Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

28-03-2009 om 08:27

Opmeetlat (om kinderen op te meten)

Mijn oudste gaat niet meer naar het cb. Nu vind ik het wel leuk om te weten hoeveel hij groeit.
Hebben jullie een "meetlat" -of hoe noem je zoiets? Of gewoon potloodstreepjes op de muur (dit wil mijn man liever niet) Waar hangt ie bij jullie? En waar kan ik leuke meetlatten vinden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Meetlat

mijn ervaring is dat die meetlatten die er te krijg zijn, vaak wel wat kinderachtig zijn. Hier hangt er eentje, omdat we die bij de geboorte van oudste van mijn werk hebben gekregen. Ik kan me voorstellen dat oudste binnenkort gaat melden dat dat ding van zijn kamer moet ivm mindere mate van 'coolheid'.

Is er echt niet ergens in huis een plekje te bedenken waar streeptjes mogen staan. Ik denk dat het namelijk op termijn bijzonder kan zijn om te hebben. Het is echt uniek, van jullie gezin.

Maar goed, ik hoef jou eigenlijk niet te overtuigen van de 'streepjes-op-de-muur'. Kortom, komt er verder op neer, dat ik het niet weet.

Wat je nog kan doen, is wel opmeten via de muur, maar geen streepje zetten, maar de lengte noteren in het 'groene boekje' van het cb. Heb je het toch vastgelegd.

groetjes van Purk

Bij ons

Wij hebben op een witte deur in de huiskamer met vetkrijt streepjes gezet vanaf dat de kids een jaar of 4 waren en ik vind het nog steeds erg leuk.Om de streepjes te zien en ook hun snoetjes erbij zie ik nog steeds voor me als ze weer een eind gegroied waren en je kan ook goed zien dat de jongste groter was op dezelfde leeftijd als de oudste.
Voor ons een monumentje

Branca2

dat bedoel ik dus

groetjes van Purk

Caro

Caro

28-03-2009 om 10:01

Hier

Op de schuttingmuur. Gewoon een houten latje en daarop met stift geschreven de datum. De onderkant van het latje hangt precies op de hoogte van de lengte van het kind op dat moment. Verder hangt die schuttingmuur vol me cement en gipsen voetafdrukken. Die vervolgens in de meest lelijke kleuren zijn geverfd. (neon groen/geel enz enz) Iedereen die in onze tuin komt vindt het een geweldig gezicht. Wij ook...

Groet Caro

Holiday

Holiday

28-03-2009 om 10:33

Een lat

Hier ook streepjes op een deurkozijn in de keuken. Heel erg leuk!

Toen we gingen verhuizen wilde ik het liefst dat stuk kozijn uitzagen maar ja dat gaat natuurlijk niet.

Ik heb bij de bouwmarkt een lange lat gehaald en alle streepjes overgenomen. Die lat krijgt een plekje in het nieuwe huis en kunnen we doorgaan met opmeten.

Is het een idee om ook zo'n lat te halen en ergens op te hangen?

In de kelder

en het is erg leuk om te zien inderdaad!

Rafelkap

Rafelkap

28-03-2009 om 12:53

Lat

een doodgewone lat is wel een idee ja. Ik heb zelf dus geen probleem met potloodstreepjes, aan de andere kant wil je zo'n kozijn of muur ook wel eens verfen Lijkt me ook een geweldig gezicht!

Lys Lionne

Lys Lionne

28-03-2009 om 17:05

Deurpost

Hier staan de streepjes op de binnenkant van een deurpost en nee, dat stukje wordt dus pertenent niet geverfd ) Betreft overigens wel de deurpost in een logeerkamer hoor, dus niet iedereen ziet dit ongeverfde stukje hout.

Kruidvat

In het krantje van kruidvat voor komende week staan meetlat-stickers, dus om op de muur te plakken. Zag er erg leuk uit, bv een kronkelige autoweg, leek me leuk om bij zoon op de kamer op de muur te plakken. Meet lat en gelijk leuke decoratie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.