Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zon

zon

22-02-2009 om 20:25

Pabo deeltijd

Zijn er meer mensen die de pabo in deeltijd doen?
Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie opleiding en gezin combineren. Hoeveel tijd gaat er in de opleiding zitten? Is het mogelijk om er ook nog bij te werken? Als je stopt met werk heb je dan recht op een extra uitkering of belastingvoordeel? en hoe zit het met studiefinanciering?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Ik werk al jaren als onderwijsassistent op een school voor speciaal onderwijs en heb ondertussen aardig wat ervaring op het gebied van lesgeven. Ik denk dat ik dus wel een aardig beeld heb van hoe mijn werk er in de toekomst uit zal gaan zien. Het lesgeven vind ik leuk, ik heb de vaardigheden om les te kunnen geven en ik weet wat er allemaal bij komt kijken. Daarnaast heb ik wel hbo denkniveau alleen nooit een hbo opleiding afgerond. Ik denk dat de opleiding qua niveau dus geen probleem gaat vormen. Wel zie ik op tegen de combinatie met mijn gezin (3 kinderen onder de 4) en de financiële gevolgen als ik eventueel zou stoppen met werken.
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@

m@

22-02-2009 om 23:10

Vriendin

Een vriendin van mij is er in september mee begonnen. Ze heeft 3 kids. De jongste zit net op de basisschool. Het gaat haar goed. Ze heeft als achtergrond VWO. Ze werkt er niet bij. Haar man werkt.