Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

25-03-2011 om 09:27

Parijs volgend weekend, welke schoenen

waar kun je je druk om maken, ik weet het. We gaan volgend weekend met zijn tweetjes drie dagen naar Parijs, volgens mij zou het rond de 18/19 graden worden. Het eerste wat ik dacht, welke schoenen moet ik aan. Voor mijn winterlaarzen wordt het te warm, wandelschoenen heb ik niet, zomerschoenen die echt lekker lopen ook niet en gympen vind ik eigenlijk niet uitzien. Nu ga ik vanmiddag nog even de stad in en wil ik mezelf best trakteren op een paar fijne schoenen waar ik flink wat kilometers mee kan lopen maar waar kan ik het beste gaan kijken en wat voor iets zou fijn zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lol!

Nou iets heel elegants, met een hakje of zo.

Nee joh, trakteer jezelf fijn op een paar goede wandelschoenen. heb je de komende 10 jaar lol van. Overigens vraag ik me af of je dat 'er wel vindt uitzien' als je gympen geen gezicht vind. Maar goed. ik zou liever 3 dagen comfortabel doch niet overmatig elegant door de stad struinen, dan uiterst modieus rond te strompelen op een paar hoge hakken of zo. neem nou maar fijn iets elegants mee voor als je 's avonds uit eten gaat of zo. Met een taxi....

Ingrid

ayla

ayla

25-03-2011 om 09:51

Haha

had eigenlijk de hoop dat er misschien een tussenweg zou zijn, iets tussen een wandelschoen en een hakje in...
trouwens die gympen, ik heb alleen allstars en volgens mij zijn die niet ideaal om drie dagen op te lopen

Nou

Neem gewoon je meest comfortabele schoenen mee en als die niet meer fijn lopen of je hebt een elegant hakje nodig voor een avondje uit, dan haal je daaaar gewoon nieuwe schoenen

Maxime.M

Maxime.M

25-03-2011 om 10:02

Waar je altijd op loopt?

Ik heb wel eens de avondvierdaagse gelopen op de instappers waar ik de hele dag al op liep. En waar ik ook gewoon mee zou gaan winkelen. Ik heb het daar prima op volgehouden die 4 avonden.
Maar onlangs gingen we naar NY en heb ik toch maar mijn gympies meegenomen. Van die lelijke hardloopschoenen van Scapino. (en een doosje blaarpleisters) maar ach, in NY val je niet op op gympies, daar zie je ook dames in mantelpak op gympies (met de pumps in hun tas)
Dus ik zou voor de schoenen gaan die je het vaakst nu ook aan heb, daar hou je het het langste op vol denk ik zo. (laarzen lijken me te warm ja) (en desnoods dus een doosje blaarpleisters mee en je allstars in je tas) kan je halverwege wat anders aantrekken.

ayla

ayla

25-03-2011 om 10:16

Dat is het juist

ik loop al sinds oktober op laarzen, de zomerschoenen die ik vorig jaar in de uitverkoop gekocht heb waren een vreselijke miskoop want zogauw als ik meer dan een half uur erop moet lopen krijg ik blaren. een paar fijne schoenen zou dus echt geen slecht idee zijn. misschien dat ik eens bij Geox of ecco ga neuzen vanmiddag

Fransien

Fransien

25-03-2011 om 10:38

Stevige schoenen

Joh, er zijn een hoop stevige schoenen die je zo naar je werk aan kunt, veterschoenen zijn ideaal als je de neiging hebt om snel wat opgezette voeten te krijgen, dan kun je ze wat losser doen. Ik loop altijd zo op Geox en ecco weg, maar vooral nadat een verkoopster per ongeluk toen ik voor de kinderen ook net schoenen aan het passen was en direct een stel voor mezelf paste, ook even de neus indrukte om de groeiruimte te controleren en de wreef om te kijken of hij niet te wijd was. Ze merkte het pas toen ze omhoog keek en verontschuldigde zich met een rooie kop. Ik moest wel lachen. Het bleek overigens dat ik al jaren een te grote maat had gekocht en dat ik daarom nooit echt fijne schoenen had. Ik was haar erg dankbaar, zij had toen ik met 3 paar kinderschoenen en 1 paar voor mezelf de winkel uitliep nog steeds een rood hoofd. Ter verdediging zal ik er direct bij vertellen dat ik nu maat 35/36 blijk te hebben, ik kocht altijd 37. Oudste dochter van 6 heeft onderhand maat 31.

