Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

30-11-2009 om 17:15

Oud en nieuw

met wie breng je de jaarwisseling waarschijnlijk door? Maak je er echt een feest van, gaan jullie gewoon naar bed, komt er visite, ga je ergens heen?

Tonny
(nog geen idee...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

30-11-2009 om 17:47

Rooster

Feestdagen worden hier altijd gevierd met het rooster van man in de hand. En dat vermeldt werken met zowel kerst als O&N. Nou, dan zijn we gauw klaar met feesten

Tirza

Lynna

Lynna

30-11-2009 om 17:53

Alleen

Ben alleen die avond, kinderen gaan met hun vader en zijn vriendin naar Amsterdam. Heb geen zin om bij vriendinnen met gezin aan te schuiven.
Ik heb me opgegeven voor een singlesfeest, maar sta op de wachtlijst. Dus het kan een hele leuke avond worden, maar ook heel saai. Ik weet het nog niet.

Linda99

Linda99

30-11-2009 om 17:56

Wij

Vooral oudste is elk jaar weer panisch van al het vuurwerk. Niet handig om als je tegenover een vuurwerk-verkooppunt woont.......Maar een weekend in een huisje ofzo zit er qua budget niet in dus zijn we toch altijd thuis (met een kind wat niet slaapt to 2.00 's nachts).

Dit jaar kunnen we gelukkig logeren bij schoonouders in België. We slapen dan wel in een caravan maar voor die ene keer In elk geval geen vuurwerk dus vast en zeker een relaxte avond!

reina

reina

30-11-2009 om 18:07

Dit jaar

Met dochter, ergens in India. Of het gevierd wordt? We schijnen speciaal diner in een hotel te hebben, we wachten af... . En dan op de juiste tijdstippen zorgen dat we manlief en schoonzoon (in Nederland) en zoon ( op de Antillen ) bellen . Meestal vieren we het thuis met een bevriend stel, of bij hen thuis.

Bastet

Bastet

30-11-2009 om 18:43

Gewoon

gewoon,thuis,film huren,lekker eten,vuurwerk afsteken en naar bed!
Bastet

Wij gaan

Wij gaan naar zwager en schoonzus .
kerst zijn we lekker thuis met het hele gezin,en 5 december gaan we uit eten met alle (niet meer gelovige)kinderen.
Dit jaar hoeft man (voor het eerst in vijf jaar)geen enkele feestdag te werken( ploegendienst).

Thuis

hoi
wij hadden jarenlang een groot feest bij vrienden, in gala en met een lekker diner enzo. Toen we kinderen kregen bleek het niet zo handig meer en hebben we zo nu en dan wat mensen uitgenodigd. na het hele gebeuren met kerst nog weer eens drukte, een groots diner bedenken en organiseren. Ik vond het erg gezellig dus zeker de moeite waard.

Tot twee jaar geleden onze visite kort van te voren af zei ivm ziekte. We hebben toen die avond lekker eten gemaakt voor ons vieren, niet al te heftig of bijzonder zodat onze twee kinderen (toen 3 en 5) het ook erg lekker zouden vinden, afgelopen jaar was dat gourmet met oa ei en pannenkoekjes en voor ons vlees etc. dit jaar waarschijnlijk kaasfondue.

Om 8 uur kinderen naar bed, en wij hebben genoten van Youp van 't Hek, een mooi boek, en shows op tv. Om 23.30 allemaal lekkere hapjes neer gezet in kleine bakjes, overal kaarsjes aan en dekens op de bank. Kinderen uit bed gehaald en rustig samen wakker worden zodat ze meemaken dat het nieuwjaar is. Vlak na nieuwjaar gaan ze hier in de buurt allemaal de straat op, met (oa jip-en-janneke)champagne en is er een groot vuur in een ton. Dan mogen de kinderen ook wat sterretjes en vuurwerk afsteken.
na een uurtje weer naar bed want de volgende dag gaan we bij ouders ff op bezoek... het was de gezelligste, kneuterigste, maar heerlijkste oud-en-nieuwviering ooit!!!
we gaan het dit jaar zeker weer zo doen.

Gruffalo

Rieke

Rieke

30-11-2009 om 19:02

Home sweet home

Dit jaar iig.
Wij vieren altijd met vrienden en kinderen ongeveer 30 man/vrouw/kind. Afwisselend bij iemand thuis met een middagaktiviteit; speurtocht, djembè, schilderen, en lekker borrelen en eten en top 2000 luisteren tot middernacht.
Nu heeft man dienst en we hebben ieder jaar op ouderjaarsdag een kind jarig.
Dus wij vermaken ons thuis dit jaar.

toja

toja

30-11-2009 om 21:22

Thuis

Voor mijn zoon (ass) is dat de lekkerste plek. Dan kan hij gewoon op tijd naar bed en maken we hem rond 23.30 wakker; net als zijn zusje. Wij nodigen soms iemand uit en soms niet. Dit jaar ziet het er naar uit dat we lekker met zijn tweetjes zijn.
Toen mijn (december)dochter net geboren was waren we zo moe dat we gewoon naar bed zijn gegaan; maar dat doe ik nooit meer Ik schok me om 00.00 uur werkelijk te pletter. Man en ik zaten hyperventilerend in bed, hahahah. De kinderen sliepen er toen trouwens gewoon doorheen......

