Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liesl

liesl

09-01-2011 om 16:52

Papier-bonnetjes-zooi

de stapel met papiertjes, bonnetjes en zooi die ik moet bewaren wordt telkens groter. En dan bedoel ik van die formulieren die de kinderen meekrijgen over een voorstelling/gebeurtenis die over een paar weken gaat gebeuren. Van school, van de sport of van de muziekschool. daarnaast tegoedbonnen, waardebonnen, uitnodigingen voor verjaardagen, ....

wat doen jullie met al dit soort dingen, waar bewaar je zoiets? wij hebben tot nu toe een prikbord maar die hangt zo vol want het zijn vaak ook nog a-viertjes. Wie heeft hier een goede oplossing voor?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

09-01-2011 om 17:13

Weekgezinskalender en een grote lade

Alle afspraken,voorstellingen,vergaderingen,wedstrijden etc. staan op de gezinskalender aan de binnenkant van het keukenkastje ( waar de mokken en bekers staan en waar dus iedereen meerdere keren per dag kijkt). Tegoedbonnen en waardebonnen zitten meestal in de la van mijn kast of in mijn knip.
M.

Puck

Puck

10-01-2011 om 10:31

Ouders Online agenda

De afspraken etc. schrijf ik direct in de Ouders Online agenda. Veel briefjes kunnen dan direct weg. Papiertjes die wel bewaard moeten worden kun je in de insteekmapjes bewaren en de kortingbonnetjes etc. zitten of in mijn portemonnee of ook in een insteekmapje in de agenda.

liesl

liesl

11-01-2011 om 18:42

Agenda

ik heb een ipod-touch als agenda die ik kan synchroniseren met mijn werk-agenda en mijn thuisagenda (waar ook mijn man mee synchroniseerd).
Ideaal als gezinsagenda, maar daar passen fysiek geen briefjes in.

ik schrijf wel alle afspraken er in uiteraard. Om voorbeelden te noemen van de papieren die er vaak hangen:
- A4 voor het kerstdiner: hoe laat aanwezig, welke spullen mee te nemen (bestek/bord,..), welk gerecht moet ik maken, wat is de planning voor de laatste dagen voor de kerstvakantie op school.
- A4 van de sportvereniging: wie rijdt welke dagen als er een wedstrijd is, telefoonnrs van alle ouders.
- A4 van de muziekschool: wanneer is de uitvoering, wanneer moet kind aanwezig zijn, wanneer moeten wij aanwezig zijn, welke kleding moet kind aan, wat moet ze voor eten mee, wat moet ze voor muziek mee, ...
- een A4 van de fietsenhandelaar, met data waarop de fiets een beurt moet en bonnetjes er vast onder aan zittend die je dan moet inleveren.

en dat alles voor 2 kinderen en voor 2 volwassenen.
als ik alles ga opschrijven in mijn agenda dan kost dat veel tijd. het is meer een kwestie van een paar weken bewaren, en dan kan het weer weg. Een binnenkant van een keukenkastje zou ideaal zijn maar ik heb geen openslaande bovenkastjes. het prikbord is nu een rotzooi.

en wat de bonnen betreft: als ik ze in een la gooi dan vergeet ik ze sowieso.

Puck

Puck

11-01-2011 om 21:10

Multomap?

Kun je dan niet een 2-rings map gebruiken. Gaatjes erin met de perforator of insteekhoesjes waar je de papiertjes in kunt doen? Evt. rubriceren met tab-bladen om het overzichtelijker te maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.