Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MarleenTY

MarleenTY

02-10-2009 om 09:21

Pepernotenbrood uit bakmachine?

Vandaag bedacht ik me dat het wel lekker zou kunnen zijn om wat pepernoten en speculaarkruiden mee te bakken in het witbrood-mix. Heeft iemand hier ervaring mee en zullen de pepernoten geen krassen in het blik maken, zoals wordt gezegd van parelkandij.
Lijkt me trouwens ook heerlijk: een warm vers suikerbroodje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja lekker

suikerbrood is inderdaad lekker en ook goed te doen hoor. Als het kneden klaar is, kneed je zelf de parels er handmatig doorheen en dan weer terug in de bak. Haak eruit halen deed ik dan ook wel, want tijdens het rijzen van het brood, kneed die haak ook nog een keer heel even.
smullen!!

Oops

Vergeet ik nog antwoord te geven op je vraag..... lijkt me inderdaad wel leuk om een keer uit te proberen. Ik zou het dan op dezelfde manier doen als met de parels in het suikerbrood. anders worden ze helemaal vermalen en ben je het effect kwijt van de pepernoten in je brood.
succes, ik ben benieuwd hoe het wordt!

MarleenTY

MarleenTY

02-10-2009 om 11:55

En waar haal jij dan parelkandij?

in de winkels kan ik helemaal geen parelkandij vinden. Waar haal jij ze dan?

neteret mut

neteret mut

02-10-2009 om 13:54

Boerenbondwinkel

en ik bak zo'n brood dan meestal gewoon in de oven. Gebruik de broodmachine dus alleen voor deeg maken. Uit de machine met de hand suiker of .. erdoorheen knden , nog een half uurtje ofzo laten narijzen en dan in een gewone oven bakken in een bakblik of gewoon op de bakplaat.

Soezie verkooppunt

Ik heb het toen inderdaad gekocht op zo'n boerderijtje waar ze allerlei produkten verkopen van soezie meel....

Pietje

Pietje

02-10-2009 om 22:34

Pepernotenbrood

Bij mij hebben de pepernoten mijn bakblik behoorlijk beschadigd. En de pepernoten waren zo aan gort dat er geen stukjes meer in zaten. De smaak natuurlijk wel, het was erg lekker. Maar ik zou ze wel handmatig door het deeg mengen.

Pietje.

MarleenTY

MarleenTY

05-10-2009 om 11:40

Pepernotenbrood was een suc6!

Gister dus de pepernoten in de 2e fase bij het deeg gegooid (was eventjes herrie haha) maar er zaten complete pepernoten in mijn verze warme brood. Ook nog wat speculaaskruiden erbij gedaan en dan opeten met roomboter, HEERLIJK
Mijn blik was trouwens niet beschadigd...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.