Wolky?

Is mijn favoriete merk en ik kom er graag voor naar NL om ze te kopen :o)

ishtar

ishtar

25-03-2011 om 10:51

Ik loop altijd heerlijk

op pikolinos of rieker.

Marie

Marie

25-03-2011 om 11:14

Wolky

hallo

Ook ik zeg: Wolky!
Ik heb mezelf laatst "getrakteerd" op deze:
http://www.wolkyshop.com/pws-detail-812-1655_Florence.nld.html (wit)
http://www.wolkyshop.com/pws-detail-808-1450_Ace.nld.html (gebroken wit)
Oké het was even "een rib uit mijn lijf", maar ja ik doe ook zomaar 4 tot 5 jaar met schoenen en als je het bedrag over die jaren verdeeld valt het wel mee.
Groetjes

Hibiscus

Hibiscus

25-03-2011 om 12:18

Gabor

Die lopen ook vaak lekker. Je hebt nette schoenen en wat meer casual schoenen. Of Hushpuppies misschien?

Ik loop trouwens het lekkerste op Fitflops. In de winter de laarzen, in de zomer de teenslippers. Ze hebben nu ook gympen, wel erg leuk...

Naar Parijs zou ik 2 paar schoenen meenemen, een paar loopschoenen en dan voor 's avonds hakken. Even terug naar het hotel, omkleden en weer weg.

Veel plezier trouwens, Parijs in de lente!

Hibiscus

Tijgeroog

Tijgeroog

25-03-2011 om 13:18

Toch wandelschoenen

Ik heb vorig jaar een paar wandelschoenen gekocht. Geen bergschoenen, die had ik al, maar soepele wandelschoenen die ook lekker wandelen op een verharde ondergrond. Het zijn ongeveer deze geworden: http://www.zwerfkei.nl/product/Meindl/Maine-lady-mid-gtx
Ik gebruik ze overal voor, Parijs was hier ook het eerste doel, maar ook voor een dagje Efteling, naar het bos, in de sneeuw. Kortom, alles waar ik langere tijd lekker moet kunnen lopen of me geen zorgen wil maken over of m'n schoenen wel mooi blijven.
Geweldige aanschaf, ik zit me al een tijd af te vragen waarom ik zulke schoenen niet een jaar o 10 eerder gekocht heb.

Hibiscus

Hibiscus

25-03-2011 om 13:33

Wandelschoenen

Tijgeroog,

Zulke wandelschoenen heb ik ook en die zijn prima als het niet zo warm is, maar als het warmer wordt, krijg ik erg warme voeten in zulk schoeisel. En onder een rokje staan ze ook niet erg leuk

ik vind de zomer lastig voor wandelschoenen, ik draag als het warm is altijd een rok of jurk. Ik heb een hekel aan warme voeten, ik moet er met mijn blote voeten in kunnen. Dan vind ik het wel lastig om lekkere schoenen te vinden. Doe jij deze wandelschoenen ook aan als het zomer is?

Hibiscus

Yura

Yura

25-03-2011 om 13:34

Gooische vrouwen

Nou eehh in die film van Gooische vrouwen liepen ze gewoon op hakken van 10 cm door Parijs te rennen, zie ik mezelf niet zo snel doen. Ik vind het helemaal geen rare vraag overigens hoor, dit vind ik ook altijd zo lastig bij een stedentrip. Ik ga meestal maar voor meerdere paren, gympen, pump met laag hakje, laarzen met een kleine blokhak (ook al is het te warm), ik houd 3 dagen lopen niet vol op 1 paar schoenen, ik moet echt afwisselen. Te lang op platte schoenen en ik krijg last van mijn rug en alle andere schoenen gaan uiteindelijk knellen waardoor je blaren krijgt. Vorig jaar een dag door Londen gelopen op ballerina's, had gelijk last van hielspoor. Wij gaan in mei naar Parijs en ik heb stiekum ook al nagedacht wat ik toch aan mijn voeten moet doen.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-03-2011 om 13:49

