Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jessie

Jessie

09-04-2010 om 11:09

Opruimen en mannen......

Ik hoor graag van jullie hoe het met jullie mannen in het huishouden is gesteld, met name hoe ze wel of niet opruimen. Mijn man is zelf nogal chaotisch en heeft veel behoefte aan orde, hij kan niet tegen troep om zich heen. Maarrrrrrrrrrrr, hij is zelf ook de grootste rommelkont hier in huis. Dan heeft hij bv weer een paar cursusboeken van het werk, jaarverslagen en dat soort zooi. Die bergt hij overal en nergens op. In zijn nachtkastje, in de mandjes onderop de tafel, in de laden van het dressoir en ook nog wat op het bureau boven of gewoon op een stapel op tafel. Sleutels (altijd kwijt terwijl we een sleutelkastje hebben). Sokken opgepropt naast het bed. Kopjes en bierglazen laat hij op tafel staan als hij 's avonds naar bed gaat. Kleding van onze dochter (als hij haar naar bed brengt) ligt op slaapkamer, in bed, op commode, in douche en in de gang. En ja, als ik nog even doorga kan ik nog een heleboel verzinnen.

Laatst had ik het er met een collega over, zij had de (vieze!) sokken van manlief in zijn kussensloop gedaan en 's avonds vond manlief dat het bed wel nodig verschoond moest worden, hij was niet blij natuurlijk toen hij erachter kwam waar die stank door werd veroorzaakt .
Wat is dat toch met mannen en is het echt een hopeloze zaak om ervoor te zorgen dat ze wel hun eigen troep netjes opruimen??????
(en ik ben benieuwd naar meer grappige tips zoals die sokken in de kussensloop!!!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

09-04-2010 om 11:38

Tja

hier is het denk ik wel hetzelfde al kan ik er zelf ook wat van. Wij hebben een hulp dus minimaal 1 keer per week gaan we samen de avond ervoor als een bliksem alles opruimen. Kopjes en glazen staan er hier ook nog. Als ik vraag/zeg: ruim jij het ff op dan gebeurt het wel. Dat is de enige tip die ik kan geven. Concrete uitvoerings orders geven niet vragen, niet vaag: ruim jij even op? Nee: ruim even de kopjes van tafel alsjeblieft.
Werkt voor iedereen het beste en al die onderhandse hints zoals sokken in kussenslopen die werken echt niet hoor.
Maar goed nogmaals ik erger me niet zo heel erg eraan behalve bepaalde dagen in de maand, ik ben zelf ook niet heel ordelijk. Lang leve de hulp! grote stok achter de deur

Rembrand

Rembrand

09-04-2010 om 19:19

Zucht.

Ik heb hier vier mannen ( één volwassen en drie jeugdige mannen ). Ik heb vanavond net weer een donderpreek ( hoe gezellig ) aan tafel afgestoken over het feit dat ik er doodziek van word dat ik altijd politieagentje moet spelen en achter hun r**t aan moet lopen over de rommel.
Net de wc en badkamer gesopt en dan ga ik tien minuten later plassen heeft jongste zijn sleutelbos in het wasbakje van de wc gegooid, het lege wc-rolletje bovenop het vuilnisbakje..................en ga zo maar door.
Dit draadje is mij uit het hart gegrepen ( en ik moet niet eens ongesteld worden !).
M.

Even opkomen voor de mannen

Ik herken het niet. Je schrijft zooo generaliserend! Ik ken nette mannen en slordige mannen en van allebei houd ik (bijna) evenveel. Mijn man valt in de ene categorie, mijn vader in de andere.
Je hebt trouwens ook nette en slordige vrouwen. De kunst is om in contact te blijven en om prioriteiten te stellen: wat trek je echt niet en waar kun je je bij neerleggen?

Doe mij maar een relatie waarin je open en respectvol communiceert.

Maar ongetwijfeld bedoel je het niet vervelend.

Nabrander: misschien is dit nog een restverschijnsel uit het prefeministische tijdperk dat vrouwen het huis als hun domein beschouwden? Is een huis tegenwoordig niet gewoon gedeeld bezit en gedeelde verantwoordelijkheid?

Guinevere

Guinevere

09-04-2010 om 22:06

Verschilt van man tot man

Ik kan me heel goed voorstellen dat er van die mannen bestaan die zo zijn. Ik heb ook zo'n man gehad (godzijdank nu ex). Die had van huis uit werkelijk niks huishoudelijks meegekregen en hij voelde zich er ook nog eens te goed voor. Zijn moeder deed alles voor hem thuis en heeft 'm zelfs niet leren stofzuigen. Wat een viespeuk was dat, zelfs ik was er netjes naast.
Met mijn huidige partner is het meer een gevalletje Venus en Mars. We verwijten elkaar zo ongeveer dezelfde dingen: "Waarom zet je die kopjes niet gelijk in de vaatwasser? Je zegt altijd aan iedereen dat je die vaatwasser om die reden zo handig vindt!" De volgende dag ontaardt dat dan in een opruimmanie waarbij je niet eens een 2e keer koffie uit hetzelfde kopje kunt drinken, want dan is ie al opgeruimd.
In elk geval, mijn man vindt zichzelf netter dan ik, en dat is denk ik ook wel zo. Alleen ben ik het niet altijd eens met zijn accenten. Ik zou het geen dag uithouden met een man die denkt dat ik zijn troep achter zijn kont opruim, of dat de kaboutertjes dat doen. Troep maken is prima, dat doe ik ook, maar ruim het dan zelf (ooit) een keertje op.
Of zit je in zo'n patroon dat je zijn rommel bent gaan opruimen, en dat hij er nu op rekent omdat het wel makkelijk is? Je kunt zo'n gebruikt bierglas ook gewoon een weekje op tafel laten staan toch?

jippa

jippa

09-04-2010 om 23:09

Mannen en vrouwen

Wat ik me altijd afvraag: hoe was dat dan aan het begin van de relatie? Waarom gaan vrouwen verder met mannen die denken dat ze niets hoeven op te ruimen? Of deden ze het toen wel?
En die zonen, hoe komen die zo? Of is het allemaal erfelijk??

