Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MaximeM

MaximeM

14-05-2009 om 13:14

Opbergidee gezocht voor opladers voor o.a. mobieltjes, nintendo ds

Hoi,

In het kader van het milieu haal ik iedere ochtend de opladers uit het stopcontact waar mijn man ze altijd laat zitten. Maar ik vind het zo rommelig staan. We hebben een oplader voor een nokia, nog een andere voor een oudere nokia, dan nog een oplader voor zo'n bluetooth oortje, en dan ook nog opladers voor de nintendo ds. Ik wil dat die opladers iedere keer uit het stopcontact verdwijnen, maar meerdere keren per week zie ik ze daar dus weer hangen, omdat alleen het apparaat dat is opgeladen wordt meegepakt. Ondertussen komen we zelfs een stopcontact te kort, dus ook iedere avond moet ik weer vissen naar de stekker van een lampje wat er dan uitgetrokken is i.v.m. al die opladers.
Nu heb ik ooit bij zo'n doe-het-zelf programma gezien dat iemand daar een kastje voor had gemaakt, alle opladers erin en alleen stekkertjes die uitstaken. Is zoiets ook te koop? En kan je dan gewoon bijvoorbeeld een stekker uit het kastje laten steken, en dan alleen deze loskoppelen, of met een schakelaar uitzetten waardoor die laders niet de hele dag aan het stroomnet hangen?
Of misschien heeft iemand nog wel betere ideeen? Ik heb alleen in de kamer voldoende stopcontacten, of eventueel in de meterkast. In de gang zelf heb ik maar een stopcontact, op ooghoogte naast de kamerdeur (oud huis, niet heel veel stroompunten)

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

14-05-2009 om 18:25

Gut

Wij hebben de telefoonopladers in de bovenste lade van ons sokken/ondergoedkastje liggen. We hebben ook twee stopcontacten naast het kastje, dus meestal liggen de telefoons 's nachts op het kastje te laden. Eigenlijk worden ook de opladers van andere apparaten (batterij-oplader, DS) na gebruik direct in een of andere kast opgeborgen.

MaximeM

MaximeM

15-05-2009 om 09:19

Niemand?

Hoi,

Tja, als iedereen zijn zooi meteen zou opruimen zou het probleem al minder zijn. Dat met de opladers van de ds komt minder vaak voor, maar opladers van de mobieltjes worden iedere dag gebruikt. Laten jullie de opladers dan wel in het stopcontact zitten?
Ik heb alles beneden liggen omdat de telefoons meestal in het begin van de avond al aangekoppeld worden, en dan hoor je de telefoon niet gaan als we beneden zitten.
Ik dacht toch echt ooit zoiets te hebben gezien op tv...ik ga nog wel even googlen.

Maxime

Holiday

Holiday

15-05-2009 om 09:25

Mandje

Ik laat de opladers er ook liever niet inzitten. Dat schijnt toch nog wat stroom te kosten.

Ik heb een rieten mandje erbij staan. En iedereen moet daar na gebruik zijn oplader in doen.

MaximeM

MaximeM

15-05-2009 om 17:25

Stekkerdoos

Hoi Beemer,

Ja dat met de stekkerdoos vind ik al een heel goed idee, alleen wil ik er wel iets omheen want anders staat het zo rommelig. Misschien kan ik het wel gewoon in een mandje met klep ofzo doen, zie je de zooi niet, en hoef ik dus alleen maar de schakelaar om te zetten.

Maxime

Doos

ik heb een leuke gekleurde doos met deksel staan waar alle opladers inzitten.als iemand zijn telefoon heeft opgeladen gaat de oplader weer in de doos,dat is een gewoonte geworden.

MaximeM

MaximeM

16-05-2009 om 09:05

Sus-anne

Hoi Susanne,

Dat is nou juist het probleem, zouden ze netjes alles terugstoppen in die doos, dan mailde ik hier niet. Maar hier laten ze dus de opladers gewoon in het stopcontact zitten en lopen weg (meestal mijn man) en heb ik het pas in de gaten als hij allang weer op pad is. Vervolgens trek ik de opladers er maar uit en ruim ze op (wij hebben nu geen doos, maar een hoekje waar ze redelijk uit het zicht liggen) later als hij terug is zeg ik er wel wat van, maar het is iedere keer weer hetzelfde liedje en is zeker al een jaar bezig. Ik kan hier nu wel over ruzie blijven maken, maar zoek dus maar een andere oplossing zodat hij gewoon zijn telefoon van de oplader kan trekken en weg kan lopen (en ik hoop dat hij dan uitzichzelf de schakelaar van het stekkerblok uitzet, alhoewel ik dat dan ook nog wel even wil checken naderhand)
Nu haal ik dus iedere ochtend de opladers uit het stopcontact, rol de snoertjes op, stop de stekker van de lamp weer terug. In het begin vond ik dat niet zo'n ramp, maar na een jaar lang vind ik het tijd voor een handiger oplossing.

maxime

Opladers

hoi

wij hebben de opladers bij de computer liggen.
de computer staat op een tafel, met een gat er in waar door alle snoeren naar beneden gaan naar het stopcontact e.d. Dat gat hebben we zelf in de tafel geboord zodat niet alle snoeren ed over de tafel heen gaan maar mooi weggewerkt zijn.

