Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Parkeren utrecht

Volgende week moet ik op de Hamburgerstraat in Utrecht zijn. Heeft iemand enig idee waar ik de auto dan kwijt kan? Ik ken Utrecht verder niet en heb geen idee waar in deze buurt een parkeergarage kan vinden.
Wie kan mij helpen?
Bedankt alvast, Tocada

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Springhaver garage

De Springhaver garage op de Springweg is het dichtstbij. Ik vind dat een vreselijke garage, maar goed. Hamburgerstraat is echt in het centrum, dus het makkelijkst is om met de trein / OV te komen. Als je toch echt met de auto wilt, kun je dus in de parkeergarage terecht. Staat op borden aangegeven hoe er te komen.

Caroro

Tinus_p

Tinus_p

07-02-2009 om 14:23

Idd ov

Tocada:
"Volgende week moet ik op de Hamburgerstraat in Utrecht zijn."
Hoe laat? Overdag kun je beter met het OV. Het centrum van Utrecht is bovendien een doolhof.

tocada

tocada

07-02-2009 om 19:50 Topicstarter

Reactie

ik ben pedicure en moet daar mijn moter laten nakijken. Dat heeft een behoorlijk gewicht en tegelijk wil ik een aantal dingen bij de groothandel meteen meenemen, vandaar dat ik dat liever niet met de trein doe.
De tijd maakt niet zoveel uit; als ik daar rond 11.00u ben kan ik hem 2 uur later weer ophalen.

Caroro, waarom is die garage zo vreselijk? Klein, druk?
Bedankt in elk geval voor jullie antwoorden, Tocada

Yta Chalne

Yta Chalne

08-02-2009 om 07:34

Kan ook nog

De parkeergarage Springweg is onhandig bereikbaar en erg duur, maar wel op een goede plek voor jou. Alternatief is, dat je je auto gewoon langs de Oudegracht stalt of, als een paar minuten lopen geen bezwaar is, langs de Singel of de Maliebaan (ter hoogte van het Spoorwegmuseum), dan sta je net buiten de binnenstad.

Toke

Toke

08-02-2009 om 11:49

Springhaver is prima..

... voor wat jij wilt. Parkeren op straat is namelijk in Utrecht ook hartstikke duur, dus als je dan toch in de stad zelf moet/wilt parkeren, dan is Springhaver helemaal niet verkeerd. Nadeel vind ik dat het op de eerste verdiepingen hartstikke druk is en dat je daar weinig ruimte hebt voor indraaien etc. En dus staat iedereen er op iedereen te wachten. Maar voordeel vind ik dat je vrijwel meteen op de Oudegracht staat.
Wel even van te voren goed kijken hoe je er komt, want het staat wel aangegeven, maar ook weer niet vanaf de rand van de stad. Zorg dat je op de Catharijnebaan/singel komt, dan staat het vanaf daar aangegeven. Misschien staat er op www.utrecht.nl nog wat bruikbare info?

Waarom

De parkeergarage is donker, klein, en staat midden in het centrum, dus trekt ook de minder sociale types van een stad aan. Vies dus. Maar als je er overdag bent, is het al een stuk minder erg dan 's avonds, als het donker is.
Via www.interparking.nl/index.php?id=110 kun je info vinden over routebeschrijving, tarieven etc.
Maar, als je met een groot / zwaar apparaat naar Utrecht komt, is dit denk ik wel de meest geschikte optie.

Caroro

tocada

tocada

08-02-2009 om 19:25 Topicstarter

Bedankt

ik ga het proberen en laat nog wel even weten hoe het gegaan is. Hoop trouwens wel dat de kinderen dan beter zijn (zijn nu ziek), anders wordt het pas na de vakantie.
Bedankt voor de reacties, Tocada

tocada

tocada

10-02-2009 om 14:50 Topicstarter

Gelukt!

Vanmorgen naar Utrecht geweest, de parkeergarage was inderdaad vlakbij. De parkeergarage zelf viel mij erg mee, wel duur maar dat wist ik van te voren.
Bedankt voor het meedenken, Tocada

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.