Samen...

Mijn vriend is netter aangelegd dan ik. Ben zelf nogal een chaotisch persoontje. Wij maken samen troep en ruimen dat samen weer op, de ene keer mijn vriend en de andere keer doe ik het. Hier blijven ook vaak ´s avonds glazen op tafel staan en degene die als eerste beneden is ruimt dat op (of degene die bij het naar bed gaan het wakkerste is,)voor de rest gooit iedereen de was netjes in de wasmand. En valt het qua troep reuze mee.Ik mag trouwens niet klagen hoor: we wonen nu bijna vijf jaar samen en ik heb nog nooit de badkamer schoongemaakt of de ramen aan de buitenkant gedaan, dat doet hij en mocht ik er niet aan zijn toegekomen pakt hij ook rustig ff de stofzuiger... de vaatwasser inruimen is hier trouwens een klusje voor de kinderen... Iedereen moet af en toe zijn eigen steentje bijdragen...

Mensen

ik denk niet dat het iets typisch mannelijks is als je niet opruimt.
mijn man en mijn zoon zijn erg netjes,ruimen alles gelijk op,net als ik zelf.Onze drie dochters zijn hier de grootste sloddervossen.
wel of geen opruim type zijn is niet mannelijk of vrouwelijk,het is menselijk.
en sokken in een kussen sloop?vind ik een hele flauwe ondermaatse *grap*.Dat zou ik echt niet kunnen waarderen.

klaartje

klaartje

11-04-2010 om 09:21

Anekdote van vroeger ....

Jaren geleden was ik waarschijnlijk onder invloed van hormonen ook zo klaar met het vinden van de was in alle hoeken behalve de wasmand dat ik met zijn bij elkaar geraapte was op het balkon be gaan stan en het zo de voortuin in gegooid heb ...... Manlief is uit het huis gestapt en heeft er naar gekeken en vervolgens vriendelijk gezwaaid en in zijn auto gestapt om naar zijn werk te gaan ...... Koekje van eigen deeg zeg maar!!!!! Kon het moeilijk de hele dag laten liggen dus kon ik als nog zijn was opzoeken maar deze keer kon ik de vieze sokken uit de heg plukken .....Geen tip dus

Jessie1

Jessie1

11-04-2010 om 12:52

Niet zo serieus

Dames,
Ik bedoel het niet heel serieus. Man en ik hebben prima relatie, maar qua opruimen blijven de taken oneerlijk verdeeld. Ik merk ook dat ik die taken beter kan dan hij, hij ziet het gewoon niet echt.
En ik weet ook dat sommige mannen niet zo zijn en juist erg opruimerig, die van mij helaas niet.
Nou ja, het blijft toch grappig die verhalen van gefrustreerde vrouwen die proberen op een leuke manier hun man aan het opruimen te krijgen. Ik vind dat een leukere manier dan ruzie maken, zuchten of alles zelf maar gewoon doen. En dat mijn man niet goed kan opruimen is altijd al zo geweest, dus het is niet iets van de laatste tijd hoor. Hij is het van huis uit niet gewend, moeder deed al het huishouden, ik hoop op een betere volgende generatie mannen voor onze toekomstige dochters!!

Jessie

Jessie

11-04-2010 om 12:57

Foutje,

foutje, voor onze dochters bedoel ik uiteraard

Brianna F

Brianna F

11-04-2010 om 21:04

Voorbeelden

Hier een man die juist het tegenovergestelde is. Hij ruimt op, nog voordat het een rommeltje is zeg maar. Voorbeeld?
Ik haal een pan uit de kast om de gewassen aardappels in te doen, draai me om voor de aardappels, draai terug en de pan staat alweer in de kast.
Ik ben de krant aan het lezen, beantwoord even de deurbel, kom terug, de hele krant ligt al in de doos met oude kranten.
Ik heb het hele huis spik en span aan kant, man komt terug van het werk, mopper, mopper, wat een zooi is het hier. Wordt hier nu nooit eens wat opgeruimd? (Staat nog een lege beker op de salontafel). Grrrrrrr. Dus, andersom kan ook en dat is niet altijd prettig.

Memmie

Memmie

12-04-2010 om 20:21

1 kapitein per schip

Hier misschien een hele ouderwetse regel maar hij werkt wel.

Toen ik bij mijn man lief in trok heeft hij tegen mij gezegt 2 kapiteinen op 1 schip werkt niet. Dus Ik bent kapitein in huis en huishouden en Hij is kaptein in schuur.

Als ik wil dat hij iets doet dan doet ie het en hij pakt echt wel een doekje of de stofzuiger als de kinderen iets laten vallen. En haalt ook wel de was van de waslijn als ik dat vergeet of ergens anders mee bezig ben, maar daar blijft het in de regel wel bij. wil ik dat ie meer doet moet ik dat vragen en dan is het ook goed.
Op zich werkt het heel goed want iedereen heeft zijn eigen systeem en je kan je heel erg gaan ergeren als iemand iets anders doet.

En als het er op aan komt denk ik dat hij netter is dan ik, maar als hij weet erg goed dat als ie commentaar heeft op mijn huishouden van jan steen dat ik hem dan vertel waar hij de schoonmaak spullen kan vinden dus dat laat ie wel uit zijn hoofd

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.