Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Opruimvraag over kleding

Dankzij enkele tips van dit forum heb ik nu de was en de afhandeling daarvan een stuk beter op orde dan voorheen, maar er blijft in ons huis (wat mij betreft) een hele grote kledingergernis over en dat is het vinden van een goede plek voor kleding die al wel gedragen is maar nog niet vies genoeg voor de wasmand.

Huidige 'bewaar'locaties hiervoor zijn:

- houten rek tegen slaapkamermuur (hangt nu helemaal vol met overhemden en broeken in tussenstadium, van man)
- designradiator in badkamer (overhemden man)
- vier haakjes in badkamer (mijn kleren en die van de kinderen)
- leuning van trap
- dressoir in slaapkamer (in combinatie met die pot met dode Medinella heel erg niet-fengshui)

Waar bewaren jullie kleding in dit tussenstadium van kastschoon en wasmand?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet

kleding die vies is gaat in de wasmand, ook als er geen vlekken op zitten maar wel ruiken. Verder wil ik dat de kinderen geen andere setjes aan doen maar eerst de kleding van de dag er voor aan doen. Mijn oudste heeft het handje om elk dagdeel zich anders aan te kleden en dan ligt haar hele kamer vol met half gedragen kleding, dat ben ik dus gaan afremmen.

dus gewoon nog een dag dragen. Hier wordt kleding niet langer dan 2 dagen gedragen.

Brianna F

Brianna F

02-09-2010 om 10:56

Stoel

Alles hangt over de stoel in de slaapkamer, hier kleden ze zich om als ze thuis komen in een huispakkerig iets of joggingbroek en de gedragen kleding (soms maar een halve dag) beland over de stoelleuning

Hmm.

overhemden gaan hier na 1 dag dragen in de was, dus dat probleem hebben we alvast niet. Als de kinderen broeken of truien langer dan een dag dragen dan trekken ze dat normaliter gewoon de volgende dag weer aan. Ligt het 's avonds op of naast hun kledingkast ipv erin. Na 2 dagen is het oha toch echt wel vies of niet meer fris. een spijkerbroek van de oudste gaat wel eens 3 dagen mee, maar dan ook gewoon 3 dagen achter elkaar, en dan een andere broek. Hij draagt toch alleen maar spijkerbroeken, dus qua combinatie met de bovenkant maakt het over het algemeen geen moer uit.

Ikzelf voor grofweg hetzelfde beleid, met het verschil dat ik wel wat meer variatie in broeken en rokken heb. dus er hangen ook wel eens 3 broeken over dat dress-ding 9dat man en ik allebei hebben) in de slaapkamer. Maar als het weer omslaat, en die ene driekwart broek daar al dagen wat verloren hangt mik ik hem gewoon alsnog in de was.

Enige dingen die gedragen-doch-ongewassen terug gaan in de kast zijn de echte wollen truien en vestjes en zo. Die lucht ik dan wel vaak even op een hangertje voor het open raam..

Ingrid

Maxime.M

Maxime.M

02-09-2010 om 11:43

Niet iedere keer wat nieuws laten pakken

Hoi,

De tussenin kleding gaat hier over een kleding rek en word dan een of twee dagen later gedragen. Er liggen dus echt niet meer dan 3 dingen meestal. Ik zelf heb een hoek achter de slaapkamerdeur, daar hangen wat dingen, maar ik probeer het niet op te laten lopen, of ik vouw het op een gegeven moment netjes op en leg het terug in de kast. Kinderen hebben het op hun eigen kamer hangen en met de kamer van puber bemoei ik me niet meer, daar kan je meestal de vloer niet meer zien van de kleding die erop ligt.

Maxime

Op stoel

In principe ben ik ook van '2 dagen aan en dan in de was' maar toch hebben wij allen een eigen stoel voor onze 'niet frisse maar toch ook nog te goed voor de was kleding'.
Man heeft werkkleding...dus die heeft altijd 1 stel kleding liggen voor thuis. Werkkleding doet ie na werktijd uit en vrije-tijd-kleding aan....En na 1 avondje terwijl je niet eens werkt (dus zweet)om het dan al te wassen is natuurlijk een beetje overdreven.
Dus die heeft altijd wat op zijn stoel. Ik heb er meestal alleen een vest ofzo opliggen en soms wat nettere kleding die ik aan moest voor het een of ander en terwijl ik al weet dat ik dat over 2 dagen ook weer nodig heb...Dan laat ik het wel eens liggen.
De kinderen hebben wel eens dunne/dikkere kleding liggen op dagen dat het wisselvallig is....Zoals in herfst en lente. En ze hebben wel eens buien dat ze opeens wat anders aan moeten...(puberbuien). Als de stapel kinderkleding te groot wordt naar mijn zin dan eis ik gewoon dat ze het opruimen/uitzoeken en in de was doen zo nodif od nog weer 's aantrekken. En meestal doen ze dat dan ook.
groeten albana

Nu even niks

Ik had daar een stoel voor. En toen in dit nieuwe huis een soort rekje dat eigenlijk voor een andere plek was maar daar nog niet staan kon. En nu staat dat rekje dan eindelijk op zijn bestemming en doet het gemis van een klerenopbergplek zich pijnlijk voelen. Ik moet dus weer een stoel.
Of zo'n dressboy, is misschien ook wel stoer. Of is het dan s'nachts net of er een vreemde vent in je kamer staat?

