Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cecile_s

cecile_s

24-05-2009 om 14:15

Oude videorecorder

Mag je een oude videorecorder in de grijze bak (restafval) doen?

Cecile

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

24-05-2009 om 15:30

Nee

Je hoort voor alle elektrische apparaten de gemeente te bellen. Die halen het op, halen de boel uit elkaar en dan is het de bedoeling dat het zo naar de vuilnis gaat dat het zo min mogelijk schade oplevert. Voor zover dat mogelijk is dus.

Marktplaats

wij kregen nog 20 euro voor onze oude Philips videorecorder. Best nog de moeite dus om even drie fotootjes te maken (heb je de gebruiksaanwijzing nog?) en een advertentie neer te zetten. Je hebt uiteindelijk maar één koper nodig.

Groetjes van Purk

cecile_s

cecile_s

24-05-2009 om 16:49

Purk

De videorecorder doet het niet meer (dus niet alleen oud)... Ben ook erg van de Marktplaats, maar om er een kapotte op te zetten ..

Cecile

Jippie

Jippie

24-05-2009 om 21:39

Verwijderingsbijdrage

Daar betalen we tegenwoordig verwijderingsbijdrage voor. Van de site van MilieuCentraal: U kunt uw oude apparaat gratis inleveren bij de winkelier waar u een nieuw, vergelijkbaar apparaat koopt. Wilt u van een oud apparaat af zonder dat u een nieuw exemplaar aanschaft, dan kunt u het aanbieden bij uw gemeente.
Of Postbus 51: http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/natuur-en-milieu/afval-en-recycling/verwijderingsbijdrage/wat-is-witgoed-en-bruingoed-en-waar-moet-ik-gebruikt-witgoed-en-bruingoed-inleveren-.html

Nee

dan kan die inderdaad niet op mp. Goed, ik ben denk ik behoorlijk burgelijk ongehoorzaam ....geloof dat ik hem gewoon in de grijze bak zou kieperen. Een behoorlijk gedoe om hem anders weg te krijgen, lijkt me zo (gemeentewerf of zoiets dergelijks...).

groetjes van Purk

Kringloop centrum

bij het kringloop centrum moeten ze electrische apparaten aannemen.
Dus kapot of heel, daar kan je hem kwijt.

Overigens als je iets plaatsvervangends koopt bij een electronica winkel, kan je je oude apparaat ook daar inleveren.

groet
inget

Kaaskopje

Kaaskopje

24-05-2009 om 23:59

Kringloop

Volgens mij kun je er niet automatisch vanuit gaan dat een kringloopwinkel oude apparaten in moet nemen. Dat is helemaal afhankelijk van of de gemeente een contract met de betreffende kringloop heeft of niet.
Wij hebben in de stad een paar kringloopwinkels. Een van die kringloopwinkels had zo'n contract, maar dat is ook weer door de gemeente beëindigd, waarna de gemeente de inzameling in eigen beheer nam. Ik weet niet hoe het nu is, maar een andere kringloop schijnt het nu weer van de gemeente te mogen doen. Toch gaat de aanmelding van oude apparaten via de gemeente en niet via de winkel bij ons. Het ophalen ervan gaat een stuk vlotter dan grofvuil.

Suzanne

Suzanne

25-05-2009 om 07:13

Milieustraat

Die moet naar de milieustraat. We hadden hier laatst een paar computermonitoren. Die werden door de kringloop echt niet aangenomen, zij verwezen ons naar de milieustraat. Is er vast in jouw gemeente ook, je hoort bij het loket waar je je apparaat mag gaan dumpen. Bij ons kostte het niets. Even kijken op de site van de gemeente waar je woont of die van de afvalverwerker die bij jullie het afval ophaalt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.