Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lizaa

lizaa

29-09-2009 om 10:04

Oude apparaten

Dochter vroeg gisteren waarom wij nog geen flatscreen tv hebben (want 'iedereen heeft er één'). Ik zei dat zolang onze televisie het nog prima doet wij geen andere gaan kopen. Deze televisie hebben wij nu ruim 18 jaar (van philips) en alles doet het nog. Vraag mij af of jullie ook van die onverslijtbare apparaten hebben, die het maar niet willen opgeven. Hier bv verder nog een koffiezetapparaat uit de vroege jaren 80 (is ook te zien aan kleur -geel/bruin- en design) en een boormachine uit de jaren 60.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

29-09-2009 om 10:42

over flatscreens gesproken. Wij gaan bijan verhuizen dus kosten genoeg. We hadden bedacht zolang deze tv het doet gaat ie gewoon mee (10 jaar oud ik weet niet of dat oud is voor een tv). Helaas helaas ging ie een maand geleden alsnog kapot. Dat was niet de bedoeling, we waren net aan het 'opscheppen' dat ie het nog zo goed deed. Nu dus toch 'noodgedwongen' aan de flatscreen

Verder heb ik tosti ijzer, waterkoker, broodrooster en keukenmachine van heel oud. Maar goed die gebruik ik niet echt heel dagelijks. Zeker de keukenmachine niet.
Apparaten als wekkerradio's enzo gaan ook maar niet stuk.

Bastet

Bastet

29-09-2009 om 10:44

Mijn knoflookpers,geerfd van mijn oma,die stierf in '88.
Soms is hij zoekgeraakt,we haalden een nieuw,die mijn man met zijn sterke knuisten binnen een week kapot drukte.Gelukkig vinden we oma's knoflookpers altijd weer terug.
Maar kwa apparaten,nee,was het maar waar.
Wij hebben al heel wat wasmachines versleten,om maar wat te noemen.
bastet

neteret mut

neteret mut

29-09-2009 om 11:14

Bij ons juist

de wasmachine, gekocht in 1986 en draait nog steeds minstens 10x per week. Tv is ook al jaren oud maar ik weet niet meer hoe oud , denk ong 10. Verder de geluidsboxen, broodrooster, stofzuiger is toch ook al weer jaren oud. Drogers gaan bij ons juist snel kapot. Oja het "oude"fornuis, gaskoken met electrische oven is er nog maar staat in de garage als extra oven mogelijkheid ( handig met grote hoeveelheid pizza's opwarmen). Helaas doet de knop om om te zetten naar hetelucht het niet meer.

Guinevere

Guinevere

29-09-2009 om 12:35

Oud?

Is mijn keukenmachine uit 1992 oud? Verder nog een hele ouwe stofzuiger, weet niet hoe oud precies want het is een erfstuk. En nog een oude wereldontvanger. Mijn fifties-radio heeft het helaas begeven, daar moet ik eens iemand naar laten kijken.
De kurketrekker van over-overgrootopa is hier trouwens nog volop in bedrijf. Geweldig ding, kan geen moderne tegenop. Maar da's niet echt een apparaat.

Antieke mixer

mijn mixer met kom is van 1982 ,werkt nog perfect,evenals mijn keukeweegschaal uit hetzelfde bouwjaar.( en ik heb ook nog een walkman (jaren 70?) die gebruik ik niet meer maar hij doet het nog wel.)

Lou

Lou

29-09-2009 om 13:34

Heel oud

Wij hebben een museaal interessante radio, zo groot als een flinke rugzak, die eerst warm moet worden voordat hij het doet. Maar dan doet hij het echt. Hoe oud hij is weet ik trouwens niet. En een buizenversterker die ook maar langzaam op gang komt. En oja, een Nikon spiegelreflexcamera uit 1973, loodzwaar maar mooie foto's kun je er nog steeds mee maken. Verder staan hier een stuk of tien antieke typmachines in huis, waarvan de meeste het nog wel doen maar ze staan voornamelijk mooi te zijn.

groet,

Lou

Roos Vicee

Roos Vicee

29-09-2009 om 15:25

Nee

Electrische apparaten e.d. worden hier niet zo oud eerlijk gezegd. Gewoon omdat ze het op een gegeven moment begeven.
Wel heb ik twee antieke naaimachines, een Anker (met ijzeren onderstel) en een Singer. Maar die staan meer mooi te zijn idd en worden niet meer gebruikt, dus dat zul je wel niet bedoelen denk ik.
Ik denk dat mijn broodrooster het oudste apparaat is dat in gebruik is hier in huis. Dat kregen we op onze trouwdag in 1990. De rest is allemaal al eens vervangen.

Nog veel antiekere mixer

Ik heb hier een mixer die ik van mijn oma heb gekregen toen ik uit huis ging. Ik heb m dus al ruim 20 jaar. Maar hij is nog veeel ouder. Ik weet niet hoe oud, maar ik denk vroege jaren 60, vanwege de kleurencombinatie (wit-mintgroen). Hij heeft 2 standen: aan en uit.
Ooit zag ik in de Kunsthal in Rotterdam een tentoonstelling van ontwerpen uit de jaren 60 (kan wel zijn dat het allemaal van Philips was, maar dat weet ik niet meer) en jawel, daar lag-ie.
Ook heb ik een ongeveer even antieke electrische koffiemolen van mijn andere oma, die ze ooit met DE-punten bij elkaar heeft gespaard.

Ik ben er zuinig op, op dit industrieel erfgoed.

Groeten,

Temet

Temet

Ja, die mixer is ergens uit de sixties. Mijn ouders zijn in '66 getrouwd en hadden er precies zo eentje . Inderdaad van Philips!

Klaartje

Klaartje

30-09-2009 om 08:01

Wafelijzer

Ik heb het eerste wafelijzer van mijn schoonmoeder nog. Het is uit begin jaren vijftig. Het heeft zelfs nog een "stoffen" snoer. Het is al een beetje gehavend, want ik leg er een houten blokje onder omdat een pootje is afgebroken. Het bakt als de beste. Mijn nieuwe(27 jaar oude) wafelijzer bakt lang zo lekker niet.

Mickey

Doet die mixer het ook nog?

Ik ga dus echt geen nieuwe kopen. Niet alleen vind ik het leuk om zo'n antiquiteit in huis te hebben, maar je kan er natuurlijk vergif op innemen dat een eventuele vervanger al na 2 jaar de geest geeft.

Nee, mixertje zal mij t.z.t. in werkende staat vergezellen naar Huize Avondrood

Groeten,

Temet

Nee, helaas

Hij heeft jarenlang in een kast liggen verstoffen (sinds de komst van de staafmixer deed mijn moeder er niet veel meer mee) en toen we uiteindelijk het huis leeg moesten ruimen heb ik het hele ding niet meer gezien. Zal dus wel weggegooid zijn. Jammer hoor! Ik had dat ding ook best willen erven

Millenia

Millenia

01-10-2009 om 12:37

Koffiemolen

van de. Is ooit door schoonfamilie aangeschaft voor bonnen. Nu lees ik van Wouter Klootwijk grote verhalen over aanschaf van loeidure koffiemolens. Wat ben ik blij met ons oude beestje dat prima maalt. Hopen maar datie nog lang leeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.