Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

aatje

aatje

08-10-2009 om 17:45

Ov-chipkaart en pasfoto

Er is hier een formulier binnengekomen waarmee onze student zijn OV-kaart moet omzetten in een OV-chipkaart. Daar moet dan weer een pasfoto op. Er staat bij dat de pasfoto moet voldoen aan de recente pasfoto-eisen.
Betekent dat dat hij echte officiële pasfoto-foto's moet gaan laten maken? Er liggen hier nog foto's maar die zijn niet helemaal recht van voren genomen en het ene oor zie je iets meer dan het andere oor. Zo'n foto zit nu ook op de OV-kaart en daar is nooit moeilijk over gedaan. Wat hem betreft stuurt hij er weer net zoeen op voor de nieuwe kaart, maar die voldoet natuurlijk niet strict aan de eisen.
Weet iemand al hoe heet de foto-soep van de OV-chipkaart wordt gegeten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

08-10-2009 om 21:16

Aatje

Ik heb er net een laten maken en heb daarvoor de foto die op school gemaakt is (door zo'n schoolfotograaf) ingescand. 'K heb het via internet besteld, eerst had ik een pasfoto gescand, maar die bleek niet groot genoeg te zijn. Of deze foto aan de officiele eisen voldoet weet ik niet. Had de kaart trouwens binnen 5 dagenin huis, vond ik snel.

amk

amk

08-10-2009 om 21:54

Oude foto

ik heb gewoon een oude foto ingeleverd. Geen probleem.

Mijn vader heeft een gewone foto waar hij toevallig min of meer in de camera keek deels gescand. Ook prima bevonden.

aatje

aatje

09-10-2009 om 08:10

Mooi zo

dank jullie wel! Daar hoopte ik al op, er gaat gewoon zo'n oude foto bij, met niet helemaal precies 'de recente pasfoto-eisen'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.