Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Peren wanneer oogsten?

aan onze 3 lei-perenboompjes hangen dit jaar redelijk grote peren (vorig jaar maar een paar en heel klein). Ze zijn nu alleen nog keihard en niet lekker.

Kan het nog wat worden ? En moet ik dan wachten tot ze zacht worden, worden ze uberhaupt nog zacht ? wanneer is normaal het oogstseizoen voor conference peertjes ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

16-08-2010 om 16:23

Herfst

Globaal gezien in de herfst.

Heb geen peren, maar wel appels, de ene boom in september/oktober de andere in oktober/november. Voor peren geldt volgens mij globaal het zelfde. Mijn appels rijpen volledig aan de boom. Na het plukken niet meer. Is wel even timen, want als ze goed rijp zijn vallen ze er vanzelf af. Waarna ze niet meer te eten zijn omdat ze beurs zijn...

(realiseer me net dat de buurman vorig jaar tijdens de kinderboekenweek verse peren mee naar school gaf, dus 'herfst')

Bastet

Bastet

16-08-2010 om 18:09

Peren

Peren pluk je nooit rijp volgens mij!Die rijpen toch door op de fruitschaal?
Bastet

En wat doe je tegen wespen bij de peren?

Hier ook een perenboom met eindelijk wat peertjes. Een paar zijn op de grond gevallen en helemaal aangevreten, ze lijken bijna uitgehold, alleen de schil blijft over. We hebben veel wespen in de buurt. Zouden die de boosdoeners kunnen zijn? Wat kan ik er volgend jaar tegen doen?

Zakjes

Om te zorgen dat de wespen je peren niet verorberen moet je er voor ze rijp zijn zakjes ombinden.
Staat best feestelijk hoor, een boom vol zakjes

Manda Rijn

Manda Rijn

17-08-2010 om 11:05 Topicstarter

Aha

gewoon nog even laten hangen, ik zal af en toe eentje eraf halen en kijken of ze rijp worden, de cavia's lusten die harde peertjes wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.