Ook thuis

Oudste 2 kinderen mogen iets later opblijven, kijken we een film of doen we een spelletje ofzo. De jongste 2 gaan wel gewoon op tijd naar bed.
Als ze allemaal liggen kijken we samen nog een film of iets leuks op tv. Om 12 uur gaan we even naar buiten, al dan niet met kinderen, buren gelukkig nieuwjaar wensen en om een uur of 1 liggen we gewoon lekker in bed.

Tirza G.

Tirza G.

30-11-2009 om 22:11

Nou cobi

Dat heb ik nou ook. Ik ben er wel kláár mee na de kerst. En dan mót je nog een keer. Ik vind Oudjaarsdag ook altijd een soort SuperZaterdag. Ik krijg de neiging om oudpapier weg te gaan brengen en enorm bankafschriften op te ruimen ofzoiets. En, natuurlijk, eens per jaar niet te vergeten, de zakken van je keukenschort binnenstebuiten draaien en eens goed schoonmaken. Daar komt altijd zoveel troep in, is niet tegenaan te wassen. Zo'n dag vind ik dat, oudjaarsdag.
Nieuwjaarsdag associeer ik altijd met hoofdpijn en kriebelende maillots, zal wel een jeugdtrauma zijn. Zo'n kikkerige, ik heb eigenlijk kl*te geslapen dag. Zo'n o ja, we moeten naar oma-dag. Zo'n jemig, zijn die bollen nou nóg niet op dag. Zo'n schansspringdag.

Soms, heel soms, denk ik om 23.55 uur: laat mij maar in het ouwe jaar, ik vond 't wel een bést jaar.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2009 om 01:06

Vaste prik

Sinds de jongste dochter haar intrede heeft gedaan staat oud en nieuw deels in het teken van haar verjaardag. Toen ze jonger was en alles in het geheim moest zaten wij dus om 1 uur 's nachts ballonnen te blazen. En de volgende dat stonden opa en oma al weer veel te vroeg voor de deur. Opa en oma zijn gelukkig eindelijk 'opgevoed'. Ze komen niet meer voor 12 uur aanzeilen. 1 Januari is bij ons dus een dag met een verjaardag.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2009 om 01:09

Rieke

en we hebben ieder jaar op ouderjaarsdag een kind jarig...
Ieder jaar een ander kind?)

Ilva

Ilva

01-12-2009 om 10:06

Thuis met vrienden

Sinds wij kinderen hebben komen ieder jaar twee vrijgezelle vrienden bij ons op bezoek. Heel gezellig. We spelen wat spelletjes, eten lekker en om 12 uur natuurlijk vuurwerk. (ik zelf niet hoor, ik vind het doodeng).

Het is een afspraak die nu al 9 jaar goed gaat (nou ja, 1 jaar niet, toen was ik net bevallen).

Carla

Carla

01-12-2009 om 10:25

En wij.....

Ik vind oudejaarsavond echt het feest van het jaar. Dat komt waarschijnlijk door vroeger het was echt een happening in mijn geheugen tenminste . Daar kwam ook de hele buurt binnen vallen en liep je samen naar andere mensen om overal gelukkig nieuwjaar te wensen. Ik vond het erg gezellig. En moet er dan ook niet aan denken dat ik alleen ben op deze bijzondere avond. Wij vieren het altijd met een aantal vrienden, in een wisselende samenstelling nu iedereen kinderen heeft. Maar altijd met een gezellig clubje. Dit jaar vieren we het bij ons. 's morgens beginnen we al met appelflappen en oliebollen bakken. Lekker buiten met een vuurkorf erbij. De kinderen kunnen steken dan alvast wat vuurwerk aan. Koffie, warme chocolademelk en gluhwijn erbij. En's avonds vrienden op bezoek met kinderen. De kinderen gaan meestal naar bed dus het is wel even een geregel wie bij wie kan slapen en om genoeg bedden te regelen. De groten spelen meestal het kadootjes spel met grappige kadootjes en dat is vaak erg gezellig. Hapje en drankje erbij en rond half 12 maken we de kinderen wakker, proosten we om 12 uur met champagne, steken vuurwerk aan en dan druppelt het langzaam leeg.

Vorig jaar waren de kinderen bij onze exen en toen vond ik het wel erg vreemd om niet je kinderen uit bed te moeten halen en om 12 uur niet je eigen kinderen bij je te hebben. Dus ben zo blij dat ze er dit jaar zijn!

liora

liora

01-12-2009 om 10:34

Ikke

Hoi,

Nu al enkele jaren vier ik het gewoon thuis en komt er een vriend van me langs, die het ook niet echt viert. Ik vind dat supergezellig! We drinken champagne, kijken tv, en kijken daarna naar het vuurwerk.

