Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bouwvakkertje

bouwvakkertje

12-06-2010 om 18:56

Opmaken bouwdepot

Wij hebben 2 jaar terug onze hypotheek verhoogd en dat in bouwdepot laten storten. We zijn bijna klaar met de verbouwing, maar nog niet helemaal. Er kwam een kleine kink in de kabel met de gezondheid van manlief. Het depot moet na 2 jaar stoppen, verlenging is niet mogelijk. We willen eigenlijk het restant uit laten betalen zodat we de verbouwing rustiger kunnen voortzetten. Maar dat kan pas als het onder de 2500 euro zit. Daar zijn we bijna, maar we moeten nog ongeveer 1700 euro opmaken dan. Iemand hier ideeen? Het moeten dingen zijn ter verbetering van de woning.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

12-06-2010 om 20:44

Wat staat er in het verbouwingsplan?

Wat moet je nog laten verbouwen volgens het verbouwingsplan? Zoek daar dan iets van uit en vraag een aannemer om het snel te doen. Stuur de rekening nog snel naar de bank en laat het uitkeren. Ga je zelf verbouwen dan zou je het materiaal voor de verbouwing alvast kunnen kopen. Je kan daarna met de bonnen en het betaalbewijs het bedrag uit het bouwdepot opvragen. Als je een lening het afgesloten met Nationale Hypotheek Garantie dan kan je niet zomaar iets gaan verbouwen en dan het bedrag uit laten keren. Het moet echt vallen binnen het verbouwingsplan. Heb je een lening zonder Nationale Hypotheek Garantie dan zou ik zelf een aardige brief schrijven en vragen of je bij hoge uitzondering het hele bedrag op je rekening kan ontvangen omdat het nogal zonde is om zomaar 1700 euro uit te geven omdat je alleen dan die 2500 euro kan ontvangen. Leg uit waarom de verbouwing langer duurt etc. etc. etc. Vraag of ze met je mee willen denken. Maar let op, zo'n brief is alleen zinvol als je hypotheek hebt zonder NHG. Met NHG zijn de eisen strengen en mag een bedrag boven de 2500 euro absoluut niet uitgekeerd worden.

bouwvakkertje

bouwvakkertje

12-06-2010 om 21:18

Met nhg

dat wist ik al, stond in de brief dat dat dus de voorwaarden waren. Daarom mogen ze nu nog niet uitkeren, tenzij ik voor 1 augustus nog 1700 uitgeef. We hebben nog wat aan de keuken en aan de zolder te doen. De overige grote verbouwing is klaar zeg maar. We kunnen inderdaad vast het materiaal gaan halen, maar of we dan aan 1700 euro komen....

Voorschot?

Als je een goede relatie hebt met je klusser/verbouwer,kan je misschien een voorschot betalen voor aan te schaffen materiaal , en daar dan een rekening van vragen?

bouwvakkertje

bouwvakkertje

13-06-2010 om 16:20

Had ik ook aan gedacht

maar we hebben niet echt een klusser verbouwer waar we zo,n relatie mee hebben. Wat ik zelf nog bedacht had was al met het oog op de toekomst dingen aanschaffen, bijv een nieuwe keukenboiler. Of ander fornuis. Dat soort dingen, maar dan zijn we er nog niet. Nog andere ideeen?

Uhm

Vloerverwarming? Dubbel glas? (maar dat heb je vast al) Kastenwand inbouwen? Bubbelbad? Jacoozi, of turks bad in de tuin? (lijkt me zelf erg luxe)

Toke

Toke

13-06-2010 om 20:25

Wat moet er precies nog gebeuren?

Ik probeer met je mee te denken, maar mis wat je in de toekomst nog precies wilt doen. De zolder en de keuken, maar wat dan? Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar zit te wachten op suggesties om het geld op te maken; dat geld heb je met een bepaald doel geleend, dus of je besteedt dat aan dat doel, of je leent minder en daar heb je dan ook financieel voordeel van.
Ik zou inderdaad ook wel kijken of ik een klus die voor de toekomst was bedoeld, zou kunnen laten uitvoeren. Dan is het geld niet weg en de klus ook meteen gedaan.

bouwvakkertje

bouwvakkertje

13-06-2010 om 21:45

Wat er nog precies moet gebeuren

zijn geen hele grote klussen, maar kleinere dingen. Maar heel veel kleine dingen kosten vaak een heleboel. Ik bedoel dan, een nieuwe deur in een slaapkamer, een verwarming met meer capaciteit op de zolderkamer van onze zoon, afwerken van de zolder, afwerken van de keuken, dat soort dingen. Overigens, dingen in de tuin mag dus niet, dat had ik ook al gevraagd, want anders had ik de achtertuin opnieuw gedaan. Dat kan ik wel laten doen als het uitbetaald wordt. Wat nu nog overblijft zou in principe op de hypotheek in mindering gebracht worden. Dat klinkt leuk, maar daar merk ik denk ik nu niet zo gek veel van.

Installateur bellen

Als die verwarming met meer capaciteit op het programma staat zou ik gewoon een installateur bellen en een offerte opvragen voor een nieuwe ketel+ plaatsing.Misschien meer offertes om vergelijkingsmatriaal te hebben en die laten plaatsen. Zal zo ongeveer rond de 2500 zitten denk ik, beetje afhanelijk van welke ketel en welk merk en of het veel werk is.
En de rest neem je dan op.
groeten albana

Hr ++ glas nemen

Zit tegenwoordig ook nog subsidie op en moet om voor de subsidie in aanmerkingen te komen door de glaszetter uitgevoerd worden.

bouwvakkertje

bouwvakkertje

20-06-2010 om 13:16

Dank

voor de tips...Meeste dingen hebben we al gedaan van het budget, of krijgen we op zo korte termijn niet meer gerealiseerd....we moeten maar even kijken hoever we komen met materiaal alvast aanschaffen voor wat we nog moeten doen....En hopen dat we zo dicht mogelijk bij het bedrag komen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.