Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oppervlakte berekening

ik wil ons toilet boven opknappen en zit er over te denken om ook de vloer te vervangen. Er ligt nu een natuurstenen plaat in maar aangezien de aansluiting heeft gelekt, zit daar nu een kring in, die ik er niet meer uit krijg.

We hebben nog latjes liggen van het visgraat parket. En dus zit ik er over te denken om die in de wc te leggen en dan goed af te lakken. Alleen ik heb geen idee of ik voldoende heb. Dus roep ik de hulp in van de rekenwonders op het forum.

Ik heb 160 latjes van 71 mm bij 355 mm. Welke oppervlakte kan ik daar mee leggen?

De wc is 96 cm bij 115 cm groot.

En dan als extra uitdaging: ik wil de latjes ook nog het liefst in enkel visgraat verband leggen. Met een enkel latje in de lengte als buitenrand gelegd.

Ik zou het ook gewoon kunnen proberen door de latjes allemaal los neer te leggen maar ze zitten nu nog strak in 4 verpakkingen van 40 stuks. En als het niet lukt dan wil ik ze daar nog zo in laten zitten in plaats van dat ik een berg van 160 stuks uit hun kluiten gewassen Kapla plankjes heb.

bedankt alvast!
Beemer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

4032800 vierkante millimeter

of 403 vierkante decimeter of 4 vierkante meter.

Maar da's exclusief snijproblemen natuurlijk.

Je plee is ruim een vierkante meter.

Moet lukken... alhoewel tegels me veiliger lijken, maar daar vroeg je niet naar

Bootlak?

Eerst in mm

..en dat waren er dus wel erg veel. 71x355x160.
Dan moet je de komma verschuiven om naar cm2 te gaan, nog steeds erg veel. Ik heb nog gerekend in cm, dus met de komma een plek verschoven bij de uitgangswaarden. 7,1 keer 35,5 keer 160. Om te controleren. En toen bedacht ik dat het toch wel meeviel omdat je ook nog de dm2 ertussen hebt zitten voordat je bij de vierkante meter bent. Zo kom je dus van een miljoen terug bij 4.

Hoe had jij het dan geprobeerd? Om de uitgangswaarden al in meter te nemen schiet idd niet op, dan krijg je zoveel nullen na de komma dat het ook onoverzichtelijk wordt.

Of...

je geeft je man gelijk en je gaat lekker op de bank een kopje thee drinken...
Knapt mijn man meestal wel van op, als ik hem vierkant en zonder voorbehouden gelijk geef!

Wat jij uitgerekend had was idd de oppervlakte van 160 plankjes in de lengte en 160 in de breedte, dat worden er dan 256000, en dat is dan weer de werkelijke oppervlakte keer 160 = 640 vierkante meter.

Flinke WC!

Beemer

Ik dacht al, toen ik het las: oeps, donkergrijs, en dat in de wc, dat wordt wel erg benauwd.

Die moderne donkere muren, da's meestal in ruim bemeten kamers, volgens mij.

En nee, het gaat niet beter worden als alles donkergrijs is, alleen donkerder . Ik zou inderdaad of alleen het onderste stuk van de muur doen, of gewoon de hele boel weer licht verven.

Sterkte ermee

Temet

Morgana Fata

Morgana Fata

26-10-2010 om 15:46

Rekenwonder rodebeuk (geheel ot)

Beemer, Rodebeuk is een wandelende rekenmachine. Op de laatste meeting vertelde ik hoeveel zoonlief aangekomen was en in een fractie van een seconde wist ze me het percentage te vertellen. Ik stamelde nog dat ze dat wel heel snel wist (ik zou het in een uur nog niet kunnen), waarop er ook een uitleg volgde hoe ze tot het antwoord gekomen was. Diep respect hoor. (maar niet tegenop te boksen )

Ja zeg morgana

.. rode beuk wordt rode wang!
Volgende keer bijt ik op mijn tong... rode tong ..

Alles goed verder met je kinders? (even afgezien van de perikelen waarvan ik hoop dat ze manageable zijn. Dat een baby zo goed groeit na zoveel toestanden is toch ook wel heel bijzonder fijn... misschien dat dat mijn rekenknobbel activeerde?)

Morgana Fata

Morgana Fata

26-10-2010 om 20:24

Foto's?

Beemer, heb je ook foto's van je kunstwerk? Ben wel erg benieuwd namelijk. En wat vond manlief er nou uiteindelijk van?

Rodebeuk, nou moet het niet nog mooier worden zeg. Ik jou in verlegenheid brengen. Nog een bekentenis; nadat ik helemaal perplex was van je hoofdrekenen gaf je mij ook nog een compliment. Jij mij! Haha, ik werd er helemaal verlegen van en heb me uit de voeten gemaakt. Volgende meeting moeten we maar eens bijkletsen.

Betonverf

In mijn vorige huis had ik in het souterrain betonverf. Dat houdt zich prima. En dat spul is niet zo vreselijk duur, met 1 pot ben je in zo'n wc wel klaar. Dus dat kan je altijd nog als tussenoplossing doen terwijl je geld spaart voor de parketlegger

Fijn dat het mooi geworden is. Ik kreeg eerlijk gezegd associaties met een rechtopstaande doodskist (hoewel, die zijn van binnen meestal in een lichte kleur bekleed) - maar ik vond het te cru om dat op te schrijven. Nu blijkt dat het meevalt durf ik alsnog

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.