Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Arawen

Arawen

05-07-2011 om 12:08

Ov-chip kaart voor kind

Mijn oudste, middelbare scholier, heeft al een tijdje een 'neutrale' OV chipkaart op zak. Hij stort daar zelf saldo op, voor als hij naar school wilt met de bus.

Voor de jongste en mijzelf gebruikte ik, die enkele keer, gewoon een strippenkaart. Maar.. ook onze gemeente heeft de strip inmiddels in de ban gedaan.. Dus moeten jongste en ik ook aan de OV chip.

Omdat we maar af en toe reizen zou ik het liefste zo'n anonieme kaart willen, die je kunt opladen. Maar jongste is 11 en heeft daarom nog recht op gereduceerd tarief. Zou dus voor hem een persoonlijke kaart moeten aanvragen. Maar op de een of andere manier vind ik dat eng... het idee dat dat ding verbonden is met mijn bankrekening. Daarnaast is het maar vrij kort relevant; kind wordt in oktober al 12 en dan geldt de korting niet meer. Zooo jammer; oudste bleef op de strippenkaart nog minstens 2 jaar 11..

Kortom, wat is wijsheid? Toch maar een persoonlijke kaart voor kind aanschaffen, met risico op kwijtraken e.d. van dien (hij reist af en toe een stukje alleen) of toch maar zo'n neutrale?

groeten Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

05-07-2011 om 12:51

Hoeft toch niet gekoppeld?

Je hoeft je persoonlijke ov-chipkaart toch niet perse te koppelen aan je bankrekening. Ook die kun je gewoon opladen bij de oplaadpunten. Volgens mij moet je wel je bankrekening opgeven, maar ja, als je 1 keer oplaadt dan weten ze die toch ook. Ook voor oudste zou ik een persoonlijke kaart aanschaffen. Als hij bijv. in de winter een hele week met de bus naar school gaat vanwege een halve meter sneeuw dan kun je een weekkaart kopen en ben je veel goedkoper uit.
En tja: dat je de vervoersmaatschappij niet meer kunt oplichten met de leeftijdsgrens vind ik eigenlijk alleen maar een goede zaak.

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2011 om 13:14

Arawen

Ik zou voor zo'n korte periode geen persoonlijke meer aanvragen.

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2011 om 13:16

Puck

Een weekkaart? Wat bedoel je daarmee? Hier heb je geen ov chipkaarten voor een week die voordeliger zijn?

Puck

Puck

05-07-2011 om 14:14

Fio

Volgens mij kun je op een gepersonaliseerde chipkaart een reisproduct zetten zoals een abonnement. Dat kan dan voor een week zijn, de ouderwetse weekkaart dus. Term was misschien een beetje verwarrend, maar ik bedoel dus gewoon een kortdurend abonnement en dat is goedkoper dan alle keren een los "kaartje".

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2011 om 18:11

Puck

Oh ok, dat wist ik niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.