Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

10-10-2009 om 19:44

Pakje versturen met frankeer etiketten?

Ik heb iets verkocht via marktplaats, en nu zei de koper dat hij nog wel postzegels had liggen, die zou hij opsturen.
Krijg ik een envelop met 4 etiketten met een frankeerstempel van 2,64. Kan ik die gewoon zelf gebruiken???
Ik vind het een beetje raar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roos Vicee

Roos Vicee

10-10-2009 om 20:11

Volgens mij kan dat gewoon hoor

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik het het vermoeden dat dat gewoon kan, dus ik zou het maar gewoon doen als ik jou was.
Jij hebt hem tenslotte wat verkocht (ik neem aan dat je het pas opstuurt als je het geld binnen hebt) en de koper had zelf postzegels liggen die hij jou toegestuurd heeft. Hij wil dat jij die gebruikt dus dat kun je dan gewoon doen. Wat er dan uiteindelijk met het pakketje gebeurt is dan zijn verantwoordelijkheid lijkt mij. Eventuele strafport is dan voor hem.
Ik zou het pakketje in elk geval wel bij het postkantoor afleveren en om een verzendbewijsje vragen. Dan heb je altijd bewijs dat het op de post is gegaan.
Maar ik denk haast wel dat het gewoon zo kan hoor. Een frankeerzegel is toch hetzelfde als een postzegel? Die worden nl ook gewoon betaalt, toch?

Roos Vicee

Roos Vicee

10-10-2009 om 21:54

Loop erover te denken

Ik loop er nog even over door te denken maar heb ik het goed dat je bedoelt dat je etiketten hebt gekregen met een stempel van een frankeermachine?
Ik heb het in mijn reactie wel over frankeerzegels, maar ik bedoel dus ook stempels van een frankeermachine. Die kun je dus gewoon gebruiken want die worden gewoon betaald. Werkt als het ware hetzelfde als een postzegel.
Toch Pelle?

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

11-10-2009 om 11:14

Gewetensbezwaren

Er staat een adres op de frankeerzegels, dat overeenkomt met de bedrijfsnaam op de envelop. Ik krijg hier gewetensbezwaren van. Volgens mij werkt de man gewoon op de postkamer daar (groot bedrijf met meerdere vestigingen in NL) en steelt hij dus van zijn werkgever.

Wat doe ik hier mee? Het probleem is dat hij mijn naam en adres heeft, anders zou ik het wel weten.

amk

amk

11-10-2009 om 12:28

Waarom?

want bij ons bedrijf staat in de cao dat beperkt gebruik van dit soort faciliteiten voor prive gebruik gewoon is toegestaan.

Ook hier worden door iedereen dus wel eens prive poststukken verstuurd, of een prive kopie gedraaid, en ook de telefoon wordt voor prive gesprekken gebruikt.

amk

amk

11-10-2009 om 13:24

Jawel

die mogen gewoon in de brievenbus. Sinds 2007: (van de site van tnt)

Frankeermachinepost voortaan los in brievenbus
Persbericht 12 februari 2007
Zakelijke klanten van TNT Post kunnen vanaf begin februari frankeermachinepost los in de brievenbus doen. Het gebruik van een verzamelenvelop is niet meer nodig. Met een frankeermachine kunnen klanten van TNT Post, post tegen een gereduceerd tarief versturen. In Nederland gebruiken ongeveer 40.000 bedrijven en ondernemingen een frankeermachine.

De nieuwe manier van aanbieden werd eind 2006 getest in de provincies Friesland, Groningen en Overijssel. Deze pilot wees uit dat de klanten de nieuwe manier van aanbieden makkelijker vonden en was daarmee succesvol. Hierna werd besloten de service landelijk in te voeren.

Tot nu toe deden klanten hun frankeermachinepost in de bus met behulp van een rode verzamelenvelop. Dit is niet meer noodzakelijk. Frankeermachine post kan nu gewoon in de brievenbus worden gedaan waarna het door TNT Post gesorteerd en bezorgd. Het aanbieden van andere vormen van zakelijke post, zoals aangetekende en partijenpost blijft gelijk. Deze kunnen worden aangeboden bij het business point, het postkantoor of een business-balie.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

11-10-2009 om 17:50

Pakketzegel

Het pakje past trouwens niet door de brievenbus. Ik dacht dat je dan een pakketzegel moest kopen?

Ook gedaan

Bij een van mijn vorige banen mochten we ook gewoon gebruik maken van de frankeermachine. Het bedrag schreven we in een boekje en einde van de maand werd dat netjes afgerekend.

Ik snap niet waarom je nou meteen aan fraude denkt hoor, dat vind ik wel erg wantrouwig.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

12-10-2009 om 07:23

Amk / dirksmama

Werken jullie bij een groot bedrijf? Ik kan me voorstellen dat bij een klein bedrijf dit wel mogelijk is, bij een groot bedrijf als dit lijkt me dat niet.

Ook een reden waarom ik wantrouwig ben: ipv de 6,75 die ik nodig heb, stuurt hij 10,56.

amk

amk

12-10-2009 om 08:52

Wat is groot

op mijn locatie werken 1500 man/vrouw. De CAO geldt voor alle medewerkers in NL en dat zijn er zo'n 7500. Maar ook bij alle andere vestigingen is dit vanwege het gelijkheidsprincipe het geval en dan kom je op een totaal van zo'n 23.000

Maxime.M

Maxime.M

12-10-2009 om 08:53

Vragen bij het postkantoor

Hoi,

Omdat het een pakketje is moet je toch naar het postkantoor, dus ik zou daar het verhaal gewoon voorleggen en vragen of het kan of niet. Kan het niet dan zou ik eerst weer naar huis gaan en vragen of hij de 6.75 nog even wil overmaken (niet eerst sturen en daarna hopen dat je je geld nog krijgt)
Verder hoef jij je denk ik niet te bemoeien met hoe hij aan die zegels komt, misschien is het wel overlegd met het werk, en als hij steelt van de baas, komt dat vast een keer uit.

Maxime

Paar duzend

't Ging toch ook een organisatie met een paar duzend man hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.