Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

picobello

picobello

15-06-2009 om 11:42

Opruimen

hoe begin je met het huis opruimen.
Mijn huis ziet er altijd uit alsof er een bom ontploft is.Huiskamer/keuken ed geen probleem, maar de kamer van de kinderen??
Ze hebben zoveel zooi dat ik er volgens mij nog 6 kamers mee kan inrichten. Ik ben zeer slecht in weggooien, vind dat al gauw zonde, maar wat moetik er allemaal mee?
tips??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

15-06-2009 om 11:55

Sorteren

Hoi,

Het helpt al als je de dingen sorteert. Alles wat incompleet is doe je weg, op een gegeven moment worden ze voor bepaalde dingen te oud, dus dat zou je dan op marktplaats kunnen zetten. Of....als je het erg moeilijk vind, eerst even een tijd naar zolder, kijken of je het echt niet mist, maar als je er vervolgens het hele jaar niet meer naar om hebt gekeken, doe je het alsnog weg.
Vooral ook opruimen als de kinderen er niet zijn, anders mag je niets van ze weggooien. (hier is het anders, mijn kinderen willen altijd teveel weggooien, tot gloednieuwe spullen aan toe...wat van mij dus weer niet mag)
En dan dus gewoon maar beginnen...... ik ging altijd met 3 dozen naar boven "bewaren" - " twijfelgeval" en " kan weg/kringloopwinkel"

Succes!
Maxime

Toch weggooien

Dat is toch helaas de enige oplossing voor jouw probleem.

Ik herken het wel. Ik kon ook niet weggooien en na een aantal jaren kan ik het best wel goed!
Ik 'strafte' mezelf door als ik niet kon weggooien ik ook niets meer mocht aanschaffen van mezelf. Zo zou ik wel een nieuwe tuinset willen, maar ik weet toch dat ik de oude niet weg kan doen dus komt hier voorlopig geen nieuwe.
En ik moest heel streng zijn 'aan de poort' dus wat er in ons huis kwam beoordeelde ik heel streng.

Dus dit is mijn tip om zo te beginnen. Hopelijk heeft dat het effect wat ik had. Het inspireerde erg om spullen weg te gooien die niet worden gebruikt.

Nu is mijn huis lekker leeg. Wat een heerlijkheid! Het is echt veel fijner dan al die spullen bewaren.

O, ja nog een tip. Zet een speelgoeditem uit die volle kamers centraal in de woonkamer. Spelen de kinderen er enthousiast een behoorlijke tijd mee mag het blijven. Is de belangstelling na een kwartiertje weg dan kan het speelgoed weg. Als het speelgoed voor jonge kinderen is kan het waarschijnlijk meteen in de klikko want dan vinden andere kleine kinderen ook niet leuk genoeg. Anders kun je er misschien nog iemand anders blij mee maken.

Succes en ik ben benieuwd naar je vorderingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.