Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leona

Leona

25-08-2010 om 23:33

Originele tekst bij foto's

Hebben jullie dat nou ook in jullie fotoboek? Ik kom maar niet verder dan: Leonazoon bij de tent. Leonaman in de kano. Of: knap hoor! en: we zien al lekker bruin.

Dat kan vast anders. Wie kan me inspireren?

groet van Leona

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

26-08-2010 om 00:15

Geen tekst

Ik noem het album naar het jaar (2009 of 2010) en voorderest doe ik niet aan tekst. De foto's spreken voor zichzelf!

Puck

Puck

26-08-2010 om 09:41

Net als pelle

Ik zet er ook zo weinig mogelijk tekst mee, alleen nuttige informatie, iedereen kan echt wel zien dat we al lekker bruin zijn of voor de tent zitten, dat hoeft niet nog eens in de tekst vermeld te worden.

margje van dijk

margje van dijk

26-08-2010 om 13:08

Oh, ikke wel hoor

Ik zet juist graag tekst bij foto's. Sommige foto's spreken inderdaad voor zich, daar zet ik dan ook niks bij, en die laat ik bv. over de hele pagina afdrukken. Maar net zo vaak schrijf ik hele verhalen. Dat zijn dan vooral grappige voorvallen, anecdotes die ik wil onthouden, of routines die de kinderen hadden of zo. Juist als er veel tekst is geef ik ook de voorkeur aan veel kleine fotootjes op die pagina. Bijvoorbeeld dat we onze jongste zoon een kaartspelletje leerden, en dan een aantal foto's van zijn gezicht erbij (oplopend van onbegrip, totaal puzzled zijn tot triomf en overwinning).

Maar ik denk dat het moeilijk te zeggen is hoe je dat nou precies moet opschrijven, of zo. Bij mij komt de tekst vanzelf, ik hoef er weinig moeite voor te doen. Als je probeert het gekunsteld leuk te maken, dan wordt dat volgens mij een minder groot succes.

Gegevens over plaats en tijd, en wellicht leuke voorvalletjes die zich daar voordeden, en de rest blanco laten is dan ook leuk genoeg denk ik.

Margje

Maar leona

Als je een ander moet vragen naar teksten passend bij jouw foto's, jouw leven, jouw gezin, jouw vakantie, hoe origineel zijn die teksten dan nog? Blijf bij jezelf, zou ik denken. Mijn moeder was er één van: plaats en tijdstip, klaar! Daarin kan ik haar nu nog zo in terugherkennen. Zelf ben ik meer van de af en toe een kort humoristisch tekstje, met als gevolg dat ik nooit meer weet waar het zich afspeelde. Ik zou het wel leuk vinden als mijn kinderen mij daar later in herkennen.
Snap je wat ik bedoel. Liever jouw teksten bij jouw foto's, dan andermans wervelende creaties.

margje van dijk

margje van dijk

26-08-2010 om 20:30

Lol, pelle

Ach, je bent een schatje

Mijn moeder schreef er vroeger ook al hele verhalen bij waar ik nu nog om kan lachen. Dus ik kan er verder ook niks aan doen, het zit in m'n genen.

Overigens vind ik dat er een verschil is tussen een fotoboek als 'kunstboek' en een fotoboek als verhaaltjesboek/vakantieverslag. Mijn boeken vallen duidelijk in de laatste categorie, hoewel ik heus ook probeer mooie foto's te maken (en tot hun recht te laten komen). Maar door er weinig tekst bij te zetten krijg je eerder de associatie van 'kunstboek'. Misschien is dat ook zo gek nog niet

Margje

Uhm cobi

het is Alzheimer. Misschien alvast een plekje reserveren?

En serieus, mijn vriendin heeft dat vorig jaar dus gedaan. Haar ouders waren zo veel jaar getrouwd met bijbehorend feest. Vriendin heeft veel foto's gemaakt en een fotoboek met idd veel namen erbij. Dit alles met het oog op haar steeds meer vergeetachtige vader (die later idd Alzheimer bleek te hebben).

Massi Nissa

Massi Nissa

27-08-2010 om 18:09

Ja!

Heb ik hier ook gedaan, een fotoboekje met alle Marokkaanse familie die buitenslands verblijft. Werkte perfect, iedereen was tot op het bot vertederd toen we op vakantie naar schoonouders gingen en dochter van twee iedereen naadloos bij naam en toenaam herkende.
Groetjes
Massi (scoort graag bij de schoonfamilie, haha)

Leona

Leona

27-08-2010 om 22:58

Natuurlijk

Bedankt voor jullie reacties!
Natuurlijk zet ik er niet echt bij dat we al lekker bruin zien. En ik maak ook geen draak van een (andermans) tekst. Ik vroeg me alleen af hoe jullie dat doen, en of er een leuk idee bij zou zitten. Ik zet er net als jullie kleine woordjes neer, of een grappig verhaaltje, en dat blijf ik gewoon lekker doen!

Veel plezier met jullie fotoboeken! (in het verpleeghuis, lol)

Leona

elsje78

elsje78

28-08-2010 om 17:01

zet er bij waar het is, als dat niet enorm duidelijk is. Dus op vakantie op die camping in die plaats, of de naam van het kdv enz

en vaak een datum of de leeftijd van de kids, vooral bij de jongste (baby) doe ik dat regelmatig omdat hij nog zo snel verandert (lees groeit)

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.