Onder tafel (in een verstopt hoekje) naast de stopcontacten ed voor de computer heb ik ook een stopcontact met een aan/uit knop er aan liggen. De laatste 15cm van de opladers komt door het gat in de tafel naar boven, de stekkers blijven altijd in het stopcontact. Ik kan door de knop op het stopcontact eenvoudig de opladers aan of uit zetten, en tegelijkertijd zie je niet de snoerenbende, stekkers en stopcontact doordat het weggewerkt zit.

Groetjes
Gruffalo

Maxime

eigenlijk heb je geen handige (opruim)tips nodig voor dit probleem,want jij bent degene die steeds de opladers moet opruimen,dit valt onder de noemer( klein)relatieprobleem.

MaximeM

MaximeM

16-05-2009 om 17:00

Hahaha sus-anne

haha ja ach, het is inderdaad de moeite niet waard daar ruzie over te maken. Inmiddels heb ik het een beetje laten bezinken en het wordt een combi tussen jouw en Beemers oplossing, dus een stekkerblok in een leuke decoratieve doos, en daar alle zooi in. Een schakelaar omzetten om de stroom eraf te halen vind ik nog wel te doen iedere dag

maxime

Maxime

ik denk inderdaad dat deze oplossing handiger is dan je man opnieuw *op te gaan voeden*

Mamba

Mamba

16-05-2009 om 21:00

Ik heb weleens zo'n doos gezien

Ergens, op internet. Het was een soort klein rechthoekig kistje wat je aan de muur moest bevestigen. Binnenin waren dacht ik 3 of 4 plankjes waarop mobiel oid kan liggen. Net boven dat plankje een uitsparing voor het stopcontact (als ik het goed heb hoor). Om het geheel uit het zicht te houden was er weer een deurtje voor. Was op één of andere designsite. Als je belangstelling hebt, wil ik nog wel even zoeken.

Mamba

MaximeM

MaximeM

17-05-2009 om 10:02

Mamba

Leuk Mamba, als je nog even zou willen zoeken voor me; graag! Ik heb ergens ook eens zoiets gezien, maar ik weet dus niet meer waar...

Maxime

Mamba

Mamba

17-05-2009 om 17:53

Maxime

Kan het helemaal niet meer vinden... . Het ding kost volgens mij iets van 25 euro en was weinig meer dan een veredelde doos.
O, volgens mij weet ik weer beter hoe het eruit ziet: lange voorkant heeft gaatjes, hierdoor steekt het uiteinde van de oplader (het dingetje wat in de telefoon moet). Onder elk gaatje een plankje waar mobiel op kan liggen. Lange voorkant is een soort deur. Binnenin heb je dan die hele wirwar van snoeren én een stekkerdoos. In de achterwand zit weer een gat zodat je stekkerdoos aan stopcontact kunt hangen. Helemaal achterop bevestigingsoogjes zodat je het hele gevaarte strak aan de muur kunt hangen. Dacht ik..

elleke

elleke

17-05-2009 om 20:40

Deurhanger

Ik heb een tijdje geleden bij Lidl (je hebt ze geloof ik ook bij Blokker) zo'n ding met allemaal vakjes gekocht die je aan een deur kan hangen. Boven elk vakje heb ik met stift geschreven van welke telefoon/nintendo/ipod de oplader is zodat je niet elk vakje leeg hoeft te halen voordat je de juiste oplader hebt. Ik heb het aan de binnenkant van een kastdeur gehangen. Het is een vrij goedkope oplossing.

Groetjes, Elleke

Asa Torell

Asa Torell

18-05-2009 om 12:44

Brandgevaar

dat is bij ons de reden om de laders altijd wel uit het stopcontact te halen, niet het onopgeruimd eruit zien. Die dingen kunnen soms best aardig warm worden. Dus ik zou zeker bij de nieuwe oplossing een stekkerdoos met aan/uit knop nemen en die s nachts of als je weggaat uitdoen.

MaximeM

MaximeM

18-05-2009 om 14:20

Lezen jullie niet?

daar hebben we het toch de hele tijd over, dat we juist de stekker NIET in het stopcontact willen laten? En dat ik een stekkerdoos MET schakelaar ga kopen....?

Maxime

Puck2

Puck2

18-05-2009 om 16:30

Maxime

Maar hoe zie je dat voor je: al die stekkers in een stekkerdoos en als je dan 1 apparaat wil opladen dan staan al die andere laders ook ineens aan de stroom. Lekker om je sluipverbruik van stroom goed hoog te houden. En ook al staat de schakelaar uit, je hebt dan nog steeds de stekker in het stopcontact.

