Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

12-09-2010 om 23:26

Panna cotta: wat doe ik fout?

Melk, slagroom, suiker en schraapsel van vanillestokje + vanillestokje in pannetje aan de kook gebracht en vijf minuten laten trekken en van het vuur af. Daarna de (geweekte) gelatine er door geroerd en het mengsel in glaasjes geschonken. Even af laten koelen en in de koelkast gezet.
Na een paar uur gecheckt en toen bleek dat alle vanille naar de bodem was gezakt. Achteraf bleek dat niets af te doen aan de smaak, maar op het plaatje zag het er niet zo uit! Daar waren de zwarte puntjes keurig verdeeld.
Ik kreeg het puddinkje ook met geen mogelijkheid uit de glaasjes (die ik van tevoren nat had gemaakt) dus we hebben de glaasjes maar uitgelepeld.
Ik heb keurig het recept gevolgd (ben niet zo van koken uit de losse pols) en toch wordt het niet zoals in het kookboek. Wat doe ik dus fout?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MM.

MM.

13-09-2010 om 10:06

Glaasjes invetten

Voor pudding op 'meelbasis' is vorm omspoelen voldoende, bij gelatinepuddingen kun je de vorm beter invetten. Voor de gezakte vanille weet ik niks.
Groet MM

Psst, niet verder vertellen

Voor de foto is het helemaal geen panna cotta. Maar kaarsvet of hard frituurvet. Met leuke gelijkmatige (peper?) stippeltjes. Laat je niet gek maken!
Overigens is er wel een oplossing voor hte gelijkmatig verdelen in gelatine. Je moet het dan in laagjes maken, tussendoor laten stollen, weer een laagje.
Die moeite is leuk voor een groente gelatine met kerst, maar voor een toetje.... ?
Groet,
Miriam Lavell

Petr@

Petr@

13-09-2010 om 16:12

Echt waar?

Ik word dus gewoon bedonderd )
En zoveel moeite ga ik inderdaad niet doen voor een toetje, Miriam! Dan maar wat stippeltjes op de bodem en gewoon uitlepelen.
Bedankt voor jullie reacties!

Ja,

ik heb een keer een reportage gezien (Klokhuis misschien?) over foto's van etenswaren. Een heldere groentensoep of zo, in zo'n glazen pan, dat was gewoon een bak gelatine zodat de groente-stukjes er mooi verdeeld in zaten. Ja, je wordt bedonderd!

notje

notje

13-09-2010 om 21:42

Niks

Je doet niets fout.Afgelopen zaterdag nog bij een super italiaan gegeten en pannacotta na.Heerlijk die vanille onderin het glaasje!Het doet aan de smaak niets af omdat de vanille zijn smaak al heeft afgegeven.
En over die foto's van gerechten,dat is allemaal nep.Met mijn opleiding heb ik daar wel wat van gezien.Een lekker dampend gerecht?Daar stond een bakje stikstof achter,ijs?Dat was frituurvet,lekker bruin stukje vlees?Ja mooie verf bedoel je.Niet geloven,een gerecht op een foto moet perfect zijn.Mijn gerechten alleen maar lekker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.