Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nicole

Nicole

03-07-2009 om 09:32

Partycroissants: waar te koop?

Help!
Had ik net als traktatie op school bedacht dat ik partycroissants met cocktailworstjes ging maken en wat blijkt? Bij de AH géén partycroissants meer in het assortiment! Wie weet welke supermarkt deze nog wel verkoopt? Of wie heeft een ander leuk en makkelijk bak-idee voor kleine hartige traktaties?

Groetjes, Nicole

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat kan simpeler

Ipv partycroissants kun je ook gewoon een klein stukje bladerdeeg eromheen vouwen. PLakje bladerdeeg in vieren snijden, en dan het worstje schuin erop. Supersimpel, en persoonlijk vind ik het niet spectaculair lekker, maar aanhet einde van het feestje/de borrel zijn ze wel altijd op.

Groeten,

Temet

amk

amk

03-07-2009 om 10:45

Gewoon op maat snijden

gewoon croisantdeeg kopen, beetje tegen elkaar aandrukken en dan in de gewenste maat snijden.

Partycroissants (ot)

Even enorm ot, maar erg nieuwsgierig, wat zijn partycroissants?

maan.

maan.

03-07-2009 om 11:13

Croissantdeeg

Hoi daar,

Hier nemen we altijd een standaardblikje rolcroissants, en dat snijden we dan in minimaat zoals de engelse vlag: elk vierkant dat al schuin is doorgesneden nogmaals de andere kant schuin doorsnijden en ook tweemaal recht. Dan heb je uiteindelijk 3x 8 minicroissants die je kunt rollen met worstjes of een stukje kaas of gewoon 'leeg' kan ook lekker zijn.

Ik geloof

dat je het zelf ook heel makkelijk kan maken met danerole (schrijf je dat zo) en een blikje mini knakworstjes.

Jesse_1

Jesse_1

03-07-2009 om 14:31

Bintje

Croissants om zelf te rollen/bakken, maar dan in een klein (éénhaps)formaat.
Jesse

Jesse

dankjewel

Nicole

Nicole

06-07-2009 om 22:52

Opgelost

hoi hoi,

toch nog kant-en-klare blikjes partycroissant-deeg van AH huismerk kunnen kopen. Het lag er nu weer wel (laatst niet en ook geen kaartje bij het schap). Maar goed, anders kon ik het natuurlijk inderdaad met ander croissantdeeg doen en dan zelf op kleiner formaat snijden. Bedankt voor de tips. Morgenavond ga ik ze bakken (héél veel), dus ik hoop dat dat nu extra vlot gaat met het goede deeg!

Nicole

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.