Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

01-03-2009 om 12:35

Pfff lang leve het weekend Kinderen uit ritme.

Op de een of andere manier is het in het weekend zeer vaak hommeles. De kinderen (j 6, m ruim 3) zijn niet te pruimen, intolerant naar elkaar, hangerig. Soms gaan we op pad maar niet altijd de hele dag. Ik vind dat ook niet nodig. Ik wil ook best een spelletje of iets met ze doen maar eigenlijk zitten ze alleen maar te mokken en elkaar te klieren.
Ze zijn gewoon uit hun ritme en hebben daar dus last van. Ik denk bijna: was het maar weer een schooldag.
Ik baal hier zo van!
Wie herkent dit en heeft een tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
judiths mama

judiths mama

01-03-2009 om 14:25

Heel herkenbaar

Hier 2 meiden, 6 en 4, soms spelen ze heel gezellig met elkaar, en soms knijpen en krabben ze elkaar de tent uit. (echte meiden!).

Mokken en klieren doen ze maar boven (en dan kunnen ze vaak wel ineens samen spelen) en dan kan ik lekker op de bank een boekje lezen. En vooral niet te snel reageren op ruzies, ze lossen het vaak zelf wel op. Als het echt uit de hand loopt komen ze wel naar beneden.

Het klinkt wel erg makkelijk zo, dat is het lang niet altijd. Ben blij dat het weer lente wordt, lekker de hele dag buiten spelen!

Succes ermee, Saskia

Linda99

Linda99

02-03-2009 om 10:28

Niet herkenbaar

Mijn kids (3 en 7) komen juist helemaal bij van het "leker even niks hoeven" in het weekend. Er wordt smaen gespeeld maar ook apart. Pyjama mag lekker lang aan blijven. In de vroege ochtend mogen ze vaak een tekenfilm kijken, soms zelfs bij mij in bed. Oudste gaat vaak bij de buurjongen spelen of hij is bij ons. Bij slecht weer mag de Wii aan (oudste speelt en jongste kijkt). En tussendoor doen we de boodschappen en gaan we af en toe op stap.

Je geeft zelf al het antwoord

Kan je niet meer ritme introduceren in het weekend? Daar zitten twee kanten aan:

1. een weekkalender ophangen met globaal de vaste dingen die iedere week terugkomen. Werkt hier heel goed bij zoon van bijna 4. Hij kijkt sindsdien juist uit naar het weekend omdat dan iedereen thuis is.

2. introduceer wat vaste activiteiten. Wel/geen TV, wel/geen pyamaochtend, iedere zaterdagmiddag uit of juist thuis, zaterdagavond met gewassen haartjes en badjasjes met een schaaltje chips op de bank, zondag uigebreid ontbijt, zaterdagochtend naar de markt. Het maakt kortom niet uit. Hoe voorspelbaarder het is des te beter.

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.