Groeten,

Temet

Op een hangertje

aan de kledingkast.

Of voor het halfopen raam.

Kinderen zijn minder braaf, die laten alles hangen/liggen waar ze het uittrekken. Wat echt gewassen moet, doen ze in de wasmand, maar verder kijken ze niet zo krap.

Chippie

Chippie

02-09-2010 om 18:10

Hier...

Kinderkleren: ik bekijk wat nog (max) 1 dagje meekan en maak hiermee een nieuwe combi. En als de kleding niet matcht met het weer dan blijft het even liggen en anders gaat het na een paar dagen in de kast.

Voor onszelf gaan ondershirtjes etc na 1 dag in de was. Alles met een vlek of zonder-wasmiddel-geurtje gaat in de was. Dan houdt je schone kleding over. Geen vlekken, geen geur. Het lijkt me niet dat dat nou zo ongelofelijk vies is. Je schone kleren gooi je toch ook wel eens op je bed waar je al 5 nachten in slaapt?
Een broek gaat vaak wel een tweede dag mee. Jasjes hang ik vaak terug in de kast. Vaak links zodat fris bij fris hangt en iets-minder-fris (maar volgens mij zit dat meer in je hoofd) bij minder-fris. Kledingstukken die ik één keer heb gedragen en nog wel een dagje mee kunnen, hangen (gooien?) we op zo'n opstapkrukje in (ja, in... anders wordt ik gek van de rotzooi) de inloopkast. Deur dicht en niemand ziet wat. Als die stapel groeit en groeit, ga ik de boel weer eens ophangen.

cornilla

cornilla

03-09-2010 om 09:03

Verschil tussen

werk en vrijetijdskleding.Daar ik toch wel probeer iedere dag wat anders naar mijn werk aan te doen hang ik broeken/rokjes en vestjes gewoon weer terug in mijn kast na het werk. Shirtjes e.d. gaan gewoon in de was na 1 a 2 dagen. Thuis draag ik meer makkelijke kleding en die leg ik gewoon op mijn stoel en draag deze een aantal dagen en dan gaat het in de was. Met mijn man hetzelfde. Pakken gaan niet iedere dag naar de stomerij of in de was maar hang ik buiten om te luchten. Kleding van de kinderen leggen ze op een stoel en na twee dagen gaat het in de was.

Janna3

Janna3

03-09-2010 om 13:11

Regelmaat

Wanneer de kinderen zich uitkleden kijken we of de kleding nog schoon is, ze mogen kleding best twee dagen aan. De vieze kleding gaat subiet in de wasmand. Man en ik leggen nog wel eens wat kleding over het traphek. Iedere zaterdag ruim ik dat op en gaat de schone kleding (jasjes, broeken en rokken) in de kast, de rest in de was. Zo hou je het een beetje overzichtelijk.

Hangertje

Ik weet iemand die het weer in de kast hangt maar met het haakje van het hangertje anders om. Van achter naar voren op de stang dus. Mmmm hoe leg ik dit uit zonder dat het lachwekkend wordt..... gaat niet lukken vrees ik. Bedenk het zelf maar.

Maar ze ziet wel in een oogopslag welke kleding ze al eens aan heeft gehad.

ChrisH

ChrisH

04-09-2010 om 20:30 Topicstarter

Nagedacht

Dat er hier zoveel rondslingert komt natuurlijk in de eerst plaats doordat wij redelijke sloddervossen zijn (steekt hand in eigen boezem), maar wat bijvoorbeeld Albana zegt speelt hier ook wel mee, nl. dat bij wisselende weersomstandigheden we andere kleren aantrekken op één dag. Dit is wel echt meer iets van de zomer.

Verder heb ik geconstateerd dat de meeste kleding toch echt van man is. Hij kleedt zich vaak 's avonds thuis vanuit het werk om als hij bijvoorbeeld een zakelijke afspraak had die dag. Daarnaast heeft hij ook nog de categorie 'kluskleren' en wil hij er in zijn vrije tijd niet shabby bijlopen als we de deur uitgaan, dus dan kleedt hij zich ook vaak nog eens om. Enfin, we moeten maar eens praten

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.