Om er dan daar achter te komen dat hij is uitverkocht. Maar ja, dat DS-spelletje, dat is wel een must, dat moet ik ergens zien te scoren. Dochter zei nog, een maand geleden, 'neem het dan nu mee, straks is het uitverkocht'...

Puck2

Puck2

27-11-2009 om 15:15

Ook ruim van te voren

Tja, die Sint-inkoopstress vind ik ook helemaal niets, gewoon winkelen daarentegen doe ik graag. Ik begin meestal zo'n beetje na de zomervakantie: als ik dan leuke dingen tegenkom die niet direct nodig zijn dan bewaar ik die voor Sinterklaas. 2 weken geleden hebben we de grote klapper gekocht. Sint maakt er zich dit jaar makkelijk van af met 1 groot cadeau voor het hele gezin. Heerlijk om al binnen te hebben, minder geslaagd zijn de reclamefolders die nu binnenkomen. Knarsetandend zie ik dat er nu ook een zwarte (mooiere) variant is die ook nog eens goedkoper is. Maar ja, ik hoef in ieder geval de deur niet meer uit, dat is ook wat waard.

reina

reina

27-11-2009 om 15:50

Eens met guinevere

Zulke kadootjes zijn helemaal niet leuk om te geven, dan kun je haar met zo goed het geld in een envelop geven en het zelf laten kopen. Gelukkig hier nooit zulke verlanglijstjes! Ik ben een beetje jaloers Eigenlijk hou ik hartstikke van de decemberfeesten, maar dit jaar doen wij er niets aan. Met de Sint zijn alleen man, dochter en ik in het land, zoon en schoonzoon zijn elders, dat vinden we wel een erg klein clubje en met Kerst zijn alleen man en schoonzoon thuis. Dus dit jaar geen kadootjes-koopstress, maar ook geen gedichten, geen mooi ingepakte kadootjes met kerst etc. Snik...

Yta Chalne

Yta Chalne

27-11-2009 om 16:13

Winkelen

Winkelen vind ik niet leuk. Voor sint en andere dingen deze periode had ik gisteren een lijstje gemaakt en 's avonds alles daarvan in een keer gekocht bij een groot overdekt winkelcentrum aan de andere kant van de stad. Da's weer klaar. Passen doe ik niks, kleding kopen kan wel weer eens als het voorjaar is en dinsdagochtend, als er niemand in de stad is.
Maar ik hou wél heel erg van winkels. Ik kan echt winkels binnenlopen omdat ik de verlichting, de opstelling van de spullen, de geuren, de bedrijfskleding of het hele plaatje zo mooi vind. Of zo lelijk (vooral winkels met slechte verlichting vind ik een gruwel, maar ik moet er altijd even naar kijken).

Elk jaar goede voornemens

Elk jaar neem ik me voor om wat eerder te beginnen met het kopen van de Sint-cadeaus, en elk jaar is een deel toch weer last-minute bij elkaar geshopt. Gelukkig heb ik voor zoon het meeste al via internet binnen. Alleen die cd van Sneeuwwitje bij AH, daar moet ik nog voor op pad. Als dat überhaupt al lukt, want bij de eerste AH was hij uitverkocht.

En die lijstjes, ik beken dat ik me daar ook wel schuldig aan maak. Geurkaars van Rituals 'Under a fig', dat soort dingen. Dan wil ik dus geen stinkding van Xenos. Maar ach, ik krijg bijna nooit iets van mijn lijstje, en mijn gedetailleerde cadeauopdrachten vormen voor degene die mij heeft getrokken meestal een goede inspiratie voor de surprise, zodat ik weer genadeloos op de hak wordt genomen. En zo hoort het wat mij betreft ook bij Sinterklaas.

Chris

Olly

Olly

27-11-2009 om 18:10

Eerst bellen scheelt teleurstelling

Eerst bellen dat is wat ik altijd doe. Bel alle winkels over wat ze op voorraad hebben. Voorkomt opvliegers, zuchten, tot 10 tellen etc. Ik hou er trouwens ook niet van om precies te horen wat ik moet geven. Iets van lego vragen kan nog wel vind ik. Vroeg inkopen heeft nog een voordeel. Je kan in de volders zien waar en wanneer iets het goedkoopst is. Kan veel geld schelen. Ik zoek ook altijd op internet om zo te kijken waar ik het goedkoopste Little pony setje etc kan vinden. Scheelt soms de helft van de prijs. Succes

Gewoon thuis, achter de laptop!

Echt, lang leve het online winkelen!

Kadootjes voor kinderen; alles via bartsmit.com. Ook voor de 18 kinderen van het Sintfeest op mijn werk. Verder het nodige via bol.com, en hema.nl.
Alles meteen zichtbaar of 't voorradig is (zodat je meteen iets anders kunt bestellen) en binnen 2 dagen in huis. Indien gewenst zelfs met kadopapier. Heb ik niet gedaan; ik vind meerdere soorten door elkaar heen juist leuk.

