Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

10-10-2009 om 19:44

Pakje versturen met frankeer etiketten?

Ik heb iets verkocht via marktplaats, en nu zei de koper dat hij nog wel postzegels had liggen, die zou hij opsturen.
Krijg ik een envelop met 4 etiketten met een frankeerstempel van 2,64. Kan ik die gewoon zelf gebruiken???
Ik vind het een beetje raar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roos Vicee

Roos Vicee

10-10-2009 om 20:11

Volgens mij kan dat gewoon hoor

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik het het vermoeden dat dat gewoon kan, dus ik zou het maar gewoon doen als ik jou was.
Jij hebt hem tenslotte wat verkocht (ik neem aan dat je het pas opstuurt als je het geld binnen hebt) en de koper had zelf postzegels liggen die hij jou toegestuurd heeft. Hij wil dat jij die gebruikt dus dat kun je dan gewoon doen. Wat er dan uiteindelijk met het pakketje gebeurt is dan zijn verantwoordelijkheid lijkt mij. Eventuele strafport is dan voor hem.
Ik zou het pakketje in elk geval wel bij het postkantoor afleveren en om een verzendbewijsje vragen. Dan heb je altijd bewijs dat het op de post is gegaan.
Maar ik denk haast wel dat het gewoon zo kan hoor. Een frankeerzegel is toch hetzelfde als een postzegel? Die worden nl ook gewoon betaalt, toch?

Roos Vicee

Roos Vicee

10-10-2009 om 21:54

Loop erover te denken

Ik loop er nog even over door te denken maar heb ik het goed dat je bedoelt dat je etiketten hebt gekregen met een stempel van een frankeermachine?
Ik heb het in mijn reactie wel over frankeerzegels, maar ik bedoel dus ook stempels van een frankeermachine. Die kun je dus gewoon gebruiken want die worden gewoon betaald. Werkt als het ware hetzelfde als een postzegel.
Toch Pelle?

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

11-10-2009 om 11:14

Gewetensbezwaren