Mijn oudste maak ik dan wakker, de jongste is afwachten. Ben benieuwd of hij wakker wordt van het vuurwerk.

Liora

Rieke

Rieke

01-12-2009 om 13:45

Kaaskopje

Ieder jaar een ander kind?)

Ja, dat zouden we ook in kunnen stellen. Trouwens we vieren ook wel eens de helft van het jaar op 30 juni.
Heb je opeens een heel ander sfeertje zo hoogzomers : ))

Aïda

Aïda

01-12-2009 om 13:52

Heerlijk met de kids

thuis. We doen het eigenlijk al jaren zo.
De kinderen mogen de hele avond opblijven. we doen dan gezellig een spelletje. Kijkens soms wat tv. lekkere hapjes erbij. en om 12 uur. Kinderen op het aanrecht voor het raam en kijken wat de buurt allemaal voor mooi's de lucht in knal!

Buren hebben altijd hun vriendengroep er gezellig bij, dus dan zit er wel 30 a 40 man die massaal ook allemaal vuurwerk afsteken. Wij genieten dus met hun mee.

Vaak gaan wij (man en ik) nog even de straat op om iedereen gelukkig nieuwjaar te wensen, en ik ga dan met de kids naar bed.. ene keer gaat man mee, andere keer staat hij nog een tijdje buiten met alle buren..

Maar zeker weer thuis!!

Wij

doen eerst thuis barbequen net als elk jaar en daarna een groot vuur op ons weiland en dan lekker met vrienden en familie die zin hebben om te komen op het weiland wat eten en warme choco alle kids erbij erg gezellig

Puck2

Puck2

01-12-2009 om 17:12

Ook gewoon thuis

Naar het zich laat aanzien zijn wij ook gewoon met ons gezin thuis. Lekker een avondje voor onszelf. Wij kopen geen vuurwerk, hooguit de kinderen wat en om 12 uur genieten we van het vuurwerk van de buurman. Die werkt bij een vuurwerkhandel en heeft altijd verschrikkelijk mooi vuurwerk.

En wij

gewoon thuis, nergens naar toe, geen gedoe. Dit jaar voor het eerst met zijn viertjes en ook voor het eerst in ons huis !

Maylise

Maylise

01-12-2009 om 19:31

Nog niet zeker

Misschien gaan we naar Rome voor een kleine week rond oudjaar dus dan vieren we oudjaar daar. Dat lijkt mij wel heel leuk.

Als we thuis blijven dan nodigen we vrienden uit en vieren we het met de kinderen + vrienden bij ons thuis; champagne, lekker eten en vuurwerk.

Dat is natuurlijk ook leuk maar ik hoop dat Rome doorgaat. Ik weet niet wat er allemaal te beleven is met Oudjaar in Rome maar we zullen ons vast wel vermaken. Misschien ergens een diner boeken en eventueel naar het theater of gewoon genieten van de stad. Er schijnen wel openlucht concerten en vuurwerk te zijn dus dat is altijd goed.

Alleen mijn jongste zoon lijkt het niet zo leuk omdat hij dan zelf geen vuurwerk kan afsteken

Maylise

Nely

Nely

01-12-2009 om 21:10

Thuis

en gewoon met ons 3-en. Op 31 december moet ik nog gewoon werken en op 1 januari ook, dan alleen 's ochtends.

Margriet*

Margriet*

01-12-2009 om 23:14

Wel weg

met vrienden naar een huisje in de Ardennen (maar dat doet volgens mij ook half Nederland.)
Wij wisselen af. Ik heb nu zin in veel gezelligheid vorig jaar deden we het met vrienden. Oud en Nieuw zonder gezellige mensen dat vind ik niets.

Buiten

Bij de vuurkorf met alle buren. Echt de hele avond buiten. Kinderen gaan wel naar bed, want die trekken een hele avond echt niet.
Tis altijd heel gezellig buiten!

Caro

Caro

02-12-2009 om 10:12

Dit jaar in zwitserland

Voor het eerst de feestdagen in het buitenland. Ben heel bnwd hoe dat zal zijn.

Andere jaren thuis, hier gaat vanaf een uurtje of 2 's middags de vuurton aan. Dit doen wij voor onze garage en de hele buurt komt er dan gezellig bij. De ene buuf komt met hapjes, de andere met koffie enz enz. Later op de dag komen er vaak nog vrienden langs en de eerste cabidknallen worden afgestoken. Kids vinden het geweldig en steken de hele dag wat klein vuurwerk af. Keurig onder begeleiding uiteraard. Langzaamaan komen de buurmannen dan met hun kratjes bier, en zo vieren wij het tot ongeveer een uurtje of 1.

Daarna kids naar bed, en ergens bij buren binnen verder vieren.

Groet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.