Hibiscus

In de zomer loop ik veel op sandalen of slippers, eigenlijk altijd van Teva.
Ik heb deze (in het rood): http://www.teva.com/ProductDetails.aspx?g=w&categoryID=751&productID=4254&model=Ventura+Cork+2+Rialto
En zoiets (wel een ouder model, ze gaan als zo'n 10 jaar mee): http://www.teva.com/ProductDetails.aspx?g=w&categoryID=751&productID=4176&model=Hurricane+XLT

Ze lopen allebei even goed, erg goed. De eerste kunnen ook prima voor netjes, die draag ik het meeste. Maar ik probeer ze wel wat netter te houden, dus het andere paar draag ik in de speeltuin, het bos etc.

Verder heb ik nog een paar van zulke slippers, die lopen ook heel goed, maar dan meer voor de korte afstanden. Doen het wel goed onder dat rokje. http://www.teva.com/ProductDetails.aspx?g=w&categoryID=751&productID=6840&model=Olowahu
En als ik echt serieus in de bergen ga wandelen ofzo dan gaan toch m'n bergschoenen aan, ook als het warm is.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-03-2011 om 13:59

Pelle (onderaan goed nieuws)

Echte bergschoenen zijn veel stugger, dat is handig als je op een ongelijke ondergrond loopt. Wandelschoenen zijn ingedeeld in categorieen, dit schrijft wikipedia:
Een wandelschoen is een schoen die speciaal gebruikt wordt om mee te wandelen.
-----
De wandelschoen heeft enkele voordelen ten opzichte van een gewone schoen, zo is hij vaak waterdicht en is hij zo stevig, dat hij, bij een goede pasvorm, nauwelijks blaren veroorzaakt. Om dit te bereiken hebben veel wandelschoenen een speciale binnenschoen.

Er zijn vier type wandelschoenen:

* Type A - De vrijetijds wandelschoenen voor het bos en tochten op goede wegen en paden.
* Type B - De lichte berg- en trekkingschoen voor op goed aangelegde bergpaden en eenvoudige klettersteigen. De schoenen geven goede steun en bescherming aan de enkels bij tochten met matige bepakking.
* Type C - De alpine-, trekking- en hooggebergte schoen voor tochten met zware bepakking over ruig terrein en buiten de paden. Deze schoenen zijn over het algemeen behoorlijk goed waterdicht.
* Type D - Stijgijzervaste schoen voor zwaardere bergtochten, ijstoeren, klimmen of expedities.
-----
Deze schoenen vallen in A of AB, m'n "berg"schoenen zitten in de C-categorie. Dat loopt gewoon niet lekker door Parijs, en je kunt er bijvoorbeeld ook slecht mee autorijden. Deze schoenen zijn wel geschikt om auto te rijden.
Maar... (nu komt het goede nieuws) mijn schoenen zijn er ook in een laag model. http://www.zwerfkei.nl/product/Meindl/Maine-lady-gtx
En er zijn veel meer van zulke schoenen in een laag model. Kijk maar eens verder op de website van Zwerfkei, of Bever, of bij je lokale buitensportzaak.

amk

amk

25-03-2011 om 14:53

Pelle

het enige dat je met dit soort schoenen moet doen, is passen, passen, passen, en dan 2 weken thuis (binnen) lopen op die schoenen. Die Meindels waar Tijgeroog zo goed op loopt werken niet voor mij. Als ze dan lekker lopen kun je ze door de podoloog/orthopeed laten aanpassen. Ik heb in mijn bergschoenen (zie hieronder) aangepaste zolen.

Ik heb deze http://www.zwerfkei.nl/product/Meindl/Genua-lady-gtx en dat noem ik wandelschoenen, en ik heb deze: http://www.zwerfkei.nl/product/Hanwag/Yukon-lady en dat noem ik bergschoenen. Die laatste gebruik ik als ik een weekend ga wandelen met volle bepakking. (rugzak met tent en alles wat er bij hoort)

Tijgeroog

Tijgeroog

25-03-2011 om 15:05

Pelle

Ga gewoon eens naar een winkel met een uitgebreid assortiment aan zulke schoenen. Er zijn heel veel schoenen die hier erg op lijken, alleen zijn ze allemaal net even anders en zitten ze ook net even anders. Dus passen en voelen wat lekker zit.
En misschien vind je wel iets wat goed zit, maar hier niet echt op lijkt. Dat geeft niet, het gaat er toch vooral om dat ze lekker lopen? (toch?)
En anders doen wat amk zegt, aan laten passen.

Amk, mijn wandelschoenen schelen niet veel van die van jou, alleen heb ik een hoger model (ik kan het exacte model niet vinden). Mijn bergschoenen lijken ook heel erg op die van jou.

amk

amk

25-03-2011 om 16:57

Haha tijgeroog

de reactie van mijn vriend toen hij zijn eerste wandelschoenen ging uitzoeken: ze zijn allemaal lomp en lelijk en hetzelfde.
Tot hij ging passen natuurlijk.

Margriet*

Margriet*

25-03-2011 om 20:02

Degelijk vs hip

Nou als ik in Parijs loop doe ik mijn Hanways niet aan (AMK ik heb precies dezelfde) of Wolky's de meeste vind ik niet mooi. Ook de teva slippers onder een rok vind ik leuk voor op de camping maar niet ergens naar toe. Ik draag nu veel sneakers van Nike en mijn lage laarsjes met sleehak van el Naturalista of van camper, sleehakken lopen heel goed heel anders dan een hak van 6 cm. Verder heb ik ook laarzen met lage hak die niet heel winters zijn. Ik zou zo'n combi meenemen.
Maar goed ik merk al dat schoenen en het comfort heel persoonlijk is.

ayla

ayla

27-03-2011 om 07:47

Ben geslaagd

bij Geox, moccasins achtige schoenen, ze lopen heerlijk, heb ze gisteren ook al de hele dag aan gehad. Ik neem dus deze schoenen en voor de zekerheid ook nog mijn gympen mee en dan met het wel goed zijn. En nu eens kijken wat nog meer, 19 graden, wat voor jas, leren jasje of niet hmmmm moeilijk moeilijk, zomerbroek of niet.
Mijn man heeft zijn planning al klaar liggen voor het hele weekend en shoppen gaan we ook zeker weten, komt helemaal goed dus

Valkyre

Valkyre

27-03-2011 om 10:04

Mary-janes

Sinds ik bekkenpijn had, vond ik 't ook altijd zo moeilijk nog enigszins elegante schoenen te vinden - vooral voor de zomer! Tot ik bij Ecco zwarte Mary-Janes tegenkwam (ballerina's met een bandje). Dat bandje is essentieel, want met gewone ballerina's moet ik altijd m'n voet spannen om ze niet te verliezen onderweg..

Ze zijn er ook van Hush Puppies (en vast ook van Wolky). Ik kies dan altijd zo'n "verantwoord" merk - wel iets minder elegant, maar een goed voetbed doet wonderen! En ze kunnen prima bij een rok of een jurkje.

Hier blaren van barcelona; loop je nwe schoenen goed in!

Ben afgelopen week paar dagen naar Barcelona geweest met oudste dochter.
Exact hetzelfde dilemma; hele winter op laarzen gelopen, vooral m'n Shabbies. Maar ja, weersvoorspelling Barcelona was toch wel + 20 graden (bleek nog warmer zelfs), dus in vliegtuig laarzen aan en (vrijwel nieuwe) Allstars mee.

Die de 2e dag aangedaan, want ik heb wel meer Allstars en had hier vorig jaar wel een paar keer op gelopen. Maar..kennelijk waren m'n voeten niet meer aan die schoenen gewend. Na 1 dag; blaren op beide hielen, 2 blaren bovenop m'n tenen en 1 vervelend blaar onder een teen.... Niet fijn dus.
We hebben vervolgens wel veel 'zittend gedaan', zo'n hop-on-hop-off bus, en een fietstocht met gids. Maar ook veel met de metro en dan moet je soms toch hele einden lopen ondergronds.

Mijn dringende advies zou dus zijn om de komende dagen voor je trip zoveel mogelijk op je nieuwe schoenen te lopen hier!
Enne... heel veel plezier!

Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.