Asa Torell

Asa Torell

18-05-2009 om 18:19

Sorry maxime

Het was ook een beetje algemeen bedoeld, omdat er meerdere mensen reageerden dat ze die laders er vaak gewoon in laten. En iedereen het alleen over opgeruimdheid en stroomverbruik had maar niemand over brand. Inderdaad had jij inmiddels wel gezegd dat je een stekkerdoos met schakelaar ging kopen.

MaximeM

MaximeM

18-05-2009 om 20:47

Ook sorry

Hoi Asa,

Sorry voor mijn kattige stukje, je bedoelde het goed.
Het is inderdaad ook weer niet handig om onnodig alle opladers aan te zetten ookal gebruik ik ze niet.... hmm een echte top-oplossing is er niet. Ik ga de 2 meest gebruikte opladers op een gewone stekkerdoos zetten (zonder schakelaar) en trek iedere ochtend die stekker uit het stopcontact. De stekker van het lampje kan dan gewoon blijven zitten (het stopcontact heeft 2 punten) en iedere avond doet mijn man zijn mobiel en oortje aan de opladers en die haalt hij er iedere ochtend af, eens kijken of dat werkt. Nu haal ik iedere ochtend de opladers uit de stopcontacten, rol de snoertjes netjes op en berg die dingen op...gedoe iedere keer, man laat ze gewoon zitten.

Maxime

Puck2

Puck2

19-05-2009 om 10:18

Maxime

een echte topoplossing is er nog steeds wel, maar dat vergt een beetje tijd bij jouw gezin denk ik. Ze zijn er zo gewend aan geraakt dat jij de opladers wel opruimt, wat is er dan makkelijker om ze na gebruik gewoon te laten zitten. Gewoon dus aanleren dat ze zelf de laders direct na gebruik wegstoppen anders stop jij ze weg, maar dan voor een week.

MaximeM

MaximeM

19-05-2009 om 11:16

Grappig puck

Hoi,

Ik denk niet dat mijn echtgenoot dát pikt, als ik zijn opladers voor een week wegstop. Punt is niet eens dat hij het expres doet vermoed ik, maar gewoon onnadenkendheid/slordigheid. Hij pakt zijn mobiel en oortje mee als hij vertrekt naar zijn werk, ik kom vaak pas beneden als hij weg is, want anders zou ik hem meteen terugroepen. Maar nu zie ik hem pas in de avond weer en tja... dan haal ík die dingen er maar uit. Als ik het me dan herinner zeg ik er 's avonds alsnog wat van, maar ook vaak denk ik er niet meer aan...tot de volgende morgen en ik die opladers wéér zie zitten.
Het werkt pas als hij de noodzaak ziet zitten van het opruimen van die laders...en hij vindt het denk ik ook niet zo'n punt om die dingen er dag en nacht in te laten zitten.

Maxime

Puck2

Puck2

19-05-2009 om 12:11

Maxime

Ik ben denk ik van het type "jouw man": onnadenkend en niet met opzet slordig. Maar in de loop der jaren heeft Puckman me toch aardig weten te "kneden" en ben ik er ook achter dat het makkelijker is als je de rotzooi achter je kont opruimt als je het niet gebruikt. Dus nog even een tijdje bewerken en misschien gaat het dan ooit lukken. En als zijn lader zomaar ineens onbegrijpelijk spoorloos is verdwenen dan ziet hij misschien snel de noodzaak als je zegt: tja moet je hem ook zelf maar opruimen

MaximeM

MaximeM

19-05-2009 om 15:06

Haha

nou...bij alles wat hij niet kan vinden roept hij mij weer, ookal heb ik het nog nooit in mijn handen gehad. (dus dan mag ik zijn opladers gaan zoeken
Erger nog, hij wordt dan zelfs boos op mij omdat hij het niet kan vinden
Ach weet je, verder is het een lieverd, alleen dit krijg ik er niet in, en het sop is de kool niet waard om hier drama's over te gaan maken.

Maxime

Bibi

Bibi

19-05-2009 om 15:35

Misschien...

Een briefje aan de oplader hangen "OPRUIMEN!!!!"

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

20-05-2009 om 02:04

Kijk eens op...

... http://ikeahacker.blogspot.com/2009_04_01_archive.html

Geweldige site/blog, ik open um elke dag ff om te kijken wat ze nú weer bedacht hebben...

MaximeM

MaximeM

20-05-2009 om 09:41

Leuke site

Hoi,

Ik vind het voorbeeld op de site wel enorm qua afmeting, maar inderdaad zoiets in het klein zou denk ik wel gaan.
Ik heb nu het stekkerblok liggen (achter een mand die er al stond en alleen de snoertjes steken uit. Ikzelf trek iedere ochtend de stekker even los (wat ik nu net terplekke gedaan heb want manlief was het weer vergeten)

Een sticker plakken, wat bibi schrijft heeft denk ik geen nut, hij kíjkt niet eens naar de stekkertjes.

Maar inderdaad een gewéldige site, er staan ook leuke andere ideeen op!

Bedankt
Maxime

mirreke

mirreke

20-05-2009 om 11:44

Wauw, wát een leuke site!

Die staat nu bij mijn favorieten. Dank!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.