Doen! Scheelt mega veel stress, en bezorgkosten zijn bv bij bartsmit.com maar 1,95 geloof ik.
Succes

Mare

Linda99

Linda99

27-11-2009 om 21:07

Deels online en deels in winkel

Paar Palymobil dingen online gekocht. Van de week naar de Blokker met speelgoed bijna alle andere dingen gescoord en toen voor 1 pyjama naar de Bart Smit. Wat een ramp! Voor 1 ding een half uur in de rij Maar online is voor zoets niet rendabel, verzendkosten bijna net zo hoog als ding zelf. Dus dat doen we volgende keer maar op een ander tijdstip

Maarre, ook hier geen fan van urenlang shoppen voor 1 ding. Lang leve online! Al is het maar voor de voorselectie.

Fatima

Fatima

27-11-2009 om 21:30

Verzendkosten

De verzendkosten bij bol.com en bartsmit.nl zijn helemaal niet zo hoog: 2-3 euro. Ik ga daarvoor echt de deur niet uit.

Petr@

Petr@

27-11-2009 om 21:42

Hier

ook een fan van online shoppen. Als ik met de auto ga dan ben ik meer geld kwijt aan benzine en parkeren dan aan verzendkosten.
Afgelopen week dacht ik met de buurtbus naar het winkelcentrum te gaan, zit ie vol en kon ik een uur wachten op de volgende. Dus toch maar weer de auto gepakt.
Maar ik kom zelden nog in winkelcentra en áls het een keer nodig is dan ga ik 's ochtends, dan is het lekker rustig!

Jesse_1

Jesse_1

27-11-2009 om 23:37

Van tevoren shoppen?

Zowel mijn kinderen als ik hebben nog geen flauw idee hoe hun verlanglijst er uit komt te zien. Alle ideeën die ik maanden tevoren heb blijken tegen die tijd absoluut niets meer waard te zijn. Ik waag mij dus beslist niet aan voortijdig shoppen (heb al een hele voorraad 'waardeloze kado's)!
Bovendien heb ik een zoon die een week voor de Sint jarig is, en dus moet ik ook altijd rekening houden met wat hij krijgt - dus voor hem moet ik altijd nog in de laatste week op pad.
Maar ik shop graag
Jesse

Amazon

Heb net ontdekt dat Amazon Duitsland geen verzendkosten naar Nederland rekent.
Leuk, heb je net weer wat andere dingen als van Nederlandse winkels (en ik ben maar wat blij met mijn echte Australische ugglaarzen van maar 40 euro!). Ik had het binnen 3 dagen al!

Rijmpotentie (silone)

Met alweer dank voor een leuk woord Maar waarom zou je een geschenk met rijmpotentie kopen? Hier wordt heel wat af gedicht en gerijmd in deze weken, maar met de inhoud van het pak cq de surprise heeft het weinig te maken. Eigenlijk vooral met de te belichten flater / rare eigenschap / vreemde gewoonte enz van de ontvanger.
En on topic: Waar ik een grote hekel heb aan het verschijnsel winkelen en dan met name op het gebied van schoenen en kleding, vind ik de sintinkopen juist wel geinig. Wel begin ik redelijk ruim van tevoren in te kopen, koop wat online, koop wat in gewone winkels en vooral - ik doe het met voorpret.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-11-2009 om 16:49

Amazon? dirksmama!

Ik heb je tip opgevolgd en ben bij Amazon gaan bestellen. We zijn al lang klaar, maar een ding was nog niet binnen en we hoorden vandaag dat het ook niet meer komt, Amazon heeft een heel mooi alternatief.
Maar... Als we onze bestelling plaatsen komt er opeens 15 euro (!!!) verpakkings- en verzendkosten bij? Wat doen we verkeerd??

Tijgeroog

Tijgeroog

28-11-2009 om 17:38

Ah, maar toch... (dirksmama)

Het bleek dat ik iets wilde bestellen van een andere leverancier. Maar alles wat ik tot nu toe uitgezocht had (we hebben ook nog een lading spullen voor een vakantie nodig) blijkt van andere leveranciers en dus met hoge verzendkosten te zijn.
Dus... hoe filter je die andere leveranciers eruit?

Kostenlose lieferung möglich.

Bij het product staat:
"Kostenlose Lieferung möglich."

Aan de linkerkant kun je er op filteren, daar staat het volgende (en dan gewoon klikken).

Versandoption (Was ist das?)
Beliebige Versandoption
bestellbar
Kostenlose Lieferung ab EUR 20 Bestellwert

Maxime.M

Maxime.M

29-11-2009 om 20:36

Dirksmama (uggs)

Hoi Dirksmama,

Kan je dus bij amazon.de uggs kopen voor € 40,- ??? Ik kan ze niet vinden op die site en het lijkt me wel wat. Kan je anders een linkje doorgeven?

alvast bedankt,
maxime

Nep uggs

Ze hebben echte Australische van EMU en nog een paar merken. Ik heb ze van Sketchers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.