Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anoniem

Anoniem

26-03-2011 om 19:00

Open huis, en bezoekers?

Hallo,
Even benieuwd hoe het staat met de huizenmarkt. wij hadden vandaag open huis en hebben geen enkele bezoeker mogen ontvangen, behalve dan de makelaar met appelgebak en de bank met een mooie taartschep.
Hoe was jullie open dag?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
An-nA

An-nA

26-03-2011 om 19:59

Vroeg het me ook af

Wij zoeken een huis en dat valt ook niet mee. We zijn naar slechts 1 huis gaan kijken en daar moeten we gezien de prijs eens goed over nadenken. Vorige week ging wel een tof huis aan ons neus voorbij dus ik weet niet of de markt nu wel echt helemaal op z´n g.... ligt. Mag ik vragen wat voor soort huis je verkoopt.
An-nA

NaShA

NaShA

26-03-2011 om 19:59

Buren

hebben wel hun huis te koop staan en hadden ook open huis vandaag...Geen mens gezien. Andere buurman zei, als iemand echt in een huis geintresseerd is maakt hij wel een afspraak ipv op een open huis te komen...Ik denk dat hij gelijk heeft. Daarbij denk ik dat de buren veel te veel voor hun huis vragen. In de buurt staan 2 exact dezelde huizen te koop voor meer dan 10.000 euro minder....

ol3

ol3

26-03-2011 om 20:07

Vorig jaar ons huis verkocht

heeft bijna 2 jaar te koop gestaan! we hebben aan elke open dag meegedaan...je denkt toch elke keer weer 'stel je voor dat'....
we hebben ook weinig succesvolle open dagen gehad maar gelukkig toch kwijt geraakt!

ik moest er vandaag ook echt aan denken...al die mensen die alles er weer tip top uit laten zien en wachten op die deurbel...herkenbaar!!

Anoniem, succes met de verkoop! Eens komt DE koper voor het huis!

Sancy

Sancy

26-03-2011 om 20:17

Volgens

nu.nl waren er 130.000 bezoekers dit jaar, voor 52.000 woningen die open huis hadden. Gemiddeld 2,5 zijn er bezoekers per open huis geweest, maar 25% van de open huizen is niet bezocht.

NaShA

NaShA

26-03-2011 om 21:29

Waarvan die van onze buren dus

Maar ik had niet de indruk dat ze nu echt hun best hadden gedaan het huis spik en span te laten zijn. binnen misschien (toen Nashaman om half 8 vertrok naar het voetbalveld met zoon was de buuv aan het stofzuigen), maar buiten lag het zaagsel nog gewoon voor de deur en achter stonden de stukken afvalhout nog...

Bennikki

Bennikki

26-03-2011 om 21:36

En hier..

1 bezoeker! (1 meer dan de vorige Open Huis, jippie!)Maar ons huis is nog nimmer zo schoon geweest en de tuin ziet er weer mooi strak uit. Alle was weggewerkt, badkamer blinkend, schone dekbedden, ramen gelapt, speelgoedkast uitgemest, zelfs een lentekrans aan de deur gehangen (sooo not me!). Ben drie dagen bezig geweest dus ik beschouw het maar als een dure voorjaarsschoonmaak.
Succes alle huizenverkopers!
Bennikki (die nu een fles wijn opentrekt..)

Bennikki

Bennikki

26-03-2011 om 21:38

Ster!

13 bezoekers! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? In welke regio zit je? Hoe lang staat je huis al te koop? Heb je ook zo lang lopen poetsen? Ik ben ZO jaloers!
Groeten Bennikki

Drie

Drie bezichtigingen! ongeveer evenveel als in heel 2010 dus we zijn er blij mee, nu maar hopen dat er 1 serieuze kandidaat bijzit, dat zou super zijn!

lionne

Ah wat jammer

ik hoorde het al voorbij komen op het nieuws, dat bij 25% niemand langs is gekomen om te kijken. Ik hoop dat je die appeltaart lekker zelf aan het op eten bent, jammer zeg.

He maar het komt vast wel goed, als je de foto's wil laten zien kunnen we misschien interieurtips geven als je denkt dat daar nog wat mee kan, als je de puf hebt natuurlijk, he bah jammer zeg.

Er staat ontzettend veel te koop

Geen idee of het aan de omgeving ligt (het Gooi), maar je struikelt hier over de te koop staande woningen in allerlei prijsklassen. Dus er is ook veel aanbod.

Ik heb ook ooit eens in het schuitje gezeten, huis te koop en dan meedoen aan een open dag. Pffff, geen kip gezien. Dat is zo frustrerend. Je hebt zoveel hoop en verwachtingen van zo'n dag. De tweede keer hebben we dan ook niet meegedaan, omdat echte zoekers toch wel een afspraak maken om te gaan kijken. Sta je dan met een appeltaart, bloemen op tafel enz. enz.

Ik hoop voor iedereen die een dipje heeft van de open huizendag dat jullie huis snel verkocht wordt! Succes & sterkte!

Wel 's geweest

Wij zijn wel eens als potentiele kopers huizen langs geweest met zo'n open huizen route.
2 keer zelfs. De eerste keer waren we al lang aan het zoeken en inderdaad huizen die we écht wilden zien daar maakten we een afspraak voor,maar er waren ook huizen waar we niet 'zeker' van waren....en over bleven twijfelen (is het uberhaupt wel wat? Is het niet te klein, niet te groot etc.etc.) en die hebben we in 1 keer met zo'n open huizen route bekeken.
Ik geloof de eerste keer een huis of 6. Dat was allemaal niks eigenlijk.De ellende is met zo'n open huizen route dat er geen makelaar is (oke heeft ook z'n voordelen) en op de een of andere manier voelt het niet lekker om door de mensen zelf rond geleid te worden. Buiten dat weet je heel vaak al snel dat het niks is en dan zit je met die arme mensen aan de appeltaart die je eigenlijk best uit hun lijden wilt verlossen, maar ja om daarom een huis te kopen waar jij niks aan hebt is natuurlijk ook te gek. En dan vragen ze enthousiast wat je ervan vond en wat moet je dan zeggen: "nou ik vond het vreselijk" ????Dat kan toch ook niet?
Nou ja.....een hele tijd later (denk 2 jaar) en ondertussen onder druk omdat wij ons huis goed hadden kunnen verkopen en er uit moesten over 4 maand nogmaals zo'n open huizenroute gedaan. Dat waren er nog meer,ik denk 8 ong. Allemaal twijfelgevallen dus, waar we zeker nooit waren gaan kijken n.a.l.v. wat we wisten van foto's, omschrijving e.d. In ieder geval een écht afspraak niet waard zonder meer te zien. En daarbij was het huis waar we nu wonen als 1 van de laatsten.
En écht we liepen naar binnen en wísten meteen dít is hét! Dit was zo'n huis dat écht vreselijk was ingericht waardoor het piepklein leek (is het niet) en met zeer donkeremuren en vloeren, ook boven.
Maar toen we het in real-live zagen zagen we meteen hoe groot het was.
En dit stond óók al 2 jaar te koop.
En hoewel het al vele jaren geleden is en dus misschien niet vergelijkbaar, maar het kan écht je huis verkopen door zo'n openhuizenroute.
Denk ook aan mensen die van buiten de gemeente komen (van héél ver weg soms) onze nieuwe buren (2 jaar geleden) zijn van de andere kant van het land gekomen en hebben ook in 1 dag 20 huizen ofzo bekeken. Wat ze aansprak daarvoor hebben ze nog een apparte afspraak gemaakt (dacht 3 huizen) om met de makelaar nogmaals 'rustig' door heen te lopen. En uiteindelijk het huis naast ons dus gekocht.
Dus het kan écht.
groeten albana

Vic

Vic

27-03-2011 om 12:23

133 dagen

Ik hoorde op het nieuws dat een huis tegenwoordig 133 dagen te koop staat voor het verkocht wordt. Dat viel me erg mee. Hier in het dorp staan sommige huizen al ruim een jaar te koop. Soms is er ook helemaal niets mis mee, dus dat is best wel vreemd.

Fiorucci

Fiorucci

27-03-2011 om 15:49

Uitschieters

Maar ik hoor wel meer uitschieters de laatste jaren, huizen die gewoon heel lang te koop staan. Mijn schoonouders raken hun mooie appartement gewoon niet kwijt, staat al drie jaar te koop.

peertje1

peertje1

28-03-2011 om 10:33

17 bezichtingen

Hoi,

wij hebben zaterdag 17 bezichtigingen gehad. We wonen in Den Haag in een gewilde beurt maar er waren veel orienterende bezoekers bij dus ik verwacht er maar niet al te veel van. Ons huis staat sinds 5 weken te koop en in die tijd ook al 18 bezichtigingen gehad zonder resultaat. Wat mij opvalt is dat mensen de afgelopen jaren kritischer zijn geworden; ze willen dat alles perfect in hun plaatje past en hebben natuurlijk ook veel meer keuze dus dat maakt het wel lastiger. Ik ga vandaag maar weer duimen....en wens iedereen veel succes die in hetzelfde schuitje zit..

Groetjes,
Peertje

Anoniem

Anoniem

28-03-2011 om 21:43

Reactie

Ja, herkenbare verhalen. Wij hebben ons huis, met slaap- en badkamer beneden, te koop staan sinds september vorig jaar. Rustig dorpje op de Veluwe. We hebben kinderen en zijn er wat uitgegroeid.
Dank voor de suggestie voor tips, maar we hebben ons huis redelijk leeg en het is nieuw dus fris en modern qua kleur. Rustig ingericht, voor vele smaken toegankelijk.
alles is weer spic en span dus daar genieten we zelf dan maar van. de appeltaart smaakte ook heerlijk. maar als je dit een paar keer per jaar hebt word je wel moedeloos denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.