Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oven en ammonia

Na een tip van enkele weken geleden heb ik vannacht 8 roosters/ schalen van mijn ovens buiten in een vuilniszak met een grote scheut ammonia gehad. Na wat poetswerk met Brillo zien 6 onderdelen er weer als nieuw uit ! De 2 ergste aangekoekte exemplaren mogen nog een nachtje :o) Een geweldige tip !
Maar nu ben ik even kwijt hoe het moest met de oven zelf, een schaaltje met ammonia en nog iets met groene zeep. Nog recente ervaringen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

06-08-2011 om 18:38

Zo werkt het

Ovenwanden insmeren met groene zeep (ik zou zelf niet op de ventilatie gaatjes groene zeep smeren); schaaltje met amoniak in de oven zetten, deur sluiten, nachtje laten staan, en de volgende morgen poets je hem zo schoon. Als je de oven opent,komt de amoniak walm je tegemoet.
Ik las ergens dat plastic helemaal vergaat door amoniak, dus ik heb voor de zekerheid het draaiplateau buiten de oven gelaten, aangezien die van mij plastic wieltjes heeft.

Shonagh

Shonagh

06-08-2011 om 21:22 Topicstarter

Bedankt,

Vanavond gaat er een schaaltje stink in, ik heb geen pot groene zeep, alleen vloeibare, dus dat probeer ik maar. Ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.