Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jetta71

Jetta71

17-10-2009 om 13:20

Opberghoes voor kleding: waar?

Wie heeft een tip voor mij? Ik zoek van die doorzichtige opberghoezen (soms kun je ze ook nog vacuüm trekken) om kleding en linnengoed in op te bergen. Lijkt me zo handig voor de zomerkleding die nu helaas wel echt opgeruimd moet. Maar ik heb geen idee waar je zulke hoezen kunt kopen! Wie weet het?

Dank alvast,
Jetta

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Blokker

ik haal ze altijd bij blokker.

Jetta71

Jetta71

17-10-2009 om 21:22

Dank je wel

Nu schaam ik me een beetje... dacht dat het veel ingewikkelder was maar je kunt ze gewoon bij Blokker krijgen. Nooit gezien!

Groet, Jetta

Niet de stofzuigervariant nemen!

Je hebt die zakken in twee soorten: met een ventiel voor de stofzuiger, en zakken die je zelf moet platdrukken. Ik heb ervaring met alletwee. Die stofzuigerzakken (ahem!) zijn erg groot, wat handig is voor dekbedden, maar je sluit ze met een soort plastic staafje en dat is onhandig want daardoor kan je ze niet in de breedte dubbelvouwen. En belangrijker: de kans is groot dat het ventiel op enig moment kapot gaat (het bestaat uit twee delen) en dan loopt er weer lucht in de zak.

De zelf-platdrukvariant is makkelijker in het gebruik. Alleen niet zo groot, helaas. Overigens lopen ook die zakken uiteindelijk toch weer langzaam vol, is mijn ervaring. Wat wel heel goed gaat is platdrukken en dan de boel in een doos doen met het deksel erop, dan is uitzetten onmogelijk. Het effect is het grootst bij luchtige dingen als kussens, maar ook truien etc gaat goed. Bij bloezen en andere katoenen spullen is het inkrimpeffect minder, maar handig blijft het.

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

19-10-2009 om 22:44

Wél stofzuiger-variant

Maar dan die van de Aldi. Die is echt prima. En groot ja Maar daar zit geen staafje ofzoiets, je kunt ze prima opvouwen.

Tirza

Tirza

en heeft de Aldi die altijd dan? Of maar eens in het jaar ofzo?

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.