Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

costa

costa

10-04-2009 om 16:23

Papillotten....

Ik heb net bij de Hema een setje papillotten gekocht, want dochterlief van vijf wil echte krullen. Maar......ik heb eigenlijk geen idee hoe die dingen werken! haha, ik ben meer van de coupe ravage zeg maar, dus wie legt het mij uit??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Doe ik regelmatig ...

Ik doe het regelmatig als ik voor een keertje langer krullen wil (die echt een dag houden en soms de dag erna).
Je begint bovenop het hoofd. Bij voorkeur in vochtig haar. Pakt een dun strengetje en legt de punt van het haar midden in de papillot. Dan rol je je hem op naar het hoofd toe. Dan buig je de uiteinden naar elkaar en links naar rechts en andersom, alsof je een strik aantrekt. Eerst midden van voor naar achteren en dan de zij kanten.
Ik slaap voor het beste resultaat er meestal mee. Is niet heel fijn. Maar dan houd het het langst. 's morgens uithalen of als het haar droog is. Voorzichtig met een hele groffe kam of krullenkam doorkammen en evt. lak of gel erin. Walla klaar. Meestal houd het bij mij ongeveer 1 a 2 dagen.
Succes
Gr. Rymcke

costa

costa

10-04-2009 om 20:07

Bedankt!

Ik ga het proberen! En het lijkt mij ook niet zo lekker om mee te slapen, maar we zullen het zien!
Goh, het wordt nog wat met mij en kapsels...!
Enne.....een steiltang/stijltang is een goed idee, maar dat heb ik (nog